« میلاد کریم اهل بیت آمده استمژده ای دل نور چشم مرتضی آمد »

​? همسفرِ همیشه

? آقایان در ماه مبارک رمضان، بیشتر به همسرشان کمک کنند
?♂ در این یادداشت روی صحبت‌مان با آقایان محترم است. مطمئن باشید خانم شما هم می‌داند که کار بیرون از خانه، خسته‌تان کرده و روزه‌داری در این روزهای طولانی، انرژی جسمی‌تان را کم کرده است. اما ممکن است بی‌تفاوت بودن شما نسبت به مسئولیت‌های خانم خانه در حالی که او از صبح، مشغول کارهای خانه و رسیدگی به امور فرزندان بوده و فرصتی برای جزءخوانی یا حتی دعای روز نداشته است، دلش را برنجاند.

✅ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم با راه‌کارهایی که در زیر می‌خوانید نظر خانم خانه‌تان را جلب کنید تا در این روزها هم دل او را شاد کنید و هم از ثواب ویژه همراهی با یک روزه‌دار بهره‌مند شوید: 
? همسفر بهشت‌تان را دریابید

شما همسفر همسرتان هستید تا بهشت؛ هر باری که از دوش او برمی‌دارید خصوصا در این روزهای طولانی روزه‌داری که با امتحانات فرزندان هم مصادف است، بخشی از زمان او را آزاد می‌کنید تا آن را به امور معنوی خود و انجام اعمال ماه مبارک رمضان، اختصاص دهد. پس دست‌کم، دقایقی را در روز، صرف کمک به او کنید.
? زمان همراهی‌‌‌‌‌‌تان را مشخص کنید

اینکه هنگام رسیدن به خانه، حس و حال درستی نداشته باشید و بخواهید استراحت کنید، برای همسرتان قابل‌درک است. اما قبل از اینکه به خانه برسید، از همسرتان بپرسید چه کاری از دست‌ شما ساخته است و حدودا از چه ساعتی به کمکش می‌روید تا کمی خیالش آسوده شود و بتواند برنامه‌ریزی کند.
❇ ثواب‌ها را درو کنید

یکی از راه‌های قدرتمند شدن انسان، ریاضت کشیدن است؛ و روزه، مصداق ریاضت شرعی است. این کمک‌رسانی به همسر را، آن هم در سخت‌ترین دقایق منتهی به افطار، نوعی ریاضت در نظر بگیرید و بدانید ثوابی که از کمک در خانه، در روزهای عادی می‌برید، در این ماه، چندین برابر می‌شود! پس هر چه می‌توانید بیشتر کمک کنید.
? با هم بسازید

ممکن است همسرتان کمک فکری بخواهد؛ مثلا برای انتخاب شام و سحری نیاز به هم‌فکری و پاسخ به پرسش معروف «چی بپزم؟!» داشته باشد. علاوه بر اینکه جواب سر بالا به او نمی‌دهید، بهتر است غذای ساده‌ای را پیشنهاد کنید که ایشان کمتر به زحمت بیفتد و بتواند مدت‌زمانی را هم برای خودش و اعمال این ماه، صرف کند. اگر همسرتان حال مساعدی نداشته و مجبور شدید غذای ساده‌ای بخورید با اوبسازید و مراعات حالش را بکنید.

? Khamenei_Reyhaneh@

کلیدواژه ها: آقایان, بهشت, ثواب, رمضان

موضوعات: مناسبتها
   چهارشنبه 9 خرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 147
  • دیروز: 190
  • 7 روز قبل: 516
  • 1 ماه قبل: 8771
  • کل بازدیدها: 188606
موس
موتور جستجوی امین