بر مقدم دختر پیمبر صلوات

بر چشمه ی پاک حوض کوثر صلوات

بر محضر حضرت محمد تبریک

بر مادر شیعیان حیدر صلوات

ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها مبارک

   شنبه 26 بهمن 1398نظر دهید »


لعنت به عدو که روح تقوا را کشت

ایمان و کمال و عشق و معنا را کشت

باز آ و بگیر انتقامی سنگین

از آنکه ز راه ظلم زهرا را کشت.

   جمعه 20 دی 1398نظر دهید »


در مدینه ماتمی چون ماتم زهرا نبود

چون به گلزار نبی جز یک گل زیبا نبود

در تمام زندگی داغی برای مرتضی

سخت چون داغ عزیزش حضرت زهرا نبود

   جمعه 20 دی 1398نظر دهید »

جبرئیل به عرش نقش کوثر زده است

طوبی گل تسبیح به پیکر زده است

از خانه ی کوچک محمد امشب

خورشید زمین و آسمان سر زده است . . .

   دوشنبه 6 اسفند 1397نظر دهید »

خبری می رسد از راه، خبر نزدیک است

آب و آیینه بیارید، سحر نزدیک است …

عاقبت فصل زمستان به سر آید روزی

باز هم گل دهد این باغ، ثمر نزدیک است

قطره چون رود شود، راه به جایی ببرد

به دعای فرجِ جمع، اثر نزدیک است

با ظهورش حرم فاطمه را می سازیم

بار بر بند برادر! که سفر نزدیک است

راه دورِ دل ما تا به در خیمۀ او

از در خانۀ زهرا، چقدر نزدیک است

آه گفتم که در خانه و یادم آمد

غربت مادر و اندوه پدر، نزدیک است …

(محسن عرب خالقی)

کلیدواژه ها: امام زمان عج, شعر, فاطمیه
   جمعه 19 بهمن 1397نظر دهید »

خالق احدی باتو برابرنکشیده

مانند تو صدیقه اطهر نکشیده
خطاط تو را غیر شکسته ننوشته

نقاش تورا غیر مکسّر نکشیده

تصمیم علی شد که زره را بفروشد

چون از توخدا سینه سپرترنکشیده
حتی نفسی دست زحیدر نکشیدی

آنگونه که مِی دست ز ساغرنکشیده
تا شعله نگیرد به پر شیعه مولا

مانند تو کَس جام بلا سرنکشیده
الحق و الانصاف که تو فاطمه هستی

در شعله زدی… کار به محشر نکشیده
زجری که تو از داغی مسمار کشیدی

حلقوم حسین تو ز خنجر نکشیده
ششماهه به ششماهه دهد درس شهامت

کی گفته به محسن؛ علی اصغر نکشیده
بال ملک از داغی این منظره اش سوخت

محسن همه اش سوخت علی حنجره اش سوخت

   دوشنبه 8 بهمن 1397نظر دهید »

