?    قبل از ترخیص مادر از بیمارستان، پدر باید خانه را برای پذیرایی از آنها آماده سازد و محیطی سرشار از آرامش برای آنان مهیا کند. پدر باید تا مدتی مسئولیت کارهای خانه را بر عهده گیرد یا به سایر اعضای خانواده واگذار کند.

?  پدر باید از مسائل احتمالی یا چیزهایی که مادر یا نوزاد را ناراحت می کند باخبر باشد و در رفع آنها بکوشد.

به علت تغییرات فیزیکی و فیزیولوژیکی زیادی که پس از زایمان وجود دارد، مادران جوان در این دوره دارای احساسات رقیقی هستند. ایجاد محیطی صمیمی برای تعدیل و کنترل این عواطف و احساسات ضروری است.
?    خانه ی ناآرام و شلوغ، باعث ناراحتی مادر می شود و بر روحیه و رفتار نوزاد نیز تاثیر می گذارد.

پدر باید به برادران و خواهران بزرگتر نوزاد کارهایی را واگذار کند و برای آنها لزوم توجه و مواظبت از مادر و نوزاد را توضیح دهد؛ این کودکان باید یاد بگیرند که دوره ی بعد از زایمان، دوره ای است که مادر و نوزاد  به کمک آنها نیاز دارند.

?    آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد، ویلیام سیرز، ص ۶۱_۶۳
ghandab@


موضوعات: خانواده
   سه شنبه 3 تیر 1399نظر دهید »

?    آرزوی کودک دیدن مادر و اطمینان‌از سلامت اوست؛ کودک میخواهد مادر، او را بغل کند و ببوسد تا اطمینان پیدا کند که هنوز مورد علاقه و توجه مادر است.

فرزندان بزرگتر از سه سال، معمولا از داشتن همبازی و پیدا کردن خواهر یا برادر کوچکتر خوشحال می شوند ولی اطفال کوچکتر از سه سال ممکن است نوزاد را با آغوش باز نپذیرند و نسبت به او حسادت داشته باشند؛ که برای تعدیل این حس، روش هایی وجود دارد
?    قبل از رفتن به بیمارستان جهت زایمان، مادر باید اتاق و تخت نوزاد را آماده کند تا کودک با آن انس بگیرد.

وقتی مادر و نوزاد به خانه آمدند، مادر می تواند انجام دادن بعضی از کارهای نوزاد را به کودک بسپارد؛ واگذاری مسئولیت به او تا اندازه ی زیادی از حسادتش می کاهد.

 پس از مدتی کودک می تواند کمک به مادر را به شکل دیگری، مثل تعلیم دادن به نوزاد ادامه دهد، به این وسیله در او اعتماد یه نفس و احساس رشد به وجود می آید.
?    مادر باید با کودک خود صحبت کند و او را تشویق کند تا احساسات منفی خود را نسبت به نوزاد بیان کند؛ و اکر بی علاقگی خود را اظهار کرد، او را سرزنش نکند.

باید علت این بی علاقگی را برای او توضیح دهد و احساس منفی او را تعدیل کند تا به تدریج به دوستی تبدیل شود؛ برای این منظور فرصت کافی به او بدهد تا برای پذیرش نوزاد جدید آمادگی پیدا کند.
?    بایستی در حضور نوزاد به کودک بزرگتر نیز توجه و رسیدگی کرد. دوستان و آشنایان، معمولا با هدایای زیادی به ملاقات نوزاد می آیند و به قدری از او تعریف میکنند که حسادت کودک بزرگتر تحریک می شود.

برای رفع این حساسیت، بهتر است که همراه هدیه نوزاد، برای کودک بزرگتر نیز هدیه ای تهیه شود؛ اگر ملاقات کنندگان به این نکته توجه نمی کنند، والدین باید چند هدیه بسته بندی شده برای این منظور آماده داشته باشند.


?    معمولا مادر به علت رسیدگی به نوزاد، وقت کمتری برای توجه به فرزند بزرگتر اختصاص می دهد و این امر احساس کمبودی در کودک بزرگتر به وجود می آورد؛ برای جبران این کمبود، بهتر است تا مدتی پدر وقت بیشتری به فرزند بزرگتر بدهد و جای خالی مادر را با محبت های خود پر کند.

والدین باید در هر فرصتی و با هر وسیله ای توجه خود را به فرزند بزرگ تر نشان دهند؛ مثلا هنگامی که مادر به نوزاد شیر می دهد، پدر می تواند فرزند بزرگ تر قصه بگوید و هنگامی که نوزاد خوابید مادر با او بازی کند و با زبان و رفتار خود، او را بانشاط و خشنود نگاه دارند.

?    آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد، ویلیام سیرز، ص ۱۱۴_۱۱۶
ghandab@

کلیدواژه ها: تربیت عاطفی, نوزاد

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 2 تیر 13991 نظر »

?    هر نوزادی برای خود زبان، احساس و یک شخصیت منحصر به فرد دارد و بنابراین شایسته ی احترام است. والدین اگر بخاطر داشته باشند که نوزاد خود را یک شخص به حساب آورند، همیشه احترامی را که سزاوار آن است به او می دهند.

?    نجوا با کوک، تریسی هاگ و ملیندا بلاو، ص ۹_۱۱؛ ۱۳۸_۱۴۲
?    پدر حقیقیمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

?    کودکانتان را گرامی بدارید و به آنان آداب نیکو بیاموزید.

?    نهج الفصاحه، ص ۲۳۹.
?    اخیرا، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که تازه متولد ها مطالب فراوانی را درک میکنند. بررسی های بعمل آمده نشان می دهد که نوزادها نسبت به صدا و بو حساس اند و میتوانند میان تصاویر مختلف تمیز قائل شوند.

 بنابراین حتی اگر نوزادان کلمات ما را متوجه نشوند، حتما می تواند تفاوت میان کسی را که به آرامی حرکت می کند و صدایی گرم و آرام بخش دارد با کسی که عجله دارد و تند حرف می زند تشخیص دهد. به همین خاطر، از همان زمان شروع حافظه ی خود، می داند که چه کسی با او با احترام و محبت صحبت می کند و محبت مادر چگونه به او ابراز می شود.

?    نجوا با کوک، تریسی هاگ و ملیندا بلاو، ص ۹_۱۱؛ ۱۳۸_۱۴۲
ghandab@


موضوعات: خانواده
   یکشنبه 1 تیر 1399نظر دهید »

?    با اینکه نوزادان، معانی کلمات و جملات را نمی فهمند و مناظر و اشکال را بدرستی تشخیص نمی دهند، اما صداها و آهنگ ها را می شنوند؛ مناظر و اشکال را می بینند و ذهن آنها متاثر می شود.

بنابراین نمی توان گفت که دیدنی ها و شنیدنی ها، هیچ تاثیری در نوزاد ندارد؛ جمله ها شاید برای نوزادان معنا نداشته باشند، اما در روح حساس و اعصاب ظریف آنان نقش می بندند.

کودک به تدریج با آن جمله ها مانوس و آشنا می شود و همین آشنایی، در آینده ی او اثر می گذارد؛ آدمی ذاتا با هر لفظی که بیشتر آشنا باشد، معنای آن را بهتر درک می کند؛ افراد آشنا را بیشتر دوست دارد تا افراد ناشناس 

?    هر محرکی که بوسیله یکی از حواس پنج گانه در مغز و اعصاب کودک اثر بگذارد، در زندگی و آینده ی او تاثیرگذار خواهد بود.

کودکی که در محیطی دینی پرورش یافته باشد و صدای تلاوت قرآن و ذکر اهل بیت را شنیده باشد با کودکی که پیوسته سخنان ناشایست و آهنگ های فسادانگیز را شنیده باشد و چشمهایش نیز صحنه هایی را مشاهده کرده باشد که عنصر خشم و شهوت در آنها حکم فرماست، یکسان نیستند.

بدیهی است که این دو کودک، سرنوشت یکسانی نخواهند داشت و همانند یکدیگر امنیت و آرامش را تجربه نخواهند کرد.

?    پیامبر مهربانی ها که درود خدا بر او باد می فرمایند:

?    هر کس صاحب فرزندی شد، در گوش راستش اذان بگوید و در گوش چپش اقامه؛ تا از شر شیطان محفوظ بماند.

ایشان در مورد امام حسن و امام حسین علیهما السلام دستور دادند همین عمل را اجرا کنند. علاوه بر این، دستور دادند سوره حمد ایه الکرسی و آیه های آخر سوره حشر و سوره های اخلاص و ناس و فلق را در گوش آنان بخوانند.

?    بحارالانوار، ج۱۰۱، ص۱۲۶.

ghandab@

کلیدواژه ها: تربیت معنوی نوزاد

موضوعات: خانواده
   یکشنبه 1 تیر 1399نظر دهید »

?    عقل از ابعاد مهم وجود انسان است که اگر شکوفا شود، توان آن را دارد که خوب را از بد و خیر را از شر تشخیص دهد و صاحبش را به سعادت و خوشبختی برساند.

انبیا الهی همه برای تربیت عقلانی آمدند و در این مسیر حرکت کردند و تا آنجا که توانستند به وظیفشان عمل نمودند؛ والدین نیز باید این بخش از تربیت را در درجه اول قرار دهند و بدان توجه نمایند.
?    امیرالمومنین علیه السلام:

?    خداوند پیامبران خود را پی در پی اعزام کرد تا توانمندی های پنهان عقل ها را آشکار سازند.

?    نهج البلاغه، خطبه اول
?    در هنگام تولد، مغز نوزاد هنوز تکامل نیافته است؛ سلول های عصبی اجزای تشکیل دهنده ی مغز هستند؛ اطلاعات عصبی از طریق اتصال بین این سلول ها، به اندام ها و دستگاه های مختلف بدن انتقال می یابد.

در بدو تولد، این اتصالات عصبی هنوز به اندازه ی کافی گسترش پیدا نکرده اند؛ ولی اندک اندک دوران رشد سلول های عصبی آغاز می شود و ارتباط آنها بیش از پیش افزایش می یابد.

ارتباط بین سلول‌های عصبی معمولا از هنگام تولد تا سه سالگی انجام میگیرد؛ در حدود سه سالگی، مغز کودک دو برابر مغز یک انسان بزرگسال دارای اتصالات عصبی است؛ این پدیده بیانگر این نکته است که بدن نوزاد از نظر بیولوژیک برای آموختن برنامه ریزی شده است.
?    اتصالات عصبی در روند یادگیری تاثیر بسیار مهمی دارند؛ عدم تحریک و یا تشویق مناسب از رشد اتصالات سلولی می کاهد یا آنها را به کلی از بین می برد؛ این نکته در مورد حواس پنج گانه و حرکات بدنی نیز صدق می کند.

 به همین علت، نخستین روابط عاطفی کودک، تاثیر حیاتی بر رشد مغز او دارد.


?    برای تقویت و استحکام اتصالات عصبی مراکز کنترل احساسات در مغز، باید خواسته های نوزاد را به خوبی تشخیص داده و نیازهای او به طور سریع و صحیح پاسخ داده شود؛ همچنین یک ارتباط قوی و اطمینان بخش با کودک، مانع اضطراب روزانه ی او می شود؛ بعنوان مثال:

هنگامی که نوزاد گریه میکند و می خواهد با مادر ارتباط برقرار کند، اگر به موقع و با توجه به خواسته هایش به او پاسخ داده شود، به بهبودی توانایی او در زمینه ی برقراری ارتباط با دیگران کمک شده است.

?    باید به نوزاد کمک کرد تا جهان اطراف خود را بشناسد؛ با وجود این، نباید در این باره زیاده روی کرد و او را تحت فشار قرار داد.

انتظارات بیش از اندازه، کودک را خسته و عصبی می کند؛ باید به وی فرصت داد تا کشفیاتش در ذهنش نقش ببندد.

پس هدف این نیست که از کودک نابغه ای بسازیم که با همسالانش متفاوت باشد. کوشش ما فقط این است که برای کمک به رشد مطلوب، دنیایش را بشناسیم و توانایی هایش را درک کنیم.

?    شیوه های تقویت هوش نوزاد؛ ۳_۶ ماهه، ۶_۹ ماهه، ۹_۱۲ ماهه، بئاتریس میلتر، ترجمه: طاهره ماسوله

?    عقل کامل

 حضرت محمد صلی الله علیه و آله:

?    به زنان باردار خود، کندر دهید؛ چرا که کودک، اگر در شکم مادر با کندر، تغذیه شود، دلش استوار و عقلش افزون می شود.

?    الکافی، ج۱۱، ص ۳۷۹.

ghandab@

کلیدواژه ها: تربیت عقلانی نوزاد

موضوعات: خانواده
   شنبه 31 خرداد 1399نظر دهید »

?شیرخوار در سن نه تا دوازده ماهگی می تواند تفاوت های جزئی میان رنگ ها و شکل ها را با هم مقایسه کند.

_ برخی مطالعات نشان داده اند که او نمی تواند رنگ های نزدیک به هم را به خوبی تشخیص دهد؛ مثلا بین رنگ قرمز و نارنجی تفاوتی نمی بیند. اما در عین حال، رنگ های متضاد را به خوبی از هم تشخیص می دهد.

_ کودک در این سن می تواند مفهوم کلمات را درک کند، نام خودش را بشناسد و نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

_ کودک نه تا دوازده ماهه کم کم برای حرف زدن تمرین می کند. 

?    در سن نه تا دوازده ماهگی، دنیای نوزاد، دنیای حرکت و جنب و جوش است. او دائما در حال جابه جا شدن و حرکت از جایی به جای دیگر است.

دست و پا زدن شیرخوار و تلاش دائمی برای تغییر جا، او را با دنیایی جدید آشنا می سازد. کودک درک می کند که این دنیا دارای اشیای گوناگون و ویژگی های خاص هر یک از آنهاست.

 در این میان، شیرخوار بیش از هر چیز دیگر، می تواند با اعضای بدن خودش آشنا شود و ارتباط هر یک از آنها با یکدیگر را درک کند.

