?رهبر انقلاب: با حجاب زنِ مسلمان، هم خود زنِ مسلمان امنیت پیدا میکند و هم مرد مسلمان. آن جایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک میکنند، در درجه‌ی اول، امنیت از خود زن و در درجه‌ی بعد، از مردان گرفته خواهد شد. برای این‌که محیط سالم و دارای امنیت باشد؛ زن بتواند کار خود را در جامعه انجام دهد، مرد هم بتواند مسؤولیت‌های خود را انجام دهد، اسلام حجاب را معیّن کرده. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰
❣️ @Khamenei_Reyhaneh

   جمعه 21 تیر 1398نظر دهید »

? رهبر انقلاب: هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام می‌گیرد، باید رکن اصلی آن رعایت عفاف زن باشد. در غرب به خاطر این‌که به این نکته توجه نشد کار به این بی‌بند و باری‌ها کشید. نباید بگذارند عفت زن - که مهمترین عنصر برای شخصیت زن است - مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد. عفت در زن، وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتی در چشم خودِ مردان شهوتران و بی‌بند و بار است. البته مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون مرد به خاطر برتری جسمانی، میتواند به زن ظلم کند، روی عفت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. ۱۳۷۶/۰۷/۳۰
❣️ @Khamenei_Reyhaneh 

   جمعه 21 تیر 1398نظر دهید »

?رهبر انقلاب: در دوران طاغوت، خانم‌های محجبه در دانشگاهها مورد تمسخر و استهزا بودند. آن برخورد، یک برخورد غیر انسانىِ جلف و غلطی بود که انسان چیزی را که خودش قبول ندارد، آن را به لجن بکشاند و به باد استهزا بگیرد؛ کاری که امروز رسانه‌های غربی عیناً انجام میدهند. اما کسانی هم که اهل این جلافتها نبودند، بلکه اهل فکر و منطق بودند، باور نمیکردند که ممکن باشد خانمی مقید به مسایل اسلامی باشد و بتواند مدارج علمی را طی کند؛ همچنان که باور نمیکردند چنین کسی بتواند در زمینه‌ی مسایل سیاسی و اجتماعی کسی بشود و یک عنصر فعال انقلابی باشد. ١٣۶٨/١٠/٢۶

❣️ @Khamenei_Reyhaneh 

   جمعه 21 تیر 1398نظر دهید »


? رهبر انقلاب: «حجاب، به‌هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و علمی نیست؛ شاید عده‌ای تعجب میکردند و هنوز هم تعجب کنند که خانمی در سطح بالای علمی در هر رشته‌ای وجود داشته باشد که خودش را با تعالیم اسلامی و از جمله با مسأله‌ی حجاب منطبق کند. ١٣۶٨/١٠/٢۶

❣️ @Khamenei_Reyhaneh 

   جمعه 21 تیر 1398نظر دهید »


?رهبرانقلاب: «دیدید در وصیّت‌نامه‌های شهدا چقدر درباره‌ی حجاب توصیه شده؛ خب، حجاب یک حکم دینی است؛ این آرمان شهیدان فراموش نشود. این‌جور نباشد که تصوّر بشود «فقط یک جنگی بود مثل جنگهایی که بقیّه دارند در دنیا میکنند؛ بالاخره هر کشوری دشمنی دارد، گاهی جنگی اتّفاق می‌افتد، جوانهایی میروند در جبهه و میجنگند؛ کشته میشوند یا زنده برمیگردند یا مجروح برمیگردند؛ اینها هم مثل آنها»، این نبود قضیّه؛ قضیّه قضیّه‌ی دین بود، قضیّه‌ی آرمان الهی بود، قضیّه‌ی حاکمیّت اسلام و انقلاب بود.» ۱۳۹۵/۷/5 
❣️ @Khamenei_Reyhaneh 

کلیدواژه ها: حجاب, رهبر انقلاب, شهدا
   پنجشنبه 20 تیر 1398نظر دهید »

? ترکیب ظریفی که ویژه خانم‌هاست…
? ترکیبی که خانم‌ها را به عظمت می‌رساند و از نگاه تحقیر آمیز غربی جدا می‌کند.