1⃣ منقبت اول: آفرينش حضرت فاطمه زهراعلیها السلام قبل از خلقت ديگران، همانند پدر و همسر و فرزندانش؛ آن انوار مقدسى كه پيش از آفرينش كليه عوالم علوى و سفلى، و خلقت بشر، در پيشگاه عرش عظمت حق تبارك و تعالى، در حال تسبيح و تقديس و تهليل و تكبير خداى يكتا بوده، و در عبادت استاد و آموزگار جبرئيل و ساير فرشتگان بوده‌اند.
2⃣ منقبت دوم: آفرينش حضرت زهراعلیها السلام از نور عظمت حضرت حق تبارك و تعالى، همان نور واحدى كه حضرت رسول اكرم صل الله و علیه و آله و حضرت على‌بن ابي‌طالب علیه السلام نيز از آن آفريده شده‌اند، و مايه خلقت فاطمه علیها السلام يك سوم همان نور بوده است. و هو نور مخزون مكنون فى على‌الله. نورى نهفته در خزينه علم خداى، نور قدس، نور جلال، نور كمال، و نور كبريايى الهى.
3⃣ منقبت سوم: حضرت فاطمه علیها السلام، همتاى پدر و همسر و فرزندانش، سبب آفرينش آسمان‌ها و زمين، بهشت و دوزخ، عرش و كرسى و فرشتگان، و انس و جن بوده است. وجود مقدس حضرت زهراعلیها السلام، يكى از پنج‌تن است، همان كسانى كه علت آفرينش جهان، و آدم و آدميان بوده‌اند. اگر آن‌ها نبودند انبيا و اولياي صديقين و شهداء ملك و ملكوت زمين‌ها و آسمان‌ها، نار و نور، بهشت و دوزخ، و ساير مخلوقات جهان به‌وجود نمى‌آمدند.
4⃣ منقبت چهارم: توسل انبيا است به حضرت فاطمه علیها السلام و نام‌هاى او، همتاى پدر و همسر و فرزندانش، و تمسك به اوست كه وسيله نجات انبيا و اوصيا و ساير افراد بشر از مشكلات بوده است. « من امن بها فقد نجى و من لم‌يومن بها فقد هلك» هر كس كه به او ايمان آورد، همانا رستگار شد، و هركس به او اعتقاد نداشت به تحقيق هلاك گرديد.
5⃣ منقبت پنجم: اشتراك حضرت فاطمه علیها السلام با پيامبراكرم صل الله و علیه و آله و اميرالمؤمنين و حسنين علیهم السلام در مقام عصمت و طهارت، كه او نيز عصمت‌الله و مورد خطاب آيه تطهير مى‌باشد.
6⃣ منقبت ششم: حضرت فاطمه علیها السلام، در مقام ركن‌بودن نسبت به اميرالمؤمنين علیه السلام با پيامبر ‌اكرم صل الله و علیه و آله همسان و همتا بوده است، و اين منقبت منحصر است به رسول‌خداصل الله و علیه و آله و حضرت صديقه طاهره علیها السلام.
7⃣ منقبت هفتم: در آن هنگام كه حضرت زهراعلیها السلام از حضرت خديجه علیها السلام ولادت يافت، فرشتگان ميلاد او را به يكديگر بشارت مى‌دادند و تهنيت مى‌گفتند، چنان‌كه در تولد پيامبراكرمصل الله و علیه و آله و ائمه اطهارعلیهم السلام نيز ملائك مقدم مباركشان را به يكديگر مژده مى‌دادند، و بايد اين‌چنين باشد، زيرا حضرت فاطمه علیها السلام يكى از اسباب آفرينش و علة‌العلل بوده است، و فرشتگان نيز همانند ساير موجودات در سايه خلقت او و از يمن وجودش آفريده شده‌اند.
8⃣ منقبت هشتم: ورود پنج‌تن علیهم السلام به بهشت قبل‌از همه، در حالى‌كه حضرت فاطمه علیها السلام در پيشاپيش پدر و همسر و فرزندانش، نخستين كسى است كه وارد بهشت مى‌شود.
9⃣ منقبت نهم: در روز قيامت منبري از نور برپا مى‌شود كه پيامبر اكرمصل الله و علیه و آله بر آن جلوس مى‌نمايد، در حالى كه جبرئيل و انبيا و اوليا گرد آمده‌اند خداوند تبارك و تعالى مقام و منزلت حضرت زهراعلیها السلام و پدر و همسر و فرزندان معصومش را به اهل محشر معرفى مى‌فرمايد، و هنگام ورود حضرت فاطمه علیها السلام به صحنه محشر، از جانب حضرت حق تبارك و تعالى ندا مى‌شود:  «يا اهل‌المحشر غضوا ابصاركم حتى تجوز فاطمه»؛اى اهل محشر نگاهتان را فرو افكنيد، تا فاطمه علیها السلام عبور نمايد
? منقبت دهم: بزرگ‌ترين مقام شفاعت را در روز قيامت حضرت صديقه علیها السلام همسان با پيامبراكرم صل الله و علیه و آله و اميرالمؤمنين علیه السلام حائز مى‌باشد، بلكه مى‌توان گفت آن‌حضرت را در اين رتبه و مقام امتيازاتى است مخصوص به خود و بي‌نظير. 
علامه امينی (ره)