?    کودک با شناختی که از اشیا پیدا کرده است، می داند که اشیا تغییر شکل نمی دهند؛ نوزاد منطق ثابت بودن اشیا را بر اساس تجربه درک می کند.

کودک در سن نه تا دوازده ماهگی نه تنها رابطه ی بین اشیا و پدیده ها را درک می کند، بلکه فاصله ها و رابطه ی فضایی بین اشیا را نیز می شناسد. مفهوم دور یا نزدیک برای نوزاد قابل درک است و انجام دادن تمرین هایی در این باره، این توانایی او را تقویت می کند.

?    شیوه های تقویت هوش نوزاد؛ ۳_۶ ماهه، ۶_۹ ماهه، ۹_۱۲ ماهه، بئاتریس میلتر، ترجمه: طاهره ماسوله

ghandab@


موضوعات: خانواده
   شنبه 31 خرداد 1399نظر دهید »

?  کودک با غذاهای غنی شده از آهن تغذیه شود.

_ به کودک میان وعده های سالم و مغذی داده شود و به جای میان وعده های مضری همچون پفک و چیپس و انواع نوشابه ها، از آب میوه های طبیعی استفاده شود.

_ به کودک از نظر تغذیه و خواب کاملا توجه شود تا اطمینان حاصل شود مشکلی ندارد؛ زیرا خوابیدن حداقل ده ساعت در شبانه روز برای کودک یک تا دو ساله الزامی است و باید او در ساعات اولیه شب به خواب رود.

_ به ذائقه ی کودک توجه شود. استفاده از طعم دهنده های گیاهی می تواند اشتهای کودک را برانگیزد.

?    شیوه های تقویت هوش نوزاد؛ ۳_۶ ماهه، ۶_۹ ماهه، ۹_۱۲ ماهه، بئاتریس میلتر، ترجمه: طاهره ماسوله

ghandab@

کلیدواژه ها: افزایش هوش, نوزاد

موضوعات: خانواده
   شنبه 31 خرداد 1399نظر دهید »

?    در سنین ۴ تا ۷ ماهگی، ارتباطاتی در مغز کودک شما شکل می گیرد که در رفتار او منعکس می شود؛ مثل وابستگی به شما یا کسانی که مرتبا از او نگهدار میکنند، گریه کردن در زمانی که شما اتاق را ترک می کنید یا هنگام برخورد با افراد غریبه و….


در این زمان او به دنیای اطرافش بیشتر علاقه مند شده است و بهتر می تواند احساساتش را ابراز کند و در حال پیشرفت توانایی هایی مثل گرفتن، غلتیدن و نشستن نیز هست.


 سعی کنید فعالیت هایی که در ادامه  بیان می شود را بدون تحریک بیش از حد کودک برای قدرت بخشیدن به ارتباطات در حال رشد مغز او انجام دهید.


?    _ محیطی را فراهم کنید که در عین ایمن بودن، حس کنجکاوی کودک را تحریک کند تا در آن به گردش و پرسه زدن و اکتشاف بپردازد.


? کودک را تشویق کنید تا اسباب بازی ها را بگیرد. عروسک های نرم را به دستش بدهید تا هماهنگی بین دست ها و چشمانش تقویت شود و مهارتهای حرکتی ظریف او تکامل پیدا کند.


?هر روز ساعاتی را روی زمین بنشینید و با کودک بازی کنید.


?مراکز مراقبت از کودک باید ایمن، آموزش دهنده و پاسخ گو باشد. پرستار کودک را مرتبا ملاقات کنید و در مورد مراقبت صحیح از کودک نظراتتان را به اشتراک بگذارید. 

 (به هیچ عنوان توصیه به سپردن کودک به مرکز و یا پرستار نمی کند و این نکته فقط جهت والدینی است که مجبور به این کار هستند. )


?    _ تماس فیزیکی گرم و مداومی با کودک داشته باشید مثل بغل کردن، تماش پوستی و بدنی تا کودک احساس امنیت داشته باشد.


_ به خلق و خوی او توجه داشته باشید و وقتی ناراحت یا خوشحال است پاسخ مناسب به او بدهید.


_ کودک را از شرایط استرس زا ( فیزیکی یا روانی ) دور نگه دارید.


_ کودک خود را با کودکان و والدین دیگر آشنا کنید. این زمان خاصی برای کودک است. نسبت به علائمی که نشان دهنده علاقه او برای ملاقات افراد است حساس باشید.


_ نوعی برنامه ریزی کنید که کودک خواب طولانی در شب داشته باشد.


_ مطمئن شوید پرستار یا افرادی که از کودک مراقبت می کنند رابطه گرم و محبت آمیز با او داشته باشند.

?    مراقبت از کودک از تولد تا ۵ سالگی، رامین ایرانپور و دیگران، ص ۱۶۳.


?    _ نوزاد با شیر مادر تغذیه شود.


_ مادر در دوران شیردهی منابع غنی از آهن، مانند گوشت، سبزیجات، تخم مرغ و میوه های تازه مصرف کند.


_ مادر در زمان شیردهی، خوردن غذاهای حاوی ویتامین B12 مانند نان، غذاهای دریایی را در برنامه غذایی خود قرار دهد.


_ اندام کودک ماساژ داده شود. مطالعات نشان می دهد که ماساژ روزانه ی اندام کودکان، رشد مغزی آنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با وجود این، باید مراقب بود که این کار با ملایمت بسیاری انجام شود.


?    یکی از محرک های مهم در ماه اول پس از تولد، حرف زدن با نوزاد و گوش دادن به اوست؛ نوزاد از این مکالمه چیزهای زیادی می آموزد که مهمترین آنها وزن و قافیه، بازگو کردن کلمات، تکرار و ارتباط دوجانبه است.


این نکته، یکی از عوامل مهم پرورش شیرخوار است و در روابط اجتماعی، به کودک اعتماد به نفس و احساس توانایی می دهد.


حس شنوایی کودک را باید تحریک کرد؛ هر چه در مواقع هوشیاری بیشتر با او صحبت شود، سریع تر حرف زدن را فرا میگیرد.

?    وقتی کودک حمام می کند، بسیار هوشیار و حساس می شود. او از این لحظات لذت می برد؛ زیرا در محیطی مایع ( درست مانند دوران جنینی ) بدون آنکه چاذبه ی زمین را حس کند، احساس آرامش می کند.این زمان فرصت مناسبی برای حرف زدن با اوست.


?    شیرخوار سه تا شش ماهه، شکل های متنوع و رنگارنگ را دوست دارد و سیر تکاملی تصاویر پی در پی را درک میکند.او در این سن می تواند بین انواع شکل های گوناگون، تفاوت قائل شود و علاوه بر اینکه وجود اشیای آشکار و پیدا را درک کند، می تواند موارد پنهان و ناآشکار را نیز درک کند و وجود چیزهایی را که در مقابل چشم او نیست باور کند.


اگر اسباب بازی مورد علاقه اش را از او پنهان کنیم، می تواند بفهمد که هنوز وجود دارد. انجام دادن تمرینات و آموزش هایی دراین باره، این توانایی او را تقویت می کند. کودک سه تا شش ماهه شکل ها را به خوبی درک میکند و میتواند بفهمد که مثلث ها یک دسته اند و مربع ها دسته ی دیگر.


در نتیجه اگر در میان مثلث های گوناگون، تصویری از لوزی به نوزاد نشان داده شود، فورا حساسیت ببشتری نشان می دهد و به آن دقت می کند.


?    شیوه های تقویت هوش نوزاد؛ ۳_۶ ماهه، ۶_۹ ماهه، ۹_۱۲ ماهه، بئاتریس میلتر، ترجمه: طاهره ماسوله

ghandab@


موضوعات: خانواده
   شنبه 31 خرداد 1399نظر دهید »

?    _ می توان با کودک به طور مستقیم و رو در رو صحبت کرد.




_ معنای لغات را می توان با اشاره کردن ارتباط داد؛ به طور مثال، هنگامی که نام چیزی بیان می شود، به آن اشاره کرده یا کودک در مقابل آن نگه داشته شود.




_ کودک از شش ماهگی به بعد صاحب هر صدا را می شناسد و می تواند بفهمد هر صدا از چه چیز یا چه کس به گوش می رسد. او می تواند هجی ها را تلفظ کند.




?    _ به کودک اجازه ی آزادی حرکت داده شود؛ به طوری که وی بتواند همواره کنجکاوی غریزی خود را به کار برد.




_ با پرهیز از آموزش اجباری، فرصتی برای شکوفایی خلاقیت کودک فراهم شود.




_کودک بر حسب کنجکاوی به هر چیزی دست می زند و آن را به دهان خود نزدیک می کند. بنابراین نباید با تندی و پرخاش به حس کنجکاوی او لطمه زد.




_ هنگام خستگی کودک، آموزش را قطع کنید.




_ با پرسش و پاسخ، تشخیص و فرق گذاری بین اشیا به کودک آموزش داده شود.

?    _ شیرخوار از شش ماهگی به بعد، می تواند تفاوت رنگ ها را تشخیص دهد، همچنین می تواند مشابهت ها و تفاوت های شکل ها یا تصاویر گوناگون را درک کندو آنها را با هم مقایسه کند.




_ کودک قبل از هر چیز با چهره ی افراد خانواده اش آشنا می شود و بین شکل ها و تصاویری که به او نشان داده می شود، به شکل هایی که شباهت بیشتری به چهره ی آدم ها دارد، علاقه نشان دهد.




_ شیرخوار شش تا ۹ ماهه، می تواند شکل های شبیه به هم را تشخیص دهد و تعداد آنها را نیز بشناسد. البته او هنوز با مفهوم شمارش آشنا نیست؛ اما کم یا زیاد بودن شکل های مشابه را درک می کند.




_ کودک، در این سن، شکل هایی را که از چند دایره چسبیده به هم تشکیل شده اند، می پسندد و با دقت به تصاویر دایره ای پیچیده نگاه می کند.




?    شیوه های تقویت هوش نوزاد؛ ۳_۶ ماهه، ۶_۹ ماهه، ۹_۱۲ ماهه، بئاتریس میلتر، ترجمه: طاهره ماسوله

ghandab@


موضوعات: خانواده
   شنبه 31 خرداد 1399نظر دهید »

? مدیریت خانه با کیست؟ مدیریت حقوقی با مرد است و مدیریت عاطفی با زن

? مدیریت داخل خانه با زن است و مدیریت کلان با مرد است

? دشمن دارد یک جریان سوءتدبیر را در خانواده تزریق می‌کند، آن‌هم اینکه جای نقش زن و مرد را عوض می‌کند، یا اینکه نقش‌ها را مساوی اعلام می‌کند! لذا مدیریت خانه معلوم نیست دستِ کیست؟

? براساس تفاوت‌هایی که بین زن و مرد وجود دارد (که در علوم شناختی و روانشناسی و… آمده است) طبیعتاً باید نقش‌های متفاوتی برای آنها قائل باشیم، اما بعضی‌ها اصلاً نمی‌‌خواهند تفاوت مرد و زن را قبول کنند!

? «تالکوت پارسونز» که چهرۀ برجسته‌ای در جامعه‌شناسی است، این الگو را که کسب درآمد و رهبریِ خانواده بعهدۀ مرد باشد و وظائف خانه‌داری و کدبانو گری بعهدۀ زن باشد را بهترین الگو دانسته است. همچنین برخی اندیشمندان غربی می‌گویند: در هر نظام و سازمانِ انسانی می‌باید سلسله مراتب وجود داشته باشد و این سلسله مراتب در خانواده ضروری بوده، می‌بایست فردی از اعضای خانواده در نقش اول باشد و خانواده را مدیریت کند. 

? مدیریت خانه با کیست؟ به‌طور خلاصه می‌توان گفت: مدیریت حقوقی (مدیریتی که جنبۀ پشتیبانی و جنبۀ سرپرستی و هدایت کلی دارد) با مرد است. اما مدیریت عاطفی، با زن است.

? «حرف آخر را در خانه، چه کسی باید بزند؟» آنجایی که پای دل در میان است مامان، آنجایی که پای مدیریت حقوقی در میان است بابا. چه کسی باید دلش در خانه رعایت بشود؟ زن! لذا باید به بچه‌ها گفت «مواظب باش دل مادرت را نشکنی!» و اینکه «مواظب باش غرور بابایت را نشکنی!»

? مرد برایش این مهم است که همسرش از او اطاعت کند، زن هم برایش این مهم است که شوهرش به او علاقه داشته باشد؛ اگر این علاقه نباشد، دلش می‌شکند. باید این تفاوت‌ها را ببینیم!

? هم خانم باید مدیریت کند و نقش‌های مدیریتی خودش را بشناسد، هم آقا. مدیریت کلان خانواده با مرد است و این چیزی است که روانشناس‌ها هم گفته‌اند. مدیریت خُرد(مدیریت در محیط خانه) با زن است؛ در دائرۀ داخلی خانه، بالاترین مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها به عهدۀ خانم است.

? در داخل خانه، یکی از کارهایی که انجام می‌شود «تربیت انسان» است و این کار به‌قدری مهم و باارزش است که اگر مرد، صد سال هم زحمت بکشد، به شرفِ کار زن در این زمینه نمی‌رسد.

?استاد پناهیان

? @ghandab


موضوعات: خانواده
   چهارشنبه 17 مهر 1398نظر دهید »

─┅═ঊঈ????ঊঈ═┅─

???

??

?

هفت راز همسران…❤️

?راز اول: همسرتان را علیرقم تفاوت ها همانطور که هست بپذیرید و از تلاش برای تغییر او دست بردارید

?راز دوم: کاری کنید که وقتی همسرتان در کنار شماست احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

?راز سوم: در برخورد و ارتباط با همسرتان دقت به خرج دهید.

?راز چهارم: برای داشتن زندگی عاشقانه و رمانتیک وقت و انرژی صرف کنید.

?راز پنجم: به نیازهای جسمی همسرتان توجه کنید.

?راز ششم: شاد باشید و مسولیت شادی خود را به عهده بگیرید.

?راز هفتم: احساسات خود را بشناسید، به آنها بها دهید و با همسرتان پیرامون آن صحبت کنید.

@rihanejannat

?

??

???

