« هوس شخصی، ضرر عمومینکات مهم پیام نوروزی ۱۳۹۷ رهبر انقلاب »

? خصوصیات فصل بهار

?فصل بهار روح زمان هاست.

اول این فصل ماه آزار(ماه رومی) است،در این ماه شب و روز پاکیزه و معطر است،زمین نرم می شود و غلبه بلغم از میان می رود و خون به هیجان می اید.
? غذای ماه آزار (تقریبافروردین) ما چه باید باشد؟

?امام رضا علیه السلام:در ماه اول بهار(ازار)بیشتر غذائی که مناسب است،عبارتست:ازخوراکی های لطیف از قبیل :گوشت، تخم مرغ نیم برشت،نوشیدن شربت امام رضا علیه السلام ،پس از انکه ان شربت را با اب خالص تعدیل نموده باشیم.
? پرهیزات بهاری

?امام رضا علیه السلام:در فصل بهار(به خصوص ماه آزار)باید از خوردن پیاز و سیر و ترشی پرهیز کرد.
?نکته:وجه مشترک این سه مورد جلوگیری از هیجان خون است،در حالی که در فصل بهار صلاح در هیجان بخشی خون جهت رشد ونمو بدن است.
? کارهای بایسته بهاری

?امام رضا علیه السلام:در فصل بهار(به خصوص ماه ازار)نوشیدن اشیاء مسهل(ملین و نرم کننده شکم)پسندیده است،رگ زدن و حجامت نیز مناسب است.
? نکته:اگر چه از طریق فصد و حجامت حجم خون کم می شود،ولی چون فصل بهار فصل خونسازی هست،دوباره خون تازه جایگزین ان خون می شود.
? خصوصیات ماه دوم بهار

?نیسان(ماه دوم رومی بهار)سی روز است،در این ماه روز بلند می شود،و مزاج فصل قوی می گردد(در تولید و هیجان خون)خون به تحرک در می اید،بادهای شرقی در این ماه می وزد،از غذاهای بریان شده استفاده می شود،و از انچه به سرکه عمل می آید و نیز گوشت های شکارمصرف می شود.
? کارهای بایسته اردیبهشت

?امام رضا علیه السلام:در ماه نیسان،امیزش جنسی و روغن مالی بدن در حمام نیکوست.و نوشیدن اب ناشتا مفید بوده،و بوئیدن گلها و عطریات طبیعی سودمند است.
? خصوصیات ماه سوم بهار

?ایار(ماه سوم رومی بهار)سی و یک روز است،در این ماه بادها صاف بوده،وان اخرین ماه بهار است.در ان از خوردن غذاهای شور و گوشت های غلیظ از قبیل:کله پاچه،گوشت گاو منع شده ونیز مصرف شیر مفید نیست.
? کارهای بایسته ماه خرداد

?امام رضا علیه السلام:در ماه ایار(خرداد)رفتن به حمام در صبح گاه مفید است،و قبل از غذا به کار گیری اعضای بدن در کارهای سخت پسندیده نیست.
? طب الرضا علیه السلام ص134
teb12414@

کلیدواژه ها: امام رضا (ع), بهار

موضوعات: حدیث
   چهارشنبه 1 فروردین 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 247
  • دیروز: 258
  • 7 روز قبل: 757
  • 1 ماه قبل: 6586
  • کل بازدیدها: 194573
موس
موتور جستجوی امین