? Nojavan_khamenei@

   دوشنبه 17 دی 1397نظر دهید »

? بسم الله الرحمن الرحیم ?
? استاد قرائتی ?
? اگر مادری دخترش را لباسی بپوشاند با وضعی بیاورد توی خیابان که این فردا که بزرگ شد اهل حیا [نباشد] و حجابش کمرنگ باشد تمام گناهانی که این دختر میکند روی دوش مادر مینویسند.
? … البته من نمیخواهم بگویم حالا لباس بچه دختر یک لباسی باشد که از حجاب فرار کند نه لباسش را یک لباسی بگیرید که حالا رنگش، نمیدانم دوختش، یک لباسی باشد که بچه هم دوست داشته باش? بسم الله الرحمن الرحیم ?

? استاد قرائتی ?
? اگر مادری دخترش را لباسی بپوشاند با وضعی بیاورد توی خیابان که این فردا که بزرگ شد اهل حیا [نباشد] و حجابش کمرنگ باشد تمام گناهانی که این دختر میکند روی دوش مادر مینویسند.
? … البته من نمیخواهم بگویم حالا لباس بچه دختر یک لباسی باشد که از حجاب فرار کند نه لباسش را یک لباسی بگیرید که حالا رنگش، نمیدانم دوختش، یک لباسی باشد که بچه هم دوست داشته باشد.
? نمیخواهم بگویم لباس یک دختر کوچولو مثل لباس یک پیرزن باشد ولی میخواهم بگویم که آن مقداری که اسلام گفته مراعات کنیم تمام کارهای خیر دختر برای مادرش مینویسند تمام گناهانی را هم که مادرش درش شریک است… حواسمان جمع باشد.
harimemehr@د.
? نمیخواهم بگویم لباس یک دختر کوچولو مثل لباس یک پیرزن باشد ولی میخواهم بگویم که آن مقداری که اسلام گفته مراعات کنیم تمام کارهای خیر دختر برای مادرش مینویسند تمام گناهانی را هم که مادرش درش شریک است… حواسمان جمع باشد.

harimemehr@

   شنبه 15 دی 1397نظر دهید »

?داستان بسیار زیبا از زن بی حجاب و زن چادری?

 ?زن هنوز کاملا وارد اتوبوس نشده بود که راننده ناغافل در رو بست و چادر زن لای در گیر کرد. داشت بازحمت چادر رو بیرون میکشید که یه زن نسبتا بدحجاب طوری که همه بشنوند گفت: آخه این دیگه چه جور لباس پوشیدنه؟ خودآزاری دارن بعضی ها ! 

?زن محجبه، روی صندلی خالی کنار اون خانم نشست و خیلی آرام طوری که فقط زن بدحجاب بشنوه گفت:

?من چادر سر می کنم ، تا اگر روزی همسر تو به تکلیفش عمل نکرد ، و نگاهش را کنترل نکرد ، زندگی تو ، به هم نریزد . همسرت نسبت به تو دلسرد نشود. محبت و توجه اش نسبت به تو که محرمش هستی کم نشود. من به خودم سخت می گیرم و در گرمای تابستان زیر چادر از گرما اذیت می شوم، زمستان ها زیر برف و باد و باران برای کنترل کردن و جمع و جور کردنش کلافه می شوم، بخاطر حفظ خانه و خانواده ی تو. 

?من هم مثل تو زن هستم. تمایل به تحسین زیبایی هایم دارم. من هم دوست دارم تابستان ها کمتر عرق بریزم، زمستان ها راحت تر توی کوچه و خیابان قدم بزنم. اما من روی تمام این خواسته ها خط قرمز کشیدم، تا به اندازه ی سهم ِ خودم حافظ ِ گرمای زندگی تو باشم. و همه اینها رو وظیفه خودم میدونم.