─┅═ঊঈ????ঊঈ═┅─

کلیدواژه ها: هفت راز همسران

موضوعات: خانواده
   چهارشنبه 19 تیر 1398نظر دهید »

?​سیاست های همسرداری ?

یکی از راه‌ها برای اینکه همسرتون رو متقاعد کنین که کار خوبی انجام میده و به کارش ادامه بده و یا متقاعدش کنین که کاری که انجام میده خوب نیست و بهتره که انجامش نده استفاده از این جمله است:

.

❣"فلان کار خیلی با شخصیتت میکنه، باعث میشه دیگران خیلی بیشتر روت حساب کنن .”
یا

❣"فلان کار در شأن شما نیست، سطح شخصیتت رو میاره پایین.”

@harimemehr

کلیدواژه ها: متقاعد کردن, همسرداری

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 10 تیر 1398نظر دهید »

عصبانيت را هم می‌شود محترمانه منتقل كرد اگر به جای «تـو» از «مـن» استفاده كنيم!!!

❎ تو نمی‌فهمی!

❎ درکم نمی‌کنی!

❎ تو عذابم می‌دهی!

❎ تو همه چیز را تحمیل می‌کنی!

❎ تو اعصاب من رو داغون می‌کنی و…

✅ مـن عصبانی هستم!

✅ حال من خوب نیست!

✅ من نمی‌توانم این تصمیم را قبول کنم!

✅ برای من سخت است با این مساله کنار بیایم!

? در این صورت آتش جنگ را شعله‌ور نکرده‌اید و بدون تخریب و سرزنش طرف مقابل حرف خودتان و حتی حرف آخر زده اید

harimemehr@

کلیدواژه ها: عصبانیت

موضوعات: خانواده
   چهارشنبه 15 خرداد 1398نظر دهید »

خانم‌ها بدانند

?محترمانه و قدرشناسانه برخورد کنید

 

✍مردان دوست دارند که همسرشان به آنها احترام بگذارد و از آنها تمجید کند. در عین حال آنها به خاطر برخی از ویژگی‌هایشان دوست دارند تا قدردانی خود از همسرشان را به صورت غیرمستقیم ابراز کنند. 

جریحه دار کردن غرور یک مرد برای او خیلی گران تمام می‌شود و امکان دارد در زندگی زناشویی تأثیر نامطلوب دائمی بگذارد. یک مرد به سختی می‌تواند خفیف شدن از جانب زنش را به فراموشی بسپارد…!

وقتی مرد احساس کرد که زن او را لایق و با جرأت می‌داند به خود می‌بالد و این شهامت را به دست می‌آورد که برای مقابله با هر مشکلی سینه سپر کند. او از لیاقت خود اطمینان  می‌یابد و همین امر اعتماد به نفس لازم را در او به وجود می‌آورد.

?زن می‌تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف و محبت تنظیم شده باشد، شخصیت و احساس شوهرش را کاملاً عوض کند و از او مردی با لیاقت و با کفایت بسازند.

? harimemehr@

کلیدواژه ها: برخورد محترمانه

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 14 خرداد 13981 نظر »

9 نكته ی تربیتی:

1- همیشه به كودك خود سلام كنید و به او احترام بگذارید

2- زمانی با كودك بازی كنید كه او مشتاق باشد

3- از زورگویی پرهیز كنید 

4- با كودك رفتار محبت آمیز داشته باشید

5- برای آموختن زندگی به كودك عجله نكنید و اجازه بدهید او از كودكی خود لذت ببرد

6- ناكامی كودك را محترم بشمارید و او را از شكست نترسانید

7- كودك را برای خودش و بر اساس توانایی هایش پرورش دهید 

و نه برای اینكه تصویری از آرزوهای شما باشند

8- با صبر و سكوت با كودك خود ارتباط برقرار كنید

9- به سخنان كودك گوش دهید وهرگز سعی درخاموش كردن كودك نكنید

harimemehr@

کلیدواژه ها: نکات تربیتی

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 13 خرداد 1398نظر دهید »

هر دو بدانیم

?تلاش برای عوض کردن خلقیات همسر!”

✍به احتمال قوی، شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده‌اید که عاشقش بوده‌اید. اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید. بدون شک، افراد بالغ به طرز چشم‌گیری تغییر نمی‌کنند. 

پس بهترین اطمینان شما این است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت‌هایی که با دیگران دارد، دوست بدارید.

?تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه‌دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می‌کند. او را بپذیرید تا در راستای علائق شما گام بردارد.

❣ Harimemehr@


موضوعات: خانواده
   یکشنبه 12 خرداد 1398نظر دهید »

❤️?

عاشقی به سبک شهدا❤️

شب ڪہ پلڪ هام رفت روی هم، 

حلقہ ام رو در آورد…

براے نماز ڪہ بیدار شدم، 

خندیـد و گفت: 

خانوم اینجورے وضو نگیریا، 

حلقت رو در بیار و دستت روبشور …

 دور انگشتم (زیر حلقہ) نوشتہ بود : 

دوستت دارم . ?

گفتم : واے سعید

 من اینو چطورے پاڪ ڪنم ؟

شهیدمدافع حرم سعیدسامانلو 

 harimemehr@

کلیدواژه ها: عاشقی به سبک شهدا

موضوعات: خانواده, شهدا
   شنبه 11 خرداد 1398نظر دهید »

????????

آیا می‌دانید که مطمئن‌ترین راه برای بدبخت کردن فرزندتان چیست؟

این است که او را عادت دهید هر‌چه می‌خواهد به زور بگیرد، 

زیرا هر قدر آرزوهایش آسانتر انجام گیرد خواسته‌هایش زیادتر خواهد شد، دیر یا زود به علت عدم قدرت مجبور خواهید شد برخلاف میل خود خواهش‌های او را نادیده بگیرید.

صدمه حاصل از این امتناع که طفل به آن عادت نکرده است، در قیاس با محرومیت از آنچه میل به دست آوردنش را دارد، به مراتب بیشتر است!

بچه لوس و پرتوقع اول عصایی را که در دست دارید می‌خواهد، بعد ساعتتان را، سپس مرغی را که می‌پرد و ستاره‌هایی را که می‌درخشند. خلاصه هرچه را می‌بیند می‌خواهد. 

چگونه می‌توانید او را راضی نگه دارید؟ 

مگر اینکه خدا باشید.

harimemehr@

کلیدواژه ها: بدبخت کردن فرزندان

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 7 خرداد 1398نظر دهید »

⚜️ زنهایی که برای جلب توجه و محبت شوهر ، به جای دلبری و عشوه ، خودشون رو به مریضی میزنند و اظهار ضعف میکنند .

⚜️ زنهایی که همیشه افسرده و بی حال هستند.

⚜️ زنهایی که احترامی برای شوهر قائل نیستند بخصوص در جمع.

⚜️ زنهایی که به نظافت و تمیزی خود اهمیت نمیدهند .

⚜️ زنهایی که سرد و خشک و بی روح هستند و نسبت به روابط زناشویی رغبتی نشون نمیدهند .

? harimemehr@

کلیدواژه ها: ازچشم شوهر افتادن

موضوعات: خانواده
   یکشنبه 5 خرداد 1398نظر دهید »

 یک فرصت طلایی

? آیا می‌دانید چگونه باید بچه‌ها را در اجرای جشن‌های نیمه شعبان سهیم کنیم؟
? اگر در خانه‌تان بچه‌های خردسال دارید و دل‌تان می‌خواهد آن‌ها را با مفهوم شادی نیمه‌شعبان آشنا کنید بهترین کار این است که از خانه‌خودتان شروع کنید. هم‌زمانی نیمه شعبان با حال و هوای بهشتی فصل بهار، فرصت خوبی برای برگزاری یک جشن خانگی عالی است. مادرها خوب می‌دانند این روزها چه غنیمت خوبی برای تربیت بچه‌ها در همه ابعاد مختلف زندگی است. به این پیشنهادها فکر کنید: ?
? از فیلم، کتاب و نقاشی غافل نشوید

شما میتوانید کتاب‌های کودک که در راستای مهدویت نوشته شده است را تهیه کنید و آن‌ها برای بچه‌ها بخوانید. به زبان ساده داستان حضرت مهدی عج را برای بچه‌ها تعریف کنید و از آنها بخواهید نقاشی این داستان را بکشند.

‍♂️ همچنین عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای دیدن بعضی انیمیشن‌ها و فیلم‌ها مانند شاهزاده روم است. با بچه‌ها به تماشای این فیلمها بنشینید. شما میتوانید به کودکتان اجازه دهید به بهانه این جشن چند نفر از دوستان یا کودکان فامیل را به تماشای انیمیشن‌ جدید فیلشاه دعوت و آنها را مهمان کند. 
? یار و دوست امام باشیم

در کنار داستان‌هایی که از غیبت امام زمان از کودکی تا به حال تعریف میکنید،‌ موضوع ظهور و منجی را نیز برای بچه‌ها توضیح دهید. سپس از یاران امام صحبت کنید و به زبان بچگانه ویژگی‌ها و خصوصیات یاران امام زمان را برای کودکان بگویید و در نهایت از آنان بپرسید کدامیک از این ویژگی‌ها در شما وجود دارد و شما با تلاش به کدامیک از این ویژگیها دست خواهید یافت؟

البته حواستان باشد که همه اینها باید به زبان بچگانه و همراه با بازی و شادی بیان شود. 
? منتظر کوچولو تربیت کنید

برای کودکان مفهوم انتظار را توضیح دهید و به زبان ساده برایشان بگویید که انتظار به معنی یک جا نشستن و صبر کردن نیست. به کودکان بگویید شما همین که ویژگی‌های یک یار واقعی را در خود داشته باشید، میتوانید به سهم خودتان منتظر امام باشید و همه ما موظف‌ایم به سهم خودمان منتظر امام زمان‌مان باشیم. سعی کنید یک رابطه عاطفی بین فرزندانتان با امام زمان ایجاد کنید. 
? از داخل خانه شروع نکنید

اجازه بدهید بچه‌ها تزیینات جشن را از ورودی و فضای آپارتمان شروع کنند. آماده شدن برای جشن نیمه شعبان بهانه‌ی خوبی است که با همسایه‌ها بیشتر آشنا شوید. تعدادی حدیث به همراه تبریک روز عید را روی کاغذهای رنگی بنویسید و با یک چسب نواری کوچک آن‌ها را تحویل فرزندان‌تان دهید تا در قسمت‌های مختلف آپارتمان نصب کنند. می‌توانید راهنمایی‌شان کنید که از آسانسور و راه‌پله‌ها شروع کنند تا مطمئن باشند همه همسایه‌ها این تبریک‌ها را خواهند دید. 
? از کوچه‌ها غافل نشوید

آذین بندی کوچه‌‌تان را فراموش نکنید. ساده ترین کاری که به کمک بچه‌ها می‌توانید انجام دهید نصب ریسه‌های پارچه‌ای است. پرچم‌های بزرگ رنگی را هم در لیست الویت‌‌های تزیین بنویسید. کارها را آماده کنید و به کودکان بسپارید اما در حین آماده‌سازی مراقب آن‌ها باشید. اگر ریسه‌ و پرچم در اختیار ندارید از برچسب‌ها کمک بگیرید. نوشته‌ها و تزیینات مد نظرتان را روی کاغذ بنویسید یا چاپ کنید و بعد با استفاده از چسب شیشه‌ای یا چسب های مایع پاک شونده روی دیوار ها نصب کنید و همه اهل کوچه را در دیدن این زیبایی و لذت بردن از شادی‌ها سهیم کنید.
? بخش ویژه کودکان را راه اندازی کنید

در این جشن‌ها یک قسمت ویژه کودکان در نظر بگیرید. یعنی یک جشن اختصاصی برای خودشان. کلاه‌های رنگی مقوایی بسازید و با برچسب‌های مورد علاقه بچه ها تزیین‌شان کنید. خوراکی ساده و دوست‌ داشتنی‌شان را تهیه نمایید و آن‌ها را در پاکت‌های پلاستیکی ساده ای قرار دهید. سعی کنید در میان همین کارها به زبان ساده و از زاویه دید فرزندان‌تان تولد و زنده بودن امام مهدی (عج) را توضیح دهید.
? واحد سمعی بصری را داشته باشید

مولودی‌های مناسب این ایام به راحتی در اینترنت پیدا می‌شوند. تعدادی از آن‌ها را ذخیره کنید و در کوچه به هنگام دادن نذری‌ها‌ یا در جشن خانگی‌تان آن‌ها را پخش کنید. به شرطی که آزاری برای همسایه ها ایجاد نشود. به همین راحتی می‌توانید شور و هیجان یک جشن خوب را در میان اعضای خانواده  و همسایه‌ها راه بیندازید.
❣️ Khamenei_Reyhaneh@

کلیدواژه ها: بچه , نیمه شعبان

موضوعات: مناسبتها, خانواده
   پنجشنبه 29 فروردین 1398نظر دهید »

این متن خیلی زیباست?

 

هفت نفرکه بهترین و ناب ترین لحظات خوش زندگی را به شماهدیه می کنند !

نفر اول:

آغوش مادریست که با تمام وجود ، بغلت کرد و شیرت داد

نفر دوم:

دستان پدریست که برای راه رفتنت ، با تو کودکی کرد

نفر سوم:

خواهر یا برادریست که برای ندیدن اشکهایت ، تمام اسباب بازیهایش را به تو داد

نفر چهارم:

معلمی بود که برای دانستنت با تمام بزرگیش هم سن تو شد تا یاد بگیری

نفر پنجم:

دوستی ست که روز ازدواجت در آغوشت کشید و چنان در آغوشش فشرد که انگار آخرین روز زندگیش را تجربه میکند

نفر ششم:

همسر توست که با تمام وجود درکنار تو معمار زندگی مشترک تان است

گویی دو شاخه از یک ریشه اید

نفر هفتم :

فرزند توست که خالق زیبایی های آینده است

آری شاید هر کدام از ما تمام هفت نفر را نداشته باشیم

اما

خوشبختی همین حوالیست …

مادرت را بنگر…

پدرت را ببین ..