? ofogh_howzah@

   یکشنبه 7 بهمن 1397نظر دهید »

⭕️ شعری بسیار زیبا…
▪️الا ای شیعه می دانی که مهدی یاوری، زهرا شدن دارد؟ / و زهرایی شدن، دل خون شدن، دریا دلی دارد؟
▫️دلت خون میشود از جهل این مردم، که می دانند شأنش را/ ولی دلهایشان سنگ است/ و رسم و شیوه مردانگی در بینشان مُرده ست/ و دنیا دلبرانه هم دل و هم دینشان بُرده ست
▪️چه تلخ اما چه زیبا مادری بین در و دیوار/ ندا سر داد یا مهدی/ برای یاری دین و علی فرمود یا مهدی/ بشارت داد فرزندان خود را در دل تاریخ/ که هرجا سخت شد کارجهان، گویید یا مهدی
▫️ولی افسوس مهدی را رها کردیم/ بپای نفس و دنیا، برای ذره ای حب ریاست/ نه مهدی را، که زهرا را فدا کردیم/ شب ظلمانی شیعه، فقط خورشید میخواهد/ و ما دلخوش به نور شمع دنیاییم و در حقش جفا کردیم
▪️بدان مهدی زهرا، یارِ زهرایی ندارد/ اگر یارش شویم از راه می آید/ برون از غیبت طولانی و جانکاه می آید/ و این دنیا بسمت ما، بسمت شیعه آل علی، با چهره ی دلخواه می آید

mahdiaran@

کلیدواژه ها: شعر
   یکشنبه 30 دی 1397نظر دهید »

​? امام صادق (ع) فرمود: «حضرت فاطمه (س) ليلة‌القدر است». حديث در تفسير فرات کوفي ضمن سوره قدر روايت شده است. انسان نخستين‌بار از اين حديث به اين مطلب منتقل مي‏شود که قرآن در شب قدر نازل شده است و انسان کامل قرآن ناطق است و حضرت فاطمه (س) مادر يازده قرآن ناطق است. آن‌حضرت بايد بدين مناسبت ليلة‌القدر باشد…
علامه حسن زاده آملی 

فصّ حکمة عصمية في کلمة فاطمية
? ofogh_howzah@

   سه شنبه 15 خرداد 1397نظر دهید »

❇️ امام خمینی: فضایل حضرت زهرا همطراز فضایل پیغمبر اکرم (ص) است.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@

   جمعه 18 اسفند 1396نظر دهید »

? رهبرانقلاب: فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها «سَیِّدَةُ نِسَاءِ اَهلِ‌ الجَنَّة» است؛ خیلی مقام والا و بالایی است.

? درس شجاعت

? درس فداکاری

? درس زهد در دنیا

? درس معرفت‌آموزی

? درس معرفت را انتقال دادن به اذهان مخاطبین و دیگران

? در مقام معلّم دانشور بشر قرار گرفتن

درس‌های فاطمه‌ی زهرا سلام‌‌الله‌علیها است به همه‌ی بشر. ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
❣️ https://t.me/joinchat/AAAAADupWrY_EVEM-mvrBQ

   جمعه 18 اسفند 1396نظر دهید »

?رهبرانقلاب: نیاز امروز جامعه ما این است که بداند مادری یعنی چه؟ زنِ خانه بودن و کدبانو‌ بودن یعنی چه؟ ?

Khamenei_reyhane@

   جمعه 18 اسفند 1396نظر دهید »

​? پیرو واقعی حضرت زهرا (س) حامی فقراست ?

رهبرانقلاب: این نمیشود که ما دم از محبت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) بزنیم، در حالی که آن بزرگوار برای خاطر گرسنگان، نان را از گلوی خود و عزیزانش -مثل حسن و حسین (علیهماالسّلام) و پدر بزرگوارشان (علیه‌السّلام)- برید و به آن فقیر داد؛ نه یک روز، نه دو روز؛ سه روز!