?چند لحظه سکوت کرد تا شاید طرف بخواد حرفی بزنه و چون پاسخی دریافت نکرد ادامه داد: راستی… هر کسی در کنار تکالیفش، حقوقی هم دارد. حق من این نیست که زنان ِ جامعه ام با موهای رنگ کرده ی پریشان و لباسهای بدن نما و صد جور جراحی ِ زیبایی، چشم های همسر من را به دنبال خودشان بکشانند.

حالا بیا منصف باشیم. من باید از شکل پوشش و آرایش تو شاکی باشم یا شما از من؟

?زن بدحجاب بعد از یک سکوت طولانی گفت: هیچ وقت به قضیه این طور نگاه نکرده بودم … راست می گویی. و آرام موهایش رو از روی پیشانیش جمع کرد و زیر روسریش پنهان کرد.

کلیدواژه ها: حجاب, داستان

موضوعات: داستان, حجاب
   دوشنبه 12 آذر 1397نظر دهید »

تو حیاط دانشگاه با یه جمعی از بچه ها نشسته بودیم 

یکی از بچه های جلف دانشگاه ازون دخترایی که خیلی حجاب زننده داشت نشست پیشمون ? ازونا که گوشاشونو میدن بیرون ?? 

 دختر خوب و مهربونی بود دروغ چرا?دلیل نمیشه بگم چون بی حجاب بود بی ادبم بود?

چندتا از بچه های دیگم جمع شده بودن حدود ده نفری میشدیم ?اما خب من و یکی دیگه که چادری بود تو اون جمع از همه محجبه تر بودیم?

.

.

.

همون دختر بی حجابه رو کرد به دختر چادریه که حجابش از همه بهتر بود بهش گفت: فلانی من خیلی شنیدم گفتن حجاب حجاب حجاب کن ? ولی هیچکس نگفت این فلسفه ی حجابه بیا فلسفشو بفهم بعد حجاب کن??? من وقتی نمیفهممش درکش نمیکنم فلسفشو نمیدونم چجوری حجاب کنم?? از خیلیام پرسیدم ببینم تو میتونی جواب منو بدی؟?

دختر چادریه بهش گفت اممممم باشه بهت میگم فقط بیشتر برام توضیح بده اینکه چی میخوای بدونی?
دختر بد حجابه هم شروع کرد جلو هممون وایساد و گفت : _دیروز داشتم تو خیابون راه میرفتم یهو چندتا پسر افتادن دنبالم?
یهو دختر چادریه گفت :فلانی گوشوارت چه خشگله?

_اون بد حجابم نگاش کرد گفت:? ممنون? داشتم میگفتم چند تا پسر افتادن دنبالم منم بهشون فحش دادم گفتم گم شین مگه خودتون…

بازم یهو دختر چادریه پرید تو بحث گفت: راستی موهاتو رنگ کردی ناقلا? خوب شده چه رنگیه ؟من بدم مامانم موهاشو این رنگی کنه?فک کنم بیاد بهش

بازم بد حجابه جواب داد:

_نمیدونم بعدا میپرسم میگم بهت? میزاری بقیشو بگم؟

چادریه خندیدو گفت ببخشید بگو?

بد حجابه ادامه داد:

_فحش دادم گفتم برن گم شن و اینا…گفتم مگه ناموس ندارین خودتون? اونام گفتن ناموس داریم ولی اگه نامسمون اینجوری بیاد خیابون حقشه مردم بیفتن دنبالش? بعدم با یه پوزخند دور شدن? یه پیرزنه هم اونجا بود …

دوباره چادری پرید تو حرفش گفت: ببینم مارک رژت چیه ناقلا? خوب موندگاری داره از صبح تا حالا?

خدایی جز اون دختره حرص هممونو درآوورده بود???

یهو بد حجابه گفت : برو بابا نمیخوای گوش کنی داری مسخره بازی در میاری؟ ? جواب نداری بدی وقت منو نگیر?

کیفشو گرفت و ازمون دور شد که چادریه صداش کرد?

_✋صبر کن✋

با بی حوصلگی برگشت?

چادریه زد رو شونشو گفت: این ینی فلسفه ی حجاب?