خواهر یا برادرت را حس کن ..

به معلمت سر بزن…

دوستت را به یاد بیاور…

همسرت را در آغوش بگیر…

فرزندت را ببوس…

یک وقت دیر نشود برای خوشبخت شدنت…

خوشبختی را با همه قلبت حس کن ،همین نزدیکیست.. 

 ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ 

 ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌

http://eitaa.com/joinchat/4013096962Cec30dd4d5a

کلیدواژه ها: لحظات خوش زندگی
   سه شنبه 28 اسفند 1397نظر دهید »

کلیدواژه ها: مادر

موضوعات: مناسبتها, خانواده
   سه شنبه 7 اسفند 1397نظر دهید »

 
پدر برای دختر: 
? نقش اولین جنس مخالف را دارد. 

دختر در کنارِ پدر؛ قدرت، مقاومت، توانمندی و…‌ را می‌آموزد.

? پدر به دختر اجازه ریسک کردن، جسارت و تلاش برای کارهای نو را می‌دهد.

? حتما دختر باید ساعت‌هایی از روز را در کنار پدرش باشد تا ابعاد دیگر وجودش رشد کند.
پدر برای پسر: 
? نقش الگو و راهنما دارد. پسر در کنار پدر ابعاد مردانه‌اش رشد و بارور می‌شود.

?پدر نسبت به مادر بیشتر تحمل دارد تا تلاش و ایستادگی را از فرزندش طلب کند.

 ? حتما باید پسر ساعت‌هایی از روز را در کنار پدرش باشد تا ابعاد دیگر وجودش رشد کند و به مردی و مردانگی برسد.

                                                                                                                           

✅ sapp.ir/ghandab 

کلیدواژه ها: تربیت فرزند, نقش پدر

موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 18 بهمن 1397نظر دهید »

← متنفر نباش

← عصبانی نشو

← ساده زندگی کن

← کم توقع باش

← همیشه لبخند بزن

← زیاد ببخش 

← یک دوست و همراه خوب داشته باش.

@harimemehr


موضوعات: خانواده
   سه شنبه 16 بهمن 1397نظر دهید »

?سرزنش

?شکوه و گلایه 

?عیب جویی یا انتقاد

?نق و غرغر

?تنبیه

?دادن حق حساب یا باج برای

     تحت کنترل در آوردن دیگری!

harimemehr@

کلیدواژه ها: عادت های مخرب

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 15 بهمن 1397نظر دهید »

?امیرالمومنین - علیه السلام - در سفارشی به پسرش محمد بن حنیفه فرمودند:⇩⇩
✨در هر حال با همسر خود مدارا

✨و ملاطفت و خوش رفتاری کن

✨تا زندگی ات بر تو گوارا باشد.
?وسائل الشیعه، ج 14، ص 110
harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده
   دوشنبه 1 بهمن 1397نظر دهید »

تا جایی که ممکن است به فرزندان دستور مستقیم ندهید، بلکه فرصت انتخاب‌های مختلف به او بدهید. خوبی این روش آن است که شما موارد انتخابی را کنترل می‌کنید و در هر حال هر انتخابی که او انجام دهد، مورد رضایت شماست و این امکان انتخاب، فرزندتان را که تشنه استقلال و خودگردان بودن است راضی می‌کند. برای مثال به او نگویید که “همین الان اتاقت را تمیز کن.” با این کار حتما با او وارد مشاجره خواهید شد. در عوض بگویید “چه کاری را اول دوست داری انجام دهی؟ لباس‌هایت را در کمد بگذاری یا تختت را مرتب کنی؟” یا اینکه “دوست داری چه موقع تمیز کردن اتاقت را شروع کنی قبل از غذا یا بعد از غذا؟” احساس مالکیت و استقلال، خوشایندترین احساس برای كودكان و نوجوانان است، پس اجازه دهید فرزندتان در تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشد. به عنوان مثال بگویید: “فکر می‌کنی بهترین راه برای مرتب کردن وسايلت چیست؟” بچه‌های لجوج در مورد درست و اشتباه بودن افکار و اعمالشان بسیار سرسخت هستند، اگر به نتیجه‌ای برسند حس می‌کنند که باید از آن دفاع کنند. شما هر چه سخت‌تر سعی کنید که آنها را متقاعد سازید، مخالفتشان قوی تری خواهد شد، در چنین مواقعی ساده‌ترین راه برای جلب همکاری آنها این است که موقعیت آنها را تصدیق کنید و نشان دهید که احساساتشان را درک می‌کنید. برنامه‌ای کاملا منظم برای فعالیت‌های روزمره تعیین کنید. هر چه این برنامه‌های منظم برای فرزندتان بیشتر به صورت عادت درآید، کمتر احتمال دارد که با رفتاری سرسختانه رو به رو شوید.

در دام لجبازي كودكان نيافتيد. وقتي شما هم لجبازي ميكنيد در حقيقت به فرزندتان مياموزيد با اين روش ميتواند شما را كنترل كند.
 harimemehr@


موضوعات: خانواده
   شنبه 29 دی 1397نظر دهید »

?نسبت به بخشش، پذیرا باشید.
?برای بخشیدن همسرتان یک تصمیم آگاهانه بگیرید.
?وقتی تصاویر رنجش و دلخوری در ذهن‌تان جولان می‌دهد، به یک مکان آرامشبخش فکر کنید یا کاری انجام دهید که حواس‌تان از این افکار ناخوشایند پرت شود.
?اشتباه یا خطای همسرتان را بارها به او گوشزد نکنید و در بگومگوهای‌تان از آن به عنوان دستاویز استفاده نکنید.
?به دنبال انتقام یا مجازات نباشید. تلاش برای تلافی کردن فقط دردتان را شدیدتر می‌کند و هیچ احساس خوبی به شما نمی‌دهد.
?بپذیرید که ممکن است هرگز دلیل خطای همسرتان یا رفتار اشتباه او را ندانید.
?یادتان باشد که بخشیدن به معنای چشم پوشی از رفتار نادرست همسرتان نیست.
?با خودتان مهربان و صبور باشید. توانمند شدن برای بخشیدن زمانبر است، پس عجله نکنید.
?اگر واقعا قادر به بخشیدن نیستید یا دیدید مدام در حال مرور دلخوری‌ها و … هستید، بهتر است از یک مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید.
harimemehr@

کلیدواژه ها: بخشیدن همسر

موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 20 دی 1397نظر دهید »

? ترکیب ظریفی که ویژه خانم‌هاست…
? ترکیبی که خانم‌ها را به عظمت می‌رساند و از نگاه تحقیر آمیز غربی جدا می‌کند.

? Nojavan_khamenei@

   دوشنبه 17 دی 1397نظر دهید »

خانومابدونن 

خیالت راحت پررو نمیشه !! 
هر مردي یه عیبي داره، همه ي آدم ها بلاخره هم خوبی هايی دارن هم ایراداتی، هیچ کس کامل نیست مثل خود ما
✔ ولی وجود عیوب در شوهرمون باعث نمیشه خوبی هاش رو فراموش کنین؛ خوبی هاش رو جلو دیگران در صورت مناسب بودن موقعیت ذکر کنین و به شوهرتون بابت ویژگي های خوبش احساس قدرت بدین
مطمین باشین اگر از ویژگی های مثبتش تعریف و تمجید کنین و در موقعیت های مناسب هم با بیان مناسب ایرادات رو برای اصلاح ( نه برای مقایسه، یا نه برای سرکوفت زدن) بیان کنین، تاثیر خودش رو میذاره و شوهرتون به سمت بهتر شدن پیش میره حتی در بدترین حالت، یعنی اگر به نظرتون شوهرتون ویژگی مثبت هم نداره ازش تعریف کنین
مثلا بهش بگین:

?? من تورو دارم هیچي کم ندارم 

?? من خوشبخته خوشبختم با تو” و ….
☑️ احساس قدرت در مردها معجزه ميکنه

اونوقت می ببینین که توی این حالت، رسیدن به خواسته هاتون چقدر راحت تر اتفاق می افته
harimemehr@

کلیدواژه ها: تعریف از شوهر

موضوعات: خانواده
   یکشنبه 16 دی 1397نظر دهید »

? بسم الله الرحمن الرحیم ?
? استاد قرائتی ?
? اگر مادری دخترش را لباسی بپوشاند با وضعی بیاورد توی خیابان که این فردا که بزرگ شد اهل حیا [نباشد] و حجابش کمرنگ باشد تمام گناهانی که این دختر میکند روی دوش مادر مینویسند.
? … البته من نمیخواهم بگویم حالا لباس بچه دختر یک لباسی باشد که از حجاب فرار کند نه لباسش را یک لباسی بگیرید که حالا رنگش، نمیدانم دوختش، یک لباسی باشد که بچه هم دوست داشته باش? بسم الله الرحمن الرحیم ?

? استاد قرائتی ?
? اگر مادری دخترش را لباسی بپوشاند با وضعی بیاورد توی خیابان که این فردا که بزرگ شد اهل حیا [نباشد] و حجابش کمرنگ باشد تمام گناهانی که این دختر میکند روی دوش مادر مینویسند.
? … البته من نمیخواهم بگویم حالا لباس بچه دختر یک لباسی باشد که از حجاب فرار کند نه لباسش را یک لباسی بگیرید که حالا رنگش، نمیدانم دوختش، یک لباسی باشد که بچه هم دوست داشته باشد.
? نمیخواهم بگویم لباس یک دختر کوچولو مثل لباس یک پیرزن باشد ولی میخواهم بگویم که آن مقداری که اسلام گفته مراعات کنیم تمام کارهای خیر دختر برای مادرش مینویسند تمام گناهانی را هم که مادرش درش شریک است… حواسمان جمع باشد.
harimemehr@د.
? نمیخواهم بگویم لباس یک دختر کوچولو مثل لباس یک پیرزن باشد ولی میخواهم بگویم که آن مقداری که اسلام گفته مراعات کنیم تمام کارهای خیر دختر برای مادرش مینویسند تمام گناهانی را هم که مادرش درش شریک است… حواسمان جمع باشد.

harimemehr@

   شنبه 15 دی 1397نظر دهید »

نمایش مکرّر نیمه‌عریانی و ارتباط ‌های خارج از چارچوب شرع و در یک کلام، گناه?
?شبکه‌های ماهواره‌ای ?فارسی‌زبان با حسّاسیت‌های دینی و ملّی ایرانیان، آشنا هستند. از همین رو، به صراحت و به طور مستقیم، عریانی را تبلیغ نمی‌کنند؛ امّا نمایش مکرّر زنان نیمه‌عریان، قبح بی‌حجابی را در نزد مخاطب، فرو ریخته و او را در همان مسیری قرار می‌دهد که غرب? می‌خواهد.
? نشانۀ موفّقیت این شیوه را می‌توان در خانواده‌هایی که اهل دیدن این شبکه‌ها? هستند، به وضوح مشاهده کرد. کافی است نوع پوشش این خانواده‌ها را قبل از ارتباط با ماهواره و پس از آن، مقایسه کنید.  

بسیاری از این شبکه‌ها به جهت آشنایی با همین حسّاسیت‌ها، در به نمایش گذاشتن صحنه‌های بسیار مستهجن?، احتیاط می‌کنند و حتّی یک بار هم چنین صحنه‌هایی را پخش نمی‌کنند؛ امّا ارتباط میان زنان و مردان و دختران و پسران???? را در سطوح دیگری که از نظر آنان قابل پخش است، به نمایش می‌گذارند.
?در برخی از خانواده‌هایی که مشتری شبکه‌های ماهواره‌ای? هستند، در ابتدا دیدن صحنه‌های نیمه‌عریان یک زن یا ارتباط دو جنس مخالف در جمع خانواده، از قبح خاصّی برخوردار بوده؛ امّا پس از تکرار، این صحنه‌ها به ظاهر برای تمام اعضای خانواده، عادی می‌شود و دیگر کسی از دیگری به هنگام تماشای این صحنه‌ها خجالت نمی‌کشد?.
?یکی از اصلی‌ترین شعارهای نوشته و نانوشتۀ غرب ?برای تسلّط بر جوامع اسلامی، این است: «ما دو سلاح در دست داریم: شراب و زن». در فیلم‌ها ?و سریال‌های ?این شبکه‌ها، مِی‌خوارگی و مستی انسان❌، به وفور نمایش داده می‌شود تا این عمل، جزئی از زندگی انسان، معرّفی و قبح آن ریخته شود.
?زشت دانستن یک عمل در هر جامعه???، سدّی محکم در برابر ارتکاب آن در سطح جامعه است. هیچ قانونی نمی‌تواند به این اندازه در برابر یک عمل زشت?، مانع ایجاد کند. وقتی هم که زشتی یک عمل از میان رفت، به این راحتی با قانون و بخش‌نامه⚖ نمی‌شود در برابر آن، سدّی ایجاد نمود.
?بشقاب‌های سفره پشت باممان، ص 90-91

https://sapp.ir/abbasivaladi

   پنجشنبه 29 آذر 1397نظر دهید »

? خلق نیکو بعد از نماز 

یکی از روش‌های بسیار خوب برای تشویق بچه‌ها به نماز، این است که تاثیر نماز را در رفتار و خلق و خوی والدین‌شان ببینند. یک راه ساده این است که بعد از نماز خواندن، خوش‌اخلاق‌تر و مهربان‌تر از بقیه ساعت‌ها باشید و درواقع به صورت عملی این پیام را به بچه‌ها بدهید که نماز چطور زنگار را از روح و روان پاک می‌کند. مثلا اگر بچه‌ها از شما چیزی طلب کردند، به آن‌ها بگویید صبر کنید بعد از نماز که بابا خوش‌اخلاق‌تر است، با او درمیان می‌گذاریم.
? رفتن به مسجد

اثر رفتن به مسجد را فراموش نکنید. اگر مشغله دارید و نمی‌توانید هر روز به مسجد بروید، حداقل هفته‌ای یک روز برنامه مسجد به صورت خانوادگی داشته باشید. سعی کنید مسجدی را انتخاب کنید که فرزندان بتوانند در کنار نماز، به شادی و بازی نیز مشغول شوید. مسجد رفتن را با خاطره‌های دلچسب همراه کنید. خاطرات کودکی و نوجوانی تا آخر عمر همراه فرزندان‌تان است.
☪️ نماز، مقدم بر هر کاری

در عمل به کودکان و نوجوانان ثابت کنید در خانواده شما، نماز بر هر چیزی الویت دارد. به‌عنوان مثال، وقتی برای مهمانی رفتن یا گردش با همسرتان برنامه‌ریزی می‌کنید، بگویید فردا بعد از نماز، حرکت می‌کنیم.
? مشاهده نماز خواندن والدین

امروزه بیشتر تسهیل‌گران و روان‌شناسان کودک و نوجوان معتقدند بچه‌ها آن کسی نمی‌شوند که شما دوست دارید بشوند، بلکه فردی می‌شوند که هستید! پس برای تثبیت یک عمل پسندیده، باید مدام شما را حین انجام آن ببینند. بنابراین اگر دوست دارید فرزندانی نمازخوان داشته باشید، خودتان همیشه نماز اول وقت را جلوی چشمان کودک‌تان برپا کنید.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: خانواده, نماز
   یکشنبه 18 آذر 1397نظر دهید »

⁉️ کودکان خود را چگونه با وجود با برکت پیامبر (ص) آشنا کنیم؟ 
? بهترین راه برای یادگیری ‌مفاهیم، داستان‌گویی‌ست. برای مثال به داستان هایی که در قرآن آمده دقت کنید، که چگونه احساسات و عقل شما را درگیر می‌کند تا به نتیجه مد نظر  برسد. از همین شیوه استفاده کنید و برای بیان اتفاقات و مفاهیم دینی از آن کمک بگیرید.

