« پاسخ دادن به حس کنجکاوی کودکانچند نکته در مورد تنبیه کودک »

 چرا ما از حراجی‌‌‌ها و برندها خرید می‌کنیم؟  

® خرید از برندهای مختلف خارجی، عمر زیادی در کشورمان ندارد و این موضوع درست از زمانی درمیان مردم رواج پیدا کرده است که این برندها دست به حراج‌های فصلی زده‌‌اند.

? برندهایی که با وجود مشکلات اقتصادی، درآمدهای ارزی کشور را صرف وارد کردن کالاهای لوکس و تجملی می‌‌کنند.  

❓برندها چگونه مصرف‌‌گرایی را تبلیغ می‌‌کنند؟ 

? دوتا بخر، سه تا ببر!  بسیاری از حراجی‌‌ها، با این ترفند که شما می‌‌توانید با خرید دو کالا، سومی را هدیه بگیرید، شما را به خرید بیشتر سوق می‌‌دهند. به این ترتیب، مصرف‌‌کننده برای بدست آوردن هدیه‌ی‌‌ مذکور، بیش از نیازش خرید می‌‌کند.

  ⏱ حراج در زمان محدود  یکی دیگر از روش‌‌های فروش بیشتر برندها، مشخص كردن زمانی‌‌ كوتاه برای‌‌ حراج است. به‌‌عنوان مثال فقط یک هفته محصولات را با قیمت بسیار پایین به فروش می‌‌رسانند و به این ترتیب افراد وسوسه می‌‌شوند برای نیازی که در حال حاضر وجود ندارد، خرید کنند.  

  ❓چگونه در دام برندها و حراج‌‌های وسوسه‌‌کننده‌‌شان اسیر نشویم؟

  ? گول قیمت‌‌ها را نخورید  بسیاری‌‌ از حراجی‌‌ها با استفاده از خطای ادراکی مشتری‌‌ها را فریب می‌‌دهند. به عنوان مثال کالایی را به جای ۱۰۰ هزار تومان، به قیمت ۹۸ هزار تومان می‌‌فروشند. مصرف‌‌کننده از لحاظ روانی با قیمت ۹۸ هزار تومان بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان کنار می‌‌آید.   

❓ چاره چی‌‌ست؟ 

✅به كشورتان خیانت نکنید  خرید از برندها و محصولات خارجی‌‌ را از برنامه خود و خانواده‌تان حذف کنید زیرا با این كار به كارگران ایرانی و چرخه اقتصادی‌‌ كشور خودتان آسیب می‌زنید. متعصبانه از كالای‌‌ ایرانی و تولید داخلی‌‌ حمایت کنید.

   ? بر اساس نیاز خرید کنید  سعی کنید قبل از خرید - حتی‌‌ از محصولات داخلی‌‌ نیز - لیست نیازهای خانواده را بنویسید و کاملا براساس نیازهایتان خرید کنید. به این ترتیب احتمال اینکه با روشهای مختلف در دام خریدهای بیشتر و مصرف‌‌زدگی بیفتید، بسیار کمتر است.

    ? صرفا به این خاطر که قیمت کالایی کم است، آن را نخرید!  اگر کالایی در لیست نیازتان نیست، صرفا به این خاطر که قیمت آن کم است و ممکن است روزی به آن نیاز پیدا کنید، كالای‌‌ مورد نظر را نخرید.

? اگر با این روش پیش بروید احتمالا به زودی با کمدی از لباس‌‌های اضافی مواجه می‌‌شوید و خواهید دید بی‌‌آنکه خواسته باشید و موافق باشید، فرهنگ مصرف‌‌گرایی نه‌‌تنها در خانه شما هم نفوذ کرده، بلکه شما نیز به نوعی مبلغ این فرهنگ غلط بوده‌‌اید و خواهد بود.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@

کلیدواژه ها: برند, حراج, قیمت, مصرف گرایی

موضوعات: مناسبتها
   پنجشنبه 24 اسفند 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 7
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 474
  • 1 ماه قبل: 6250
  • کل بازدیدها: 194188
موس
موتور جستجوی امین