حجاب یعنی آهای مردم به جای نگاه کردن به گوشوارمو و گفتن از رنگ موهامو توجه به رژ لبم? به حرفم گوش کنین ☺ یعنی حرفام و زیبایی های روحانیم مهم ترن از زیبایی های جسمانیم ? ببین فلانی آدما دوتا بعد دارن یکی روحانی یکی جسمانی اونی که بفکر بعد جسمانیش باشه و بخواد زیبایی های جسمانیشو نشون بده دیگه کسی به زیبایی های روحش توجه نمیکنه من که دخترم وقتی داشتی حرف میزدی فقط ظاهرت جلب توجه میکرد هیچیم از حرفات نفهمیدم?? چه برسه به یه پسر? با خودت فکر کن اگه میخوای مردم درکت کنن و به حرفات توجه کنن و تو روهم به عنوان یه فرد معقول تو جامعه بشناسن نه یه فردی که فقط از جسم زیباش بهره میبره بهتره تو پوششت تجدید نظر کنی? چون آدم باهوش و فهمیده یه عمر نون عقلشو میخوره? ولی جسم زیبا یروز نابود میشه?اگه میخوای تو پوششت تجدید نظر کنی من حاضرم کمکت کنم?
اینارو گفت و کیفش و برداشت و رفت و هممونو تو بهت گذاشت ?

chadoryhaa@

کلیدواژه ها: داستان, فلسفه حجاب

موضوعات: داستان, حجاب
   شنبه 30 تیر 1397نظر دهید »

​خواهرم قدر بدان❗️

چادرت ارثیه زهرا بود❗️

یادگاری که سر زینب بود

و همه

پدر و هر دوبرادر

همه حساس به آن چادر خاکی بودند.??

???

تا علی ضربت خورد?

گفت زینب  گل بابا?

علی و آل علی

به فدای تو و این چادر تو?

نگذاری که بیفتد به زمین??

???

تا حسن شد جگرش پاره به جامی از زهر??

گفت خواهر

به همان لحظه مادر

که زمین خورد قسم

چادر از دست نده?

???

و گمانم که حسین

وسط معرکه کرب وبلا‼️?

یک نگاهش به سوی لشکر دشمن 

و نگاهی دگرش سمت همین چادر زینب بوده????

هر نگاهی که به خواهر می کرد

چادرش را می دید???

فکر و ذکرش و خیالش

همه می شد راحت

???

به گمانم وسط آن گودال

نگران حرم و چادر زینب بوده???

همه خون ها به فدای تو و آن چادر تو?

زینبم تو حواست باشد.?

???

اینک اما امروز‼️‼️

خواهرم❗️

از همان روز نخست

سنبل غیرت ما چادر مشکین تو بود?

این همه خون جگر ها

این همه نیزه و سرها

همه رفتند که تو

بشوی چادری و زهرایی???
وارث چادر زینب نکند خون به دل مهدی زهرا بکنی….??
chadoryhaa


موضوعات: حجاب
   جمعه 29 تیر 1397نظر دهید »

?رهبر انقلاب: زرمندان و زورمندان و زیردست‌هایشان، همیشه مایل بوده‌اند که حجاب بین زن و مرد از بین برود؛ که این، البته برای زندگىِ جامعه مضر و برای عفت جامعه زیانبار و برای خانواده از همه چیز بدتر است. ۷۳/۰۷/۲۰

❣khamenei_reyhaneh@

   پنجشنبه 21 تیر 13971 نظر »


? امام علی علیه السلام: حجاب داشتن زن، به حال او مفيدتر و براى زيبایی‌اش پايدارتر است.
❣️ khamenei_reyhaneh@


موضوعات: حدیث, مناسبتها, حجاب
   پنجشنبه 21 تیر 1397نظر دهید »

۲۱ تیرماه؛ سالروز قیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب
 واقعه مسجد گوهرشاد  تجمع مردم مشهد در تیر ماه سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون تغییر لباس توسط رضاخان بود که توسط نیروهای دولتی سرکوب شد.

✊️ علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن کشف حجاب و کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس، و حصر آیت الله سید حسین قمی (در پی اعتراض به قوانین تغییر لباس) بود.