? به این باور برسید که قصه‌گویی یک هنر است. قدم به قدم فضا را تصور کنید و با کمک سوالات خود برای کودک صحنه های روایت را ملموس‌تر کنید. می‌توانید این شیوه از آموزش را از همین امروز و از میلاد حضرت محمد (ص) آغاز کنید تا شخصیت مهربان حضرت را به خوبی در چهارچوب ذهن کودکتان نقش بزنید.
? برای شروع از خاطرات کودکی پیامبر (ص) استفاده کنید تا همذات پنداری در وجودش شکل بگیرد. داستان های زیادی درباره کودکی ایشان وجود دارد. متناسب با علایق فرزندتان نقطه شروع داستان را در موقعیتی جذاب  قرار دهید تا او به راحتی همراه قصه شود. مثلا اگر به آسمان علاقه دارد بگویید: شبی که آسمان آرام بود شهابی پر نور آن را روشن کرد و مردم به آسمان چشم دوختند تا بفهمند چه اتفاقی در راه است و در ادامه، داستان تولد نوزادی که همراه خود برکت و مهربانی را به زمین آورده، با لحنی ساده و کودکانه توضیح دهید.
? به سوالاتی که فرزندتان می‌پرسد دقت کنید. تاریک و روشن های ذهن او با همین سوال‌ها مشخص می‌شود. پرسش هایش را یا اصلاح کنید و یا به کمک منابع درست پاسخ دهید. به کمک خواندن مطالب و عکس هایی درباره شهر پیامبر و حرم ایشان کار تصویر سازی برایتان راحت‌تر خواهد شد.
? فیلم سینمایی محمد (ص) گزینه خوبی برای کمک کردن به شماست. بعد از آماده شدن ذهن کودک به سمت تصاویر پررنگ و متحرک بروید. یعنی قصه‌های هر قسمت از فیلم را با آنچه که قبلا تعریف کرده بودید پیوند بزنید. این روند احتمالا شور و شوق زیادی را برای فرزندان شما به همراه خواهد داشت. چرا که مسیر شناختی متناسب با گروه سنی دلبندتان را طی کرده‌اید و با کمک گرفتن از وجود با برکت حضرت خاتم(ص) خوراک ذهنی هدفمندی را تدارک دیده‌اید.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: مناسبتها, خانواده
   یکشنبه 4 آذر 1397نظر دهید »

? برخی همسران برای عذرخواهی خجالت می‌کشند و یا غرورشان مانع عذرخواهی زبانی می‌شود.
? یکی از راههای درمان این نقیصه این است که عذرخواهی خود را روی کاغذ نوشته و یا پیامکی انجام دهید.
✅ برای هر مشکلی فکر و ابتکار به خرج دهید و برای حل آن تمرین نمایید‌. نه اینکه بی‌خیال آن شوید. 
? ابتکار و تمرین شما به چشم همسرتان می‌آید و درکتان خواهد کرد‌.
harimemehr@

کلیدواژه ها: عذرخواهی, همسر

موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 26 مهر 1397نظر دهید »

ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ

ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺎ

(الخصوص فرزندان کمتر از ۷سال)
روان‌شناسان ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯿﮕﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻬﺶ ﮔﯿﺮ ﻣﯿﺪﯼ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻨﻔﺲ ﻧﺪﺍﺭﻩ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺗﺸﻮﯾﻘﺶ ﻧﻤﯽﮐﻨﯽ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﮐﻢ ﺣﺮﻓﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﺣﺮﻑ ﻧﻤﯿﺰﻧﯽ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺩﺯﺩﯼ ﻣﯿﮑﻨﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺬﻝ ﻭ ﺑﺨﺸﺶ ﺭﻭ ﺑﻬﺶ ﻧﻤﯽﺁﻣﻮﺯﯼ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺗﺮﺳﻮﺳﺖ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﯾﺸﻮ ﻣﯿﮑﻨﯽ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻧﻤﯿﺬﺍﺭﻩ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺻﺪﺍﺕ ﺭﻭ ﻭﺍﺳﺶ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻧﻤﯽﺁﺭﯼ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻋﺼﺒﯿﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺍﺯﺵ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺑﺨﯿﻠﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﭘﺮﺧﺎﺵ ﻣﯿﮑﻨﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺗﻮ ﺧﺸﻦ ﻭ ﺳﺨﺘﮕﯿﺮﯼ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺿﻌﯿﻔﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺗﻬﺪﯾﺪﺵ ﻣﯿﮑﻨﯽ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻣﯿﮑﻨﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺑﻬﺶ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﻧﻤﯿﺪﯼ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﺑﻐﻠﺶ ﻧﻤﯽﮐﻨﯽ ﻭ ﻧﻤﯽﺑﻮﺳﯿﺶ…

ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﮔﻮﺷﻪ ﮔﯿﺮﻩ؟

ﺯﯾﺮﺍ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﺸﻐﻮﻟﯽ…(ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺕ)
ﻧﻤﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺰﺭﮔﺴﺎﻟﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻣﺎﻧﻨﺪ

ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ:

ﭘﺪﺭﺍﻥ و ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ؛

ﮐﻮﺩﮐﺘﺎﻥ ﺁﯾﯿﻨﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻤﺎﯼ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﻤﺎﺳﺖ…

ﺗﻘﺪﯾﻢ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ،

ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
http://eitaa.com/joinchat/4013096962Cec30dd4d5a

کلیدواژه ها: تربیت, فرزند, والدین

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 24 مهر 1397نظر دهید »

? رهبرانقلاب: سعی کنید در این قصّه‌گویی و در این کار هنری، اوّلین چیزی را که در کودک ایجاد میکنید، ایمان باشد.
? هیچ چیز، معادل ایمان نیست. شما از این بچه، هرچه بخواهید بسازید، باید در او ایمان به وجود آورید.
? بدترین ضربه‌ای که امپراتوری خبری و هنری زد، این بود که شبکه‌ی عظیم فساد در دنیا را در این سالهای متمادی راه انداخت - که متأسفانه در دوره‌ی پهلوی، پَرش ما را هم گرفت - هُرهُری مذهبی و بی‌ایمانی را رواج داد که انسان در دل و جان خودش، به هیچ ستونی متّکی نباشد!
? سعی کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام.
? اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده میشود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. ۱۳۷۷/۰۲/۲۳
? Khamenei_ir@

   سه شنبه 17 مهر 1397نظر دهید »

 اگر آنگونه که با تلفن همراهتان برخورد می‌کنید با همسرتان برخورد میکردید، اکنون خوشبخترین فردِ دنیا بودید! 

اگر هر روز شارژش میکردید

باهاش در روز از همه بیشتر صحبت میکردید 

پایِ صحبت‌هاش می نشستید 

پیغام‌هایش را دریافت میکردید

پول خرجش میکردید

دورش یک محافظ محکم میکشیدید 

در نبودش احساسِ کمبود میکردید 

حاضر نبودید کسی‌ نزدیکش شود حتی، مطالبِ خصوصیتان را به حافظه اش میسپردید 

همیشه و همه‌جا همراهتان بود 

حتی در اوج تنهایی

‌  الانم که گوشی ها لمسی شده…

اگر همونقدر که گوشی رو لمس میکنید همسرتون رو نوازش بکنید 

کلی خوشبخت می شوید و همیشه، 

بجای این همراه، اون همراهِ اولتان بود….
????????

harimemehr@

کلیدواژه ها: خوشبخت, همراه اول, همسر

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 29 مرداد 13971 نظر »

​? یک چالش دوست‌داشتنی

⁉️ اوقات فراغت بچه‌ها در روزهای‌ تابستان همه‌ی زمان مادرها را پر می‌کند. راه رویارویی با این چالش چیست؟
? یک مادر حرفه‌ای باشید

 از همین لحظه و همین الان تصمیم بگیرید در تفکرات خودتان تغییر ایجاد کنید و از تعطیلی بچه‌ها در تابستان دیگر شاکی نباشید. بنابراین نیت کنید و توسل کنید تا خداوند هم در این تغییر روحیه به شما کمک کند.

? از تسبیحات حضرت زهرا برای تقویت روحیه خودتان کمک بگیرید و از مداومت بر آن غافل نشوید.

? با مادرهایی که دغدغه‌ی شما را دارند و در اطراف‌تان هستند هم‌فکری کنید و از آن‌ها #مشورت بگیرید و راه‌کارهای ‌آن‌ها را نیز بشنوید.

? به این نکته فکر کنید که این تعطیلات تابستانی بچه‌ها هم مثل همه‌ی روزهای دیگر خواهد گذشت و حتی ممکن است بعدها #حسرت این گذر زمان را بخورید. 
✅ یک بازی دو سر برد

? اگر برای کودک زیر هفت سال‌تان خوب وقت بگذارید و با او بازی کنید، چند ساعتی او شما را رها می‌کند و از شدت لجبازی‌اش کم می‌شود. 

? اگر با کودکی که در هفت سال دوم است؛ زمان بگذارید و کار مشترکی هم‌چون کار‌های هنری، ورزشی، انجام کارهای خانه، ساختن کاردستی  و…. انجام بدهید و یا حتی بخشی از کارهای جدی خودتان را به او بسپرید، علاوه بر اینکه کودک را سرگرم می‌کنید و حس مسئولیت‌پذیری را در او رشد می‌دهید، او را مطیع و فرمان‌بردار خود نیز تربیت می‌کنید. 

? نوجوان ها اما به طعم استقلال نیاز دارند. پس بخشی از کارهای مهم خانه و روزمره‌ی خودتان را به آنها بسپارید. مثلا آنها می‌توانند خرید خانه را انجام بدهند، مسئولیت بخشی از کارهای کامپیوتری و مجازی شما را داشته باشند و یا حتی مدیریت میزبانی یک مهمانی را به عهده بگیرند. با همین برنامه‌ریزی‌های ساده نوجوان‌تان پخته‌تر و عاقل‌تر خواهد شد و اوقات فراغت مفیدتری را پشت سر خواهد گذاشت.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 25 مرداد 1397نظر دهید »

⁉️ وقتی که برای جهیزیه خرید می‌کنید چه اندازه  به کاربردی بودن آن وسایل، فکر می‌کنید؟
? مد تاریخ انقضا دارد

برای تهیه اقلام جهیزیه پیرو مد نباشید چون حتما ضرر می‌کنید. خرید وسایلی که کاربردی نیستند و پس از مدتی از چشم شما می‌افتند و جز اشغال کردن فضای خانه و دست و پاگیر بودن؛ فایده‌ی دیگری نخواهند داشت، همان هزینه‌هایی هستند که که خانواده دختر برای عقب نبودن از مسابقه‌ی تجمل به خودشان تحمیل کرده‌اند و حالا بعد از گذشت مدتی، بدون کاربرد و جذابیت گوشه ای افتاده اند. 
? اسراف؛ بیماری واگیردار عصرما

در اینجا خوب است چندجمله از توصیه‌های اکید حضرت آقا را در این باب برای همیشه آویزه‌ی گوش‌مان کنیم که فرمودند: «تجملات برای یک جامعه، مضر و بد است. آن کسانی که با تجملات مخالفت می‌کنند، معنایش این نیست که از لذت‌ها و خوشی‌هایش بی‌اطلاعند، نه! آن را کاری مضر برای جامعه می‌دانند. مثل یک دارو یا خوراکی مضر. با تجملات زیادی، جامعه زیان می‌کند. البته در حد معقول و متداول ایرادی ندارد.» تجملات و استفاده از ظواهر زائد بر زندگی مثل یک ویروس خیلی زود همه را درگیر خودش می کند و هرچند وقت قلمی را به اقلام مورد نیاز جهیزیه اضافه می کند. 
 تضمینی برای خوشبختی

آیا تا به حال شنیده اید که فلانی به خاطر اینکه جهاز کاملی و پرپیمانی داشته، خیلی خوشبخت است؟ چه کسی می تواند چنین تضمینی بدهد؟ این کارها متاسفانه به جز حسرت به دل کردن یک عده جوان در آستانه‌ی ازدواج و تلخ کردن زندگی بر آنها نتیجه ای ندارد. 
⭕️ مخدوم بی عنایت

وقت خریدن وسائل جهیزه به تنها چیزی که فکر نمی شود، نیاز عروس خانم است. در حقیقت به روز بودن، داشتن آخرین ورژن یک وسیله‌ی الکتریکی، بزرگ بودن و توی چشم آمدن و خارجی بودن مهم تر از هر ملاک و معیاری ست. اینکه نیت ما از تهیه وسیله ای صرفا کم نداشتن از جهیزیه دخترِ فلان همسایه و فامیل باشد، ما را به زحمتی می اندازد که در پیشگاه خدا هیچ اجر و ثوابی ندارد. 
? جهیزیه‌ی ذهنی

خوشبختی به داشتن اسباب و جهیزیه غیرمادی‌ست که باید هرکسی قبل از ازدواج آن را داشته باشد. محبت، پذیرش، سازش، صداقت و وفاداری‌ست که سرمایه‌های اصلی زندگی هر فردی‌ست و لازمه‌ی خوشبختی و آرامش اوست.