?ما میگوییم پیرو چنین کسی هستیم؛ ولی ما نه فقط نان را از گلوی خود نمیبُریم که به فقرا بدهیم، اگر بتوانیم، نان را از گلوی فقرا هم میبُریم! ۷۰/۱۰/۵  

 

مطالب‌درباره‌رهبرانقلاب?

khamenei_ir@

   چهارشنبه 9 اسفند 1396نظر دهید »

​ ▫️رهبر انقلاب: در فضیلت حضرت صدّیقه‌ی کبرا (سلام‌الله‌علیها) همه‌ی مسلمین متّفقند، شیعه و سنّی ندارد. در کتب اهل سنّت و شیعه این حدیث آمده است: فَاطِمَةُ سَیِّدَةُ نِسَاءِ اَهلِ‌ الجَنَّة؛ این بالاتر از «سَیِّدَةِ نِساءِ العالَمین» است؛ [یعنی] سرور زنان بهشت. در بهشت چه کسانی‌ هستند؟  ▪️برترین زنان، برجسته‌ترین زنان، مؤمن‌ترین زنان، مجاهدترین زنان، زنان شهید، آنهایی که خدای متعال در قرآن از آنها با عظمت یاد کرده است، همه‌ی اینها در بهشت جمعند؛ آن‌وقت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) «سَیِّدَةُ نِسَاءِ اَهلِ‌ الجَنَّة» است.  ▪️خیلی مقام والا و بالایی است. درس شجاعت، درس فداکاری، درس زهد در دنیا، درس معرفت‌آموزی و معرفت را انتقال دادن به اذهان مخاطبین و دیگران، در مقام معلّم دانشور بشر قرار گرفتن، درسهای فاطمه‌ی زهرا (سلام‌‌الله‌علیها) است به همه‌ی بشر. ۹۶/۱۱/۲۹

 

مطالب‌درباره‌رهبرانقلاب?

khamenei_ir@

   یکشنبه 6 اسفند 1396نظر دهید »


? اگر میخواهید دیندار، طیب و طاهر، شجاع، مبارز و وفادار باشید

☄️ و در عین حال در میدانهای دشوار زندگی با تمام وجود سرمایه‌گذاری کنید…
?  زن و خانواده در نگاه رهبرانقلاب??

 Khamenei_Reyhaneh@

   جمعه 4 اسفند 1396نظر دهید »

​? به امید حضرت مادر بالاخره باید از یک جایی شروع کنیم. قدمی برداریم تا دیر نشده. و چه زمانی بهتر از این روزها که سال دارد تمام می‌شود و چه بهانه ای بهتر از متصل شدن به الگویی مثل حضرت زهرا س که الگوی همه ماست، اما چگونه؟  

❇️ حضرت صدیقه طاهره س در جایی میفرمایند: «خدایا به من فرصت بده تا به آنچه که تو من را بخاطر آن خلق کردی بپردازم»

✳️ این جمله یعنی ایشان هدف و ماموریت خودشان را از زندگی به درستی درک کرده بودند. با خودتان فکر کنید ماموریت شما در زندگی چیست.

? خوبی الگو داشتن این است که می‌شود مقصد، راه، بیراه و راهنما را به کمک الگوی مورد نظرتان بشناسید. علت درخشندگی حضرت زهرا در عالم، زندگی کردن ایشان روی خط و مدار خواست خداوند است.

  ? پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه به مسیر حضرت زهرا نزدیک و نزدیک‌تر شوید محبت به ایام فاطمیه را در دل و روح خود پرورش بدهید.

? مثلا می‌توانید با دوستان‌تان در این روزها به فکر برگزاری یک هیئت ساده و صمیمی خانگی باشید.

? بخاطر علاقه حضرت زهرا به قرآن و پرورش روح دوستی با خدا؛ هر روز هراندازه که می‌توانید قرآن بخوانید.