? در ۲۰ تیرماه، درگیری اولیه در مسجد گوهرشاد باعث کشته شدن ۲۰ نفر شد. پس از آن بر تعداد متحصنین افزوده شد و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مسجد گوهرشاد و اطراف آن گرد آمدند.

? فردای آن روز در ۲۱ تیرماه و پس از آنکه تلاش نظامیان برای متفرق کردن جمعیت با مقاومت مردم رو به رو شد، راههای ورود و خروج به مسجد گوهرشاد بسته و دستور شلیک صادر شد.

? بدین ترتیب این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته شدند. پس از این واقعه روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند.

khamenei_reyhaneh@


موضوعات: مناسبتها, حجاب
   پنجشنبه 21 تیر 1397نظر دهید »

​‌چادر مادر من فاطمه، حرمت دارد
نه فقط شبه عبایی مشکیست

که سرت بندازی

و خیالت راحت

که شدی چادری و محجوبه!

???

چادر مادر من فاطمه، حرمت دارد

قاعده، رسم، شرایط دارد

شرط اول همه اش نیت توست…

محض اجبار پدر یا مادر

یا که قانون ورودیه دانشگاه است

یا قرار است گزینش شوی از ارگانی

یا فقط محض ریا

شایدم زیبایی، باکمی آرایش!

نمی ارزد به ریالی خواهر…

???

چادر مادر من فاطمه،شرطش #عشق است

عشق به حجب و حیا

به نجابت به وفا

عشق به چادر #زهرا

که برای تو و امنیت تو خاکی شد

تا تو امروز شوی راحت و آسوده

کسی سیلی خورد

خون این سیل شهیدان

همه اش با هدف #چادر تو ریخته شد

???

خواهرم

حرمت این پارچه ی مشکی تو

مثل آن پارچه مشکی کعبه والاست

یادگار زهراست

نکند چادر او سرکنی اما روشت

منشت

بشود عین زنان غربی

خنده های مستی

چشمک و ناز و ادا

عشوه های ناجور

???

به خدا قلب خدا می گیرد

به خدا مادر من فاطمه شاکی بشود

به همان لحظه سیلی خوردن

لحظه پشت در او سوگند

خواهرم

چادر مادر من ، #فاطمه ، حرمت دارد

???

خواهرم!

من،پدرم ایل و تبارم

همه ی دار و ندارم

به فدایت

حرمتش را نشکن…
???????

chadoryhaa@

کلیدواژه ها: حجاب, حضرت فاطمه (س), چادر

موضوعات: شعر, مناسبتها, حجاب
   پنجشنبه 21 تیر 1397نظر دهید »

​? زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏نظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند؛ حجاب زن، حقی الهی است…

آیه الله العظمی جوادی آملی
? ofogh_howzah@


موضوعات: سخنان ناب, حجاب
   دوشنبه 28 خرداد 1397نظر دهید »

​پیامبر اکرم (ص):
بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند.
harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده, حجاب
   پنجشنبه 17 خرداد 1397نظر دهید »

?حجاب پدیده اسلام نیست،بلکه قبل از اسلام در تمام ادیان وجود داشته است…

✅تمام بانوان باعفت این حکم الهی را رعایت میکردند..

کلیدواژه ها: ادیان, اسلام, حجاب

موضوعات: حجاب
   پنجشنبه 24 اسفند 13961 نظر »

? بیانات رهبر انقلاب درباره صحبت‌هایی که پیرامون نظر امام خمینی درباره حجاب میشود.

   Khamenei_Reyhaneh@

   دوشنبه 21 اسفند 1396نظر دهید »

 

یک انیمیشن جالب درباره ارتباط پوشش بانوان با آینده خودشـان!
+قانون اول هستی، هر عملی عکس العملی دارد.



afsaran_javan@


موضوعات: کلیپ, حجاب
   چهارشنبه 9 اسفند 1396نظر دهید »
جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 12
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 499
  • 1 ماه قبل: 6328
  • کل بازدیدها: 194315
موس
موتور جستجوی امین