❣ khamenei_reyhaneh


موضوعات: خانواده
   دوشنبه 22 مرداد 1397نظر دهید »

​? با اجازه‌ی جناب عشق!

 بالاخره عروسی بگیریم یا نه؟

 

? هدف‌تان را از برگزاری جشن عروسی مشخص کنید

اگر هدف از برگزاری جشن عروسی، فخرفروشی، چشم و هم‌چشمی و نشان دادن مادیات نباشد، هزینه جشن ازدواج کاهش می‌یابد.
? کاهش هزینه را در جای دیگری جبران نکنید

اگر موفق به کاهش هزینه در برگزاری جشن عروسی شده‌اید، حتما نباید این میزان هزینه را در جای دیگری مصرف کنید. مثلا لازم نیست مبلغ باقیمانده را طلا بخرید یا به سفر بروید. چون هدف کم کردن هزینه‌هاست نه خرج کردن در جای به اصطلاح بهتری!
1️⃣ شروع‌کننده باشید، نه تقلیدکننده!

ممکن است فکر کنید نمی‌شود بعضی چیزها را از جشن عروسی حذف کرد یا شکل ساده آن را برگزار کرد. چرا که همه اقوام و آشنایان به شکل مجللی ازدواج‌شان را جشن گرفته‌اند. بهتر است به‌جای اینکه شبیه دیگران باشید و کار اشتباه آن‌ها را انجام دهید، خودتان باشید و کار درست را انجام دهید. به این ترتیب شما می‌توانید ایجادکننده یک فرهنگ درست نیز باشید.
? خودتان دست به کار شوید

برخی موارد عروسی را می‌توانیم خودمان انجام دهیم. به این ترتیب هم به هزینه عروسی کمکی کرده باشیم هم از اینکه کار دست خودمان است، لذت ببریم. مثلا می‌توانیم چند شاخه گل بخریم و خودمان دسته گل عروس را تهیه کنیم. این مورد از آن مواردی است که می‌تواند از جشن عروسی حذف نشود، اما قابلیت کاهش هزینه را دارد.
✅ عروسی جمع‌وجور برگزار کنید

شما همچنین می‌توانید جشن عروسی‌تان را مانند یک مهمانی ساده که آقایان و خانم‌ها در یک سالن یا منزل حضور دارند، برگزار کنید. طوری‌که عروس خانم باحجاب و چادر سفید در مهمانی حضور داشته باشند و به این ترتیب هزینه آرایشگاه و لباس عروس آن‌چنانی حذف می‌شود. همچنین بیشتر مهمانان نیز به این دلیل که خانم‌ها و آقایان در مهمانی حضور دارند، هزینه آرایشگاه و لباس نمی‌دهند و با یک لباس ساده و باحجاب در مهمانی حضور به‌هم می‌رسانند و این‌گونه شما از مصرف‌گرایی و اسراف نیز جلوگیری کرده‌اید.
⛔️ اسراف به بهانه شادی، ممنوع!

ما معمولا به این بهانه که شاد هستیم و یک شب هزار شب نمی‌شود، در جشن عروسی اسراف می‌کنیم. حواس‌مان باشد بسیاری از ما، مراقب گناه‌های دیگر در این شب هستیم، اما مراقب اسراف نیستیم. پذیرایی تجملاتی، نشان‌دهنده احترام به مهمانان نیست.
☕️ بخش اصلی هزینه‌ها را کنترل کنید

پذیرایی از مهمانان در جشن عروسی، یکی از سنگین‌ترین هزینه‌های عروسی است که اگر کنترل و مدیریت شود و به اندازه درست غذا یا سایر خوراکی‌ها تهیه شود، گام بزرگی درجهت ترویج و عمل به شعار ازدواج آسان است. 
? به فکر اثرگذاری بر دیگران هم باشید

اگر از طرفداران ازدواج ساده و آسان هستید و حتی از وضعیت مالی خوبی نیز برخوردار هستید، جشن عروسی‌تان را ساده و صمیمی برگزار کنید. چون احتمالا اثرگذاری بیشتری نیز در اطرافیان و آشنایان‌تان خواهید داشت.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@

کلیدواژه ها: ازدواج, عروسی

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 22 مرداد 1397نظر دهید »

?راز اول: شوهرتان را علیرغم تفاوت ها همانطور که هست بپذیرید و از تلاش برای تغییر او دست بردارید
?راز دوم: کاری کنید که وقتی شوهرتان در کنار شماست احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.
?راز سوم: در برخورد و ارتباط با همسرتان دقت به خرج دهید.
?راز چهارم: برای داشتن زندگی عاشقانه و رمانتیک وقت و انرژی صرف کنید.
?راز پنجم: به نیازهای جسمی شوهرتان توجه کنید.
?راز ششم: زنی شاد باشید و مسولیت شادی خود را به عهده بگیرید.

?راز هفتم: احساسات خود را بشناسید، به آنها بها دهید و با همسرتان پیرامون آن صحبت کنید.
✅ eitaa.com/ghandab

کلیدواژه ها: راز, شوهر, همسر

موضوعات: خانواده
   جمعه 19 مرداد 1397نظر دهید »

​❇️   تدبر در قرآن   ❇️
⭕️ دوست دختر نگیرید ?

سوره ۵: المائدة - جزء ۶

«الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حِلٌّ لَّكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلُّ لَّهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ◀️ ولاَ مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ ▶️ ومَن يَكْفُرْ بِالإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ» ﴿۵﴾

?ترجمه: امروز چیزهای پاکیزه برای شما حلال شده و ( همچنین ) طعام اهل کتاب، برای شما حلال است و طعام شما برای آنها حلال و ( نیز ) آنان پاکدامن از مسلمانان، و آنان پاکدامن از اهل کتاب، حلالند هنگامی که مهر آنها را بپردازید و پاکدامن باشید نه زناکار، ◀️ و نه دوست پنهانی و نامشروع گیرید.▶️ و کسی که انکار کند آنچه را باید به آن ایمان بیاورد، اعمال او تباه می گردد و در سرای دیگر، از زیانکاران خواهد بود ﴿۵﴾  

 

⭕️ دوست پسر نگیرید ?

سوره ۴: النساء - جزء ۵

«وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلًا أَن يَنكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِن مِّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُم مِّن فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِكُمْ بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ ◀️ ولاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ ▶️ …» ﴿۲۵﴾

?ترجمه: و آنها که توانایی ازدواج با زنان ( آزاد ) پاکدامن باایمان را ندارند، می توانند با زنان پاکدامن از بردگان باایمانی که در اختیار دارید ازدواج کنند- خدا به ایمان شما آگاه تر است و همگی اعضای یک پیکرید- آنها را با اجازه صاحبان آنان تزویج نمایید، و مهرشان را به خودشان بدهید به شرط آنکه پاکدامن باشند، نه بطور آشکار مرتکب زنا شوند، ◀️ و نه دوست پنهانی بگیرند. ▶️… ﴿۲۵﴾ 

✅ masaf_ofogh@

کلیدواژه ها: دوست دختر, دوست پسر, قرآن

موضوعات: خانواده, قرآن
   سه شنبه 16 مرداد 1397نظر دهید »

​‌

? یک جهاد آرام

? اهمیت شیر مادر برای تغذیه نوزاد، این‌روزها با تحقیقات گسترده دانشگاهی نیز ثابت شده‌است. تا آن‌جا که هفته‌ای را در همه جهان برای تبلیغ و تشویق مادران از سمت سازمان‌های بین‌المللی اختصاص داده‌اند. حال آن‌که در فرهنگ و دین ما مصادیق بسیاری برای اهمیت دادن به این موضوع آمده است. مانند آیاتی که در قرآن آمده یا احادیثی که پاداش‌های بزرگی هم‌چون ثواب جهاد در راه خدا را برای مادرانِ شیرده یادآوری كرده‌اند. دوران شیردهی نقطه روشن رابطه میان مادر و کودک است. نقطه‌ای که آرامش را به جسم و روح مادر و کودک هدیه می‌دهد. مرور نکات زیر می‌تواند اهمیت این موضوع را در ذهن‌‌مان پر‌رنگ‌تر از قبل کند:

? فواید شیردهی برای نوزاد

شیر مادر طبیعی‌ترین مواد مورد نیاز کودک را مطابق با سیستم گوارشی حساس نوزاد در اختیار او قرار می‌دهد، همین‌طور درصد بالای لاکتوز در شیر مادر باعث رشد مغز نوزاد می‌شود. شیر مادر خاصیت ایمنی‌زایی برای کودک دارد و این خاصیت نه تنها در روزهای ابتدایی بلکه تا دو سالگی نیز همراه او خواهد بود و سیستم ایمنی كودك را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

??? فواید شیردهی برای مادر

آن روی سکه فواید شیردهی، امتیازاتی است که در طی این مسیر به مادر داده می‌شود. افسردگی بعد از زایمان از شایع‌ترین اتفاقات روحی برای زنان است. حس مثبت برطرف نمودن نیاز‌های اساسی فرزند، ارتباط پوستی و تماس عاطفی در این میان می‌توانند روح حساس یک زن را سامان دهند. کاهش وزن از طریق شیردهی یکی از دیگر از نکات مثبت برای مادر است که او را از رژیم‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا نجات می‌دهد. سرعت بخشیدن به بهبود شرایط جسمی زن از دیگر امتیازات شیردهی است.

? یک بیمه طولانی مدت

شیردهی و فواید آن محدود به همان دوران نوزادی تا دوسالگی نمی‌شود بلکه تحقیقات علمی نشان داده اغلب مادرانی که دوره شیردهی داشته‌اند، از ابتلا به برخی سرطان‌ها و دیابت نوع دو در امان بوده‌اند. از طرفی کودکان دریافت کننده شیر مادر در بزرگسالی از IQ  بالایی برخوردار بوده‌اند. بسیاری از خصائص نیکو در لحظات شیردهی از طریق مادر به کودک منتقل می‌شود. به همین علت است که در متون دینی تاکید بر ذهن و قلب پاک مادر می‌شود و از او دعوت می‌کنند تا با وضو و رو به قبله کودک خود را شیر دهد.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@

کلیدواژه ها: شیردهی, مادر, نوزاد

موضوعات: مناسبتها, خانواده
   چهارشنبه 10 مرداد 1397نظر دهید »

✖️همسرتان یک درخت نیست! 

➕ پس وقتی در مورد او صحبت میکنید از اسامی اشاره مثل “این” یا “اون” به کار نبرید!
➕ این کلمه های “ببین” و “الو” و “آهای".
➕ وقتی همسرتان شما را صدا میزند با علاقه به او جواب بدهید!
➕مثلا به جای گفتن: “هااان!؟” یا گفتن یک “بله” خالی به او بگویید: “بله عزیزم"، “جان دلم” یا “جانم".
? مطمئن باشید در ازای احترام گذاشتن خودتان احترام می بینید.

http://eitaa.com/joinchat

کلیدواژه ها: احترام, صحبت کردن, همسر

موضوعات: خانواده
   چهارشنبه 10 مرداد 13971 نظر »

? رهبرانقلاب: در همه‌ی احوال و اوضاع رعایت همدیگر را بکنید، به هم کمک کنید، عون و بازوی همدیگر باشید، بخصوص در راه خدا و در راه انجام وظیفه.

?️ منظور از کمک فقط شستن ظرف و … نیست، البته اینها هم کمک است ولی منظور بیشتر کمک روحی است. کمک معنوی و فکری است.

? در راه اسلام یکدیگر را ثابت قدم بدارند، همدیگر را توصیه به تقوی و صبر و توصیه به دینداری، توصیه به عفاف، توصیه به قناعت، توصیه به ساده زیستی و … کنند. با هم همکاری کنند تا بتوانند ان شاء الله به بهترین وجهی بگذرانند.
بیانات در خطبه عقد ۷۴/۵/۱۱ و ۷۷/۱۲/۱۳

❣ khamenei_reyhaneh@

   یکشنبه 31 تیر 1397نظر دهید »

​❓ اگر از شما بپرسند از ۷مهارتی نام ببرید که هرکسی باید حتما در زندگی آن‌ها را بداند چه جوابی می‌دهید؟ 
شاید ذهنتان به سمت مهارت‌هایی مثل کار کردن با دستگاه‌های هوشمند و چیزهایی ازاین‌دست برود؛ اما باید بدانید قضیه بسیار ساده‌تر از این حرف‌هاست. 
⚡۷مهارتی هست که یادگرفتنشان به زندگی بهترتان کمک می‌کنند؛ مهارت‌هایی که هم سخت و هم آسان‌اند و همین تضاد عجیبشان است که گاهی خیلی از ما را دچار چالشی سخت برای آموختنشان می‌کند:
✅سکوت واژه‌ای که هزاران قصه پشت خودش دارد. شاید باورش سخت باشد اما سکوت و خودداری وقت خشم؛ سکوت درباره چیزهایی که نمی‌دانیم واقعا مهارت بزرگی است که آموختنش حتما بر دانایی‌تان می‌افزاید.
✅هوش هیجانی کمکتان می‌کند زندگی عاطفی، اجتماعی و کاری بسیار بهتری داشته باشید.
✅مدیریت زمان و بهترین استفاده از لحظات زندگی
✅مهارت خوب گوش دادن؛ بسیاری وقت‌ها فقط فکر می‌کنیم شنونده خوبی هستیم. درواقع اغلب مشغول فکر کردن به چیزی هستیم که خودمان می‌خواهیم بگوییم.
✅قدرت «نه گفتن» مهارت واقعا مهمی است که بار زیادی از استرس و فشارتان را کم خواهد کرد.
✅خوب خوابیدن و تمرین برای داشتن یک خواب ارام 
http://eitaa.com

کلیدواژه ها: زندگی, سکوت, مهارت

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 26 تیر 1397نظر دهید »


? رهبرانقلاب: قصّه‌گویی، هنر بسیار خوبی است. قصّه‌های خوب، سازنده‌ی شخصیت کودک است.