?رابطه حضرت زهرا با خداوند متعال یک رابطه مثال زدنی و ویژه بود. از خود ایشان کمک بگیرید و به حضرت متوسل شوید و رابطه تان را با خدا اصلاح کنید تا رابطه شما با خلق عالم هم اصلاح شود.

❣️ عضویت در ریحانه??

https://t.me/joinchat/AAAAADupWrY_EVEM-mvrBQ

   چهارشنبه 2 اسفند 1396نظر دهید »

​⚫️ شهادت پارهٔ تن رسول خدا(ص)، امّ الائمه(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد!

?اسلام مكتب تبعيض نيست ولى مكتب ديدن فضيلت‌ها هست؛ مكتب تبعيض نيست ولى متقى را بر غيرمتقى ترجيح مى‌دهد، عالم را بر جاهل ترجيح مى‌دهد، مجاهد را بر غيرمجاهد ترجيح مى‌دهد؛ فضيلت را ترجيح مى‌دهد. پيغمبر(ص) در بچه‌هايش هم از آن جهت كه بچه‌اش بودند تبعيض قائل نبود ولى فضيلت را بر غيرفضيلت ترجيح مى‌داد، فوق‌العاده هم ترجيح مى‌داد.  

?اين بود كه همه آشنايان و نزديكان مى‌دانستند كه چه علائقى ميان اين پدر و دختر حكمفرماست و اين علائق، طرفينى بود، واقعا در حدى بود كه بايد آن را «عشق» ناميد. براى زهرا(س) زندگى بعد از پيغمبر(ص) اصلا معنى و مفهوم نمى‌توانست داشته باشد. وقتى كه پدرش به او خبر مى‌دهد كه تو بعد از من سريعا به من ملحق خواهى شد زهرا(س) خوشحال مى‌شود، لبخند مى‌زند. اين همان حالت يک عاشق است.

 

? استاد مطهری، خدا در زندگی انسان، ص۲۵-۲۴

?کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»?

motahari_ir@

   دوشنبه 30 بهمن 1396نظر دهید »

مرثیه ای در وصف حال امیرالمومنین علی علیه السلام که برای اولین بار در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و هنگام غسل متوجه صورت سیلی خورده و پهلوی شکسته خانم فاطمه سلام الله علیها می شوند:

بلبلِ داغ نشین، رفت بَرِ همسرِ خود رفت تا مرحله ى غسلِ گلِ پرپرِ خود بنِشانَد به دو بالِ ملك الموت، گُلی، که رسولش لقبش داد به او مادرِ خود رفت پاک تر از پاک ترین ها شویَد در شبَش آب زنَد بر گلِ نیلوفرِ خود آنطرف زینب کبری، حسنین، غرق در اشک، بیقرار از غمِ هجرِ فاطمه، مادرِ خود و علی بود که فرمود نشاید که چنین، گریه بر زنده ترین قدسیه ی در برِ خود تا حجاب از رخِ زهرا بگشود گریه سر داد سرِ همسرِ خود  كه علی، صورتِ سیلی زده ی فاطمه دید آن کبودی كه نهان كرد برِ همسر ِخود  پرده از پهلوی بشکسته برافتاد و علی بعدِ پرواز گشود رازِ گلِ اطهرِ خود مخفی از دیده ی حیدر شده دردِ فاطمه تا که اثبات کند عاشقیِ محشرِ خود

?تقدیم به ساحت مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 

  roshangarii @

   دوشنبه 30 بهمن 1396نظر دهید »


?به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها)
Khamenei_ir@

   دوشنبه 30 بهمن 1396نظر دهید »


 اولین شب عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) با حضور رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان نظام و مردم عزادار در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد. ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
Khamenei_ir@

   شنبه 28 بهمن 1396نظر دهید »
جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 116
  • دیروز: 200
  • 7 روز قبل: 1221
  • 1 ماه قبل: 7099
  • کل بازدیدها: 195409
موس
موتور جستجوی امین