? همان قصّه‌های قدیمی را که ما از مادر خودمان، از مادربزرگ و یا از پیرزن دیگری در کودکی شنیده‌ایم، امروز که مرور میکنیم، میبینیم در آنها چقدر حکمت وجود دارد!

?  انسان، بعضی از خصال و تفکّرات خودش را که ریشه‌یابی میکند، به این قصّه‌ها میرسد.
khamenei_reyhaneh@

   جمعه 22 تیر 13971 نظر »

?رهبر انقلاب: زرمندان و زورمندان و زیردست‌هایشان، همیشه مایل بوده‌اند که حجاب بین زن و مرد از بین برود؛ که این، البته برای زندگىِ جامعه مضر و برای عفت جامعه زیانبار و برای خانواده از همه چیز بدتر است. ۷۳/۰۷/۲۰

❣khamenei_reyhaneh@

   پنجشنبه 21 تیر 13971 نظر »

اگر میخواهید از همسرتان یا افراد دیگر انتقاد کنید ، آن را در بین دو عبارت مثبت قرار دهید.
به این صورت 

 ❇️جمله مثبت + جمله منفی + جمله مثبت 

مثال:

?? تو مرد سخت کوشی هستی ، اگر چه ما را به تفریح و بیرون نمی بری ، اما به نیازهای منزل حساسی.
?? تو خیلی مهربونی ، اگر چه به خاطر تذکرهای زیادت ناراحت میشوم ، ولی می دونم دوستم داری.
?? تو آشپز بی نظیری هستی ، اگر چه برنجت امروز شور شده ، اما خورشتت معرکه هست.
✅قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن کم کرده و با اشاره به نکات مثبت ، فرد احساس می کند فقط نکات منفی دیده نشده ، رعایت انصاف شده و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت.

✅ eitaa.com/ghandab 

کلیدواژه ها: انتقاد

موضوعات: خانواده
   شنبه 16 تیر 1397نظر دهید »


جاهلیت مدرن

کلیدواژه ها: مهریه

موضوعات: کلیپ, خانواده
   جمعه 15 تیر 1397نظر دهید »

?همیشه به استقبال شوهرتون برین حتی اگه دستتون گیر بود
?وقتی اومد خونه چن دقیقه ای رو کنارش بشینین حتی اگه سکوت کرده بود
?وقت گرسنگی همسرتون هیچ درخواستی ازشون نکنین
?همیشه نه؛ولی گاهی اوقات برای رابطه جنسی پیش قدم بشین اونم وقتی که اصلا انتظارشو نداشته. این خیلی جواب میده و سوپرایزش میکنه.
?با آرامش و لحن پایین با همسرتون صحبت کنین. ظرافت زنانه فراموش نشه
?کمی شیطون باشین. آقایون دوس ندارن خانومشون خشک و جدی باشه
?حدالمقدور هر روز لباساتونو عوض کنین همچنین موهاتونو هر روز یه جور ببندین. در ضمن آقایون اکثرا موی بلند و خیلی دوس دارن.
?وقتی که ناراحتن زیاد پاپیچشون نشین یکم که آروم شدن بعدش باهم حرف بزنین و علتشو جویا بشین
?آقایون به غذا خیلی اهمیت میدن. هرچی که درست کردین سعی کنین سفره رو رنگارنگ کنین.
harimemehr@


موضوعات: خانواده
   جمعه 15 تیر 1397نظر دهید »

?امام باقر عليه السّلام فرمودند:
?إذا بلغ الغلام ثلاث سنين فقل له سبع مرات قل لا إله إلا الله ثم يترك حتى يبلغثلاث سنين و سبعة أشهر و عشرين يوما ثم يقال له قل محمد رسول الله سبع مرات و … .
➖➖?⚜??⚜?➖➖
?هنگامي که کودک به سه سالگي رسيد به او بگويند هفت مرتبه بگويد لا اله الّا الله (تا بياموزد)، 
?در چهار سالگي به او بگويند که هفت مرتبه بگويد محمد رسول الله (تا ياد بگيرد)، 
?در پنج سالگي رويش را به قبله متوجه كنند و به او بگويند كه سر به سجده بگذارد، 
?در پايان شش سالگي ركوع و سجده صحيح را به او بياموزند 
?و در هفت سالگي به طفل گفته شود: دست و رويت را بشوي 
?و پس از آن به او گفته شود: نماز بخوان.
?مكارم الاخلاق، ص۱۱۵
harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده
   پنجشنبه 14 تیر 1397نظر دهید »

رهبر انقلاب: وظایف داخل خانه‌ی زنان، نه اهمیّتش کمتر از وظایف بیرونی است و نه اینکه زحمتش کمتر است. شاید زحمتش بیشتر هم باشد. او هم برای اینکه این محیط را اداره کند، به تلاش و کوشش احتیاج دارد. چون مدیر داخل خانه زنان هستند. آن کسی که اداره می‌کند، کدبانو، یعنی آن کسی که محیط خانواده تحت اشراف اوست. تحت نظارت و تدبیر و مدیریت اوست. خیلی کار پر زحمتی است. خیلی کار ظریفی است. فقط هم ظرافتِ زنانه از عهده‌ی انجام این کار بر می‌آید. هیچ مردی امکان ندارد بتواند این ظرافتها را رعایت کند. ۱۳۸۱/۶/۶

Khamenei_Reyhaneh@

   چهارشنبه 13 تیر 1397نظر دهید »

?پیامبر اکرم(ص) می فرمایند :«هبه الرجل لزوجته تزید فی عفتها» هدیه دادن مرد به همسرش عفت او را افزایش می دهد.

?(من لا یحضره الفقیه ج4 ص381)
?یکی از مواردی که باعث می شود عفت زن افزایش یابد هدیه دادن است.وقتی به همه روایات دراین زمینه نگاه می کنیم متوجه این مطلب می شویم که دین ما عوامل متعددی را برای افزایش عفت زوجین و به تبع زن، افزایش تحکیم بنیان خانواده، مطرح کرده است.یکی از این موارد هدیه دادن زوجین به یکدیگر است. وقتی مردی به همسرش هدیه ای می دهد در واقع آرامش و عشق را به او منتقل می کند. در واقع هر چه این محبت و عشق و صمیمیت میان زوجین زیاد شود زن و مرد آرامش بیشتری به هم منتقل می کنند و نتیجه اش این می شود که طرفین، فقط خانواده خود را مرکز آرامش و عشق و تخلیه نیازهای جنسی خویش می دانند فلذا این مساله باعث افزایش عفت می شود.یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش عفت می شود آراستگی زن و مرد برای یکدیگر (در حریم خانواده) است. که براساس روایات تاثیر مستقیم بر عفت زوجین دارد. 
✅ sapp.ir/ghandab 


موضوعات: حدیث, خانواده
   چهارشنبه 13 تیر 1397نظر دهید »

به جای قهر کردن سکوت کنید .وقتی مشکلی بین همسران ایجاد میشود راه حل مسئله این است که از روش سکوت استفاده کنید نه روش قهر کردن . در روش سکوت به طرف مقابل توضیح میدهید که :"با توجه به شرایطی که بین ما ایجاد شده ،ادامه بحث می‌تواند اوضاع را بدتر کند بنابراین ترجیح می‌دهم در این رابطه فعلا سکوت کنم .”

توجه داشته باشید که سکوت، به این معنی نیست که که دو طرف مطلق با هم حرف نزنند،بلکه فقط در مورد مسئله مورد نظر سکوت می‌کنند اما در مورد سایر مسائل روزمره با یکدیگر صحبت میکنند 

harimemehr@

کلیدواژه ها: سکوت, قهر, همسر

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 12 تیر 1397نظر دهید »


زن زندگی به اونی میگن که وقتی بره جلو آینه و بخاد آرایش کنه؛ دخترش از خوشحالی جیغ بزنه بگه: آآآخ‌خ جووون بابا داره میاد. نه اینکه بپرسه مامان کجا میخوای بری؟!!!
harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده
   سه شنبه 12 تیر 1397نظر دهید »

​✳️✳️✳️                                               

?مادر عزیز اگر کودک علایم زیر داشت حتما آن را با پزشک کودکان یا آسیب شناس مهارت های گفتاری  مطرح کنید:
?سن

4 تا 6 ماهه

?علایم هشداردهنده  
? در 4 ماهگی، صداهای والدین خود را تقلید نمی کند.

?در 6 ماهگی، نمیخندد یا با صدای بلند جیغ نمیکشد.

?سن

8 تا 10 ماهه  

?علایم هشداردهنده
?در 8 یا 9 ماهگی، هیچ صدایی از خود در نمی آورد تا نظر اطرافیان را به خود جلب کند.

? در 9 ماهگی، هنوز نمی توانید صداهای جزئی از خود در آورد.

?در 10 ماهگی، هیچ واکنشی به نام خود نشان نمی دهد.

?در 9 یا 10 ماهگی، متوجه نمی شوید که خوشحال یا غمگین است.
?سن

12 تا 15 ماهه  

?علایم هشداردهنده
?در 12 ماهگی، واکنش فیزیکی همچون تکان دادن و چرخاندن سر را انجام نمی دهد.

? در 12 ماهگی، حداقل یکی دو حرف بی صدا همچون ب، پ و … را به زبان نمی آورد.

? در 12 ماهگی، هنگامی که نیاز دارد تا والدین مادر و کودکی در مورد چیزی یا کاری به او کمک کنند هیچ کاری انجام نمی کند.

?در 15 ماهگی، حداقل 6 حرکت فیزیکی متفاوت همچون دست تکان دادن، اشاره کردن و … را انجام نمی دهد.

? در 15 ماهگی، نمی تواند یک یا دوکلمه کوتاه بیان کند.
?سن

18 تا 24 ماهه  

?علایم هشداردهنده
?در 18 ماهگی، نمی تواند دست کم 6 یا 10 کلمه را بیان کند.

?در 18 تا 20 ماهگی، نمی تواند به مسایل مورد علاقه خود همچون پرندگان یا هواپیما اشاره کند.

?در 20 ماهگی، نمی تواند دست کم 6 حرف بی صدا را بیان کند.

?در 21 ماهگی، به فرمان های ساده والدین مادر و کودکی واکنش نشان نمی دهد.

?در 21 ماهگی، با عروسک ها یا خودش بازی نمی کند. به طور مثال، به عروسک هایش غذا نمی دهد یا موهای آن را شانه نمی کند.

?در 24 ماهگی، نمی تواند دو کلمه را به هم وصل کند.

?در 24 ماهگی، هنوز کارایی وسایل ساده خانه همچون مسواک، تلفن، چنگال و … را نمی داند.

? در 24 ماهگی، حرف ها و رفتارهای دیگران را تقلید نمی کند.

?در دوسالگی، هنگام نام بردن اعضای بدن آنها را با دست نشان نمی دهد.
?سن

30 تا 36 ماهه  

?علایم هشداردهنده
? در 30 ماهگی، اعضای فامیل متوجه صحبت های او نمی شوند.

?در 36 ماهگی، حتی جملات ساده نیز بیان نمی کند، سوال نمی پرسد و دیگران متوجه حرف های او نمی شوند.
?سن

سه تا 4 ساله  

?علایم هشداردهنده
?در سه سالگی، نمی تواند عبارت های کوتاه را بیان کند.

?در سه سالگی، ساختارهای کوتاه را درک نمی کند.

?در سه سالگی، تمایلی به بازی با دیگر کودکان ندارد.

?در سه سالگی، برایش دشوار است از والدینش جدا شود.

?در 3.5 سالگی، نمی تواند حروف بی صدای آخر کلمات را به درستی بیان کند.

?در 4 سالگی، هنوز با لکنت حرف می زند.

?در 4 سالگی، هنوز نمی توان به وضوح حرف ها او را متوجه شد.
      ?????

    harimemehr@


موضوعات: خانواده
   سه شنبه 12 تیر 1397نظر دهید »

​?????✨﷽✨?????

?وقتی همسرتون عصبانی شد، هیچ کاری نکنید و هیچی نگید!
?برید توی آشپزخونه وخوشمزه‌ترین خوراکی که دوست داره براش درست کنید و بزارید جلوش و بعد برید!
??این حرکت معجزه می‌کنه!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ➖➖  

harimemehr@

کلیدواژه ها: عصبانی, معجزه, همسر

موضوعات: خانواده
   یکشنبه 10 تیر 1397نظر دهید »


? رفتار خوب ?
امام علی علیه‌السلام:
با زنان خوش گفتار و نیکو سخن باشید!
تا ایشان هم خوش کردار و نیکو رفتار شوند.
? بحارالانوار، ج۱۰۳، ص۲۲۳
harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده
   یکشنبه 10 تیر 1397نظر دهید »

یکی از مهم‌ترین کارهایی که پدر و مادر باید برای فرزندشان از کودکی و به ویژه در نوجوانی انجام بدهند، بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس نوجوان است. عزت نفس به معنای دوست داشتن خود است. والدین باید کاری کنند تا نوجوانشان خودش را دوست داشته باشد و در نهایت به اعتماد به نفس یعنی جرات ورزی، برسد.

✅ راهکارهای زیر می‌توانند در بالا بردن اعتماد به نفس نوجوانان کمک کننده باشد:
به فرزندتان بگویید همه‌ی افراد تغییرات دوران بلوغ راتجربه می‌کنند تا آن‌ها کمتر از ظاهرشان ناراحت باشند.
 ۱. در زمانی که نوجوانتان قصد صحبت کردن با شما را دارد، حتما با او تماس چشمی برقرار کنید.
 ۲. هیچ گاه از ظاهر نوجوانتان، منفی نگویید. به او آرامش بدهید و بگویید که شما هم در دوران بلوغ چه تغییرات ظاهری را تجربه کرده اید. نشان دادن عکس هایتان در دوران بلوغ می‌تواند برای نوجوانتان خوشایند باشد.
 ۳. محبت کردن را فراموش نکنید. با توجه به جنسیت فرزندتان و همچنین با توجه به نوع محبتی که فرزندتان نیاز دارد، حتما به او محبت کنید.
 ۴. فراهم کردن امنیت نیز بسیار مهم است. هر زوجی ممکن است در زندگیشان با یکدیگر مشکلاتی را داشته باشند. اما مراقب باشید که مشکلات و تعارض هایتان را در حضور فرزندان مطرح نکنید و در مکانی به صورت خصوصی با یکدیگر راجع به تعارضتان صحبت کنید.
 ۵. تشویق کردن اصل دیگری است. حتما نوجوانتان را به دلایل مختلف، و با توجه به موفقیت‌هایی که به دست آورده است، تشویق کنید و به او انگیزه پیشرفت بدهید.
 ۶. به فرزندانتان مسئولیت‌های با توجه به تواناییشان بدهید. این کار می‌تواند اعتماد به نفس آن‌ها را بسیار بالا ببرد.
 ۷. اگر نوجوانتان کار نامناسبی را انجام داد، هیچ گاه نگویید که دوستش ندارید و یا از دستش ناراحت هستید بهتر است به او بگویید که از کار یا رفتاری که انجام داده اید ناراحت شده‌اید.
   ?????

harimemehr@


موضوعات: خانواده
   شنبه 9 تیر 1397نظر دهید »


وقتي از فرزندتان عصبانی هستید، در همان حال حرفهایتان را روی کاغذ بنویسید. داد زدنتان را با بزرگ نوشتن کلمات نشان دهید. با مداد سیاه خشمتان را خط خطی کنید. زمانی که آرام شدید به کاغذ نگاه کنید؛

⛔️ آیا حاضرید چنین تاثیری بر روان فرزندتان بگذارید؟

⛔️ آیا رفتارهای کودکانه آنها ارزش چنین عصبانیتی را دارد ؟…

 ??????

    harimemehr@

کلیدواژه ها: اعصاب, روان, عصبانیت, فرزند

موضوعات: خانواده
   جمعه 8 تیر 1397نظر دهید »

✅ رهبر انقلاب در دیدار مسئولان قوه قضاییه: در سالهای اوایل انقلاب در دانشگاه میرفتم دائماً سخنرانی میکردم. یکی از دانشجوها پرسید جمهوری اسلامی در مسئله‌ی زن چه دفاعی دارد؟ بنده گفتم ما هیچ دفاعی نداریم ما حمله‌ای داریم. ۹۷/۴/۶
❣ khamenei_reyhaneh@

کلیدواژه ها: حمله, دفاع, رهبرانقلاب, زن
   پنجشنبه 7 تیر 1397نظر دهید »

​✳️✳️✳️✳️✳️

وقتی والدین، خواسته یا ناخواسته، بر کودکانی که چیزی را خراب می‌کنند، جیغ می‌زنند، کودکان یاد می‌گیرند

 که «جیغ» بزنند.
وقتی کودکان به این نتیجه می‌رسند که با جیغ‌زدن به «خواست هایشان دست می‌یابند، این کار را ادامه می‌دهند.
وقتی والدین چیزی را به زور از دست کودک می‌گیرند، کودک «زورگیری» را یاد می‌گیرد.
برخی‌ از والدین به کودک بی‌اشتها می‌گویند: «اگر غذا نخوری، آن را به فلانی می‌دهیم!»، این‌گونه، کودک «خسیس بودن» را می‌آموزد.
وقتی والدین، برای آرامش کوتاه‌مدت خودشان، به کودکان وعده‌هایی می‌دهند، کودک «دروغ‌گویی» را می‌آموزد.
وقتی والدین، برای آرامش کودکِ آسیب‌دیده، دیوار یا اسباب بازی را با سیلی می‌زنند و می‌گویند: «اینو زدمش، دیگر گریه نکن»، کودک «انتقام‌گیری» را می‌آموزد.

      ??????

harimemehr@


موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 7 تیر 1397نظر دهید »

⇦ وقتي همسرتان كارهای مردانه‌اش را انجام ميدهد، پيش خودتان نگوييد به وظيفه‌اش عمل كرده و نيازی به تشكر نيست.
‌‌⇦ فكر نكنيد مردتان به‌خاطر دست‌های قوی و تواناييهای مردانه‌اش نيازی به شنيدن تشكر ندارد
⇦ در ازای هر قدمی كه برای شما و زندگی مشترك‌تان برميدارد، از او تشكر كنيد. به او بفهمانيد متوجه هستيد كه برای شما چه كارهايی انجام ميدهد. 
جملات ساده‌ای مانند:
‌‌➣ ممنون كه مرا صبح‌ها تا ايستگاه ميرسانی

➣ متشكرم كه با تمام خستگی ات خريدهای خانه را انجام ميدهی
⇦ جملات ساده‌ای كه نشان‌دهندهٔ قدردانی شماست، برای او بسيار انرژی بخش خواهد بود
????????
harimemehr@

کلیدواژه ها: تشکر, همسر

موضوعات: خانواده
   چهارشنبه 6 تیر 13971 نظر »

48 ضرب المثل درباره ازدواج

قضاوت با خود شما
??

هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.

(ضرب المثل آلمانی)

??

مردی که به خاطر”پول” زن می گیرد، به نوکری می رود.

(ضرب المثل فرانسوی)

??

لیاقت داماد، به قدرت بازوی اوست.

(ضرب المثل چینی)

??

زنی سعادتمند است که مطیع ”شوهر” باشد.

(ضرب المثل یونانی)

??

زن عاقل با داماد ”بی پول” خوب می سازد.

(ضرب المثل انگلیسی)

??

زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است.

(ضرب المثل انگلیسی)

??

زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند.

(ضرب المثل آلمانی)

??

داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت.

(ضرب المثل لهستانی)

??

دختر عاقل، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد.

(ضرب المثل ایتالیایی)

??

داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای.

(ضرب المثل فرانسوی)

??

دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر.

(ضرب المثل ایتالیایی)o

??

در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن.

(ضرب المثل آذربایجانی)

??

برای یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی.

(ضرب المثل چینی)

??

تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن.

(ضرب المثل چینی)

??

اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر.

(ضرب المثل اسپانیایی)

??

اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار.

(ضرب المثل ترکی)

??

ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود.

(ماری آمپر)

??

ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد.

(ضرب المثل اسپانیایی)
??

ازدواج، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است.

(ضرب المثل فرانسوی)

??

ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود.

(بورنز)

??

ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود.

(رولاند)

??

اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است.

(محمد حجازی)

??

با زنی ازدواج کنید که اگر ”مرد” بود، بهترین دوست شما می شد.

(بردون)

??

با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید.

(سونی اسمارت)

??

برای یک زندگی سعادتمندانه، مرد باید ”کر” باشد و زن ”لال”.

(سروانتس)

??

ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ ”شجاعت” می خواهد.

(کریستین)

??

تا یک سال بعد از ازدواج، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند.

(اسمایلز)

??

پیش از ازدواج چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید.i

(فرانکلین)

??

خانه بدون زن، گورستان است.

(بالزاک)

??

تنها علاج عشق، ازدواج است.

(آرت بوخوالد)

??

ازدواج پیوندی است که از درختی به درخت دیگر بزنند، اگر خوب گرفت هر دو ”زنده” می شوند و اگر ”بد” شد هر دو می میرند.

(سعید نفیسی)

??

ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی، سه سال جنگ و سی سال تحمل!

(تن)

??

شوهر ”مغز” خانه است و زن ”قلب” آن.

(سیریوس)

??

عشق، سپیده دم ازدواج است و ازدواج شامگاه عشق.

(بالزاک)

??

قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم.

(لرد لوچستر)

??

مردانی که می کوشند زن ها را درک کنند، فقط موفق می شوند با آنها ازدواج کنند.

(بن بیکر)

??

با ازدواج، مرد روی گذشته اش خط می کشد و زن روی آینده اش.

(سینکالویس)

??

خوشحالی های واقعی بعد از ازدواج به دست می آید.

(پاستور)

??

ازدواج کنید، به هر وسیله ای که می توانید زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید.

(سقراط)

??

قبل از رفتن به جنگ یکی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا کن.

(یکی از دانشمندان لهستانی)

??

مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد.

(کارول )

??

هر چه متأهلان بیشتر شوند، جنایت ها کمتر خواهد شد.

(ولتر)

     ??????

harimemehr@

کلیدواژه ها: ازدواج, ضرب المثل

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 5 تیر 1397نظر دهید »

​خانم هابخوانند 
❣تکنیک های صحبت با مردها…

کلمه های مثل «تو» و «چرا» آقایون را وارد وضعیت تدافعی میکنه.
مردها طبیعتا دوست دارن رقابت کنند پس وقتی شما این حس را با بعضی از کلمات به همسرتون میدید؛

یعنی اونو به چالش میکشید که باهاتون مبارزه کنه.
بهتره شکایت هاتون را به درخواست تبدیل کنید.

مثلا اول جمله هاتون را با

«دوستت دارم وقتی که ….»

«خیلی خوشحال میشم وقتی که….»

شروع کنید.
وقتی از ادبیات مناسب استفاده میکنید باعث میشه شوهرتون خواه ناخواه به حرفتون گوش کنه. مهارت کلامی خیلی خیلی مهمه.

تو رشد این مهارت کوشا باشید…

harimemehr@


موضوعات: خانواده
   دوشنبه 4 تیر 1397نظر دهید »

?«یتیمِ اینترنتی» کودکانی هستند که والدینشان در فضای مجازی غرق شده و فرصت تعامل با آنها را ندارند.
?این کودکان به شدت احساس تنهایی می کنند!

?جدی بگیریم…
       ?????

    harimemehr@

   یکشنبه 3 تیر 1397نظر دهید »

مردی زیرکه و عاقلانه رفتار میکنه که وقتی میبینه خانومش شروع به غُرغُر کردن کرده، قبل از هر چیزی گارد نگیره و جلوی حس های منفی که در وجودش داره شکل میگیره را بگیره.
✅اولین قدم اینه که مرد با کلام خودش حس های منفی خانوم را کم کنه.

یعنی اینکه با خانومش هم احساسی کنه.

جملاتی ساده مثل

✨منم متاسفم

✨حق با توئه

✨من حرفت را میفهمم

✨عزیزم از من چه کاری بر میاد تا انجام بدم
این جملات از سمت آقا میتونه اوضاع را تغییر بده، چون در کاهش احساسات منفی خانم خیلی موثره.
✅و دومین قدم این که میتونید در طولانی مدت علت های احساسات منفی خانم را متوجه بشید و اونو رفع کنید.

مثلا در مورد اینکه خانوم خونه از کارهای خونه خسته شده بود،اقای خونه میتونه با تقدیر و تشکرهای که از خانم داره و یا بر عهده گرفتن کارهای کوچیک خونه در ایجاد نشدن این حس در همسرش جلوگیری کنه.

harimemehr@ ???

کلیدواژه ها: احساسات منفی, غرزدن

موضوعات: خانواده
   شنبه 2 تیر 1397نظر دهید »

✅ زن و مرد به‌عنوان شریک زندگی همدیگر باید شریک گفتن عیب‌های هم به یکدیگر نیز باشند. اما یکی از عواملی که باعث می‌شود عیب‌ها و نقص‌ها معضل زندگی شده و آن را به تلخی بکشاند، اخلاق زشت سرزنش است.
آثار سرزنش?
?ارتکاب همان مورد سرزنش توسط سرزنش کننده

?فروزان شدن آتش لجاجت

?بی‌باک شدن برای ادامه اشتباه

?بی‌اثر شدن سرزنش

?شعله‌ور شدن آتش کینه و دشمنی

?ایجاد تردید در زندگی مشترک
harimemehr@

کلیدواژه ها: آثار سرزنش, همسرداری

موضوعات: خانواده
   شنبه 2 تیر 1397نظر دهید »


-مدام غرنزنيد

-رازدار باشيد

-مقايسه نكنيد

-احترام به يكديگر

-خانمها نيازبه توجه دارند

-مستقلاتصميم گيري نکنید

???

 harimemehr@


موضوعات: خانواده
   جمعه 1 تیر 1397نظر دهید »

وقتی مــردی از زنــش تـعریف میـکنه
زن نباید هیچوقت بگه نه اینجوریم نیست که میگی
یانگه مرسی نظر لطفته یا امثال این جمله ها 
باید بگه خب مشخصه وقتی عشق توام بایدم اینجوری باشم یا بگه عشق توام دیگه یاخانوم شماام دیگه 

وقتی اقامون انقد خوبه خب مشخصه یه فرشته نصیبش شده
ذهن مردها یجوری تنظیم شده که ازاول خودتو هرجور نشون بدی تا اخر هم همونطوری هستی

harimemehr@

کلیدواژه ها: تعریف, زن, عشق, مرد

موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 31 خرداد 1397نظر دهید »

?جوانی به حکیمی گفت: 

وقتی همسرم را انتخاب کردم، در نظرم طوری بود که گویا خداوند مانندش را در دنیا نیافریده است. وقتی نامزد شدیم، بسیاری را دیدم که مثل او بودند. وقتی ازدواج کردیم، خیلی‌ها را از او زیباتر یافتم. چند سالی را که را با هم زندگی کردیم، دریافتم که همه زن‌ها از همسرم بهتراند. 
?حکیم گفت:

 آیا دوست داری بدانی از همه این‌ها تلخ‌تر و ناگوارتر چیست؟
جوان گفت: آری.

حکیم گفت: 

اگر با تمام زن‌های دنیا ازدواج کنی، احساس خواهی کرد که سگ ‌هـــــاے ولــــــــگرد محلـــه شــــــما از آن‌ها زیبــــــــاترند.
جوان با تعجب پرسید:

 چرا چنین سخنی می‌گویی؟
?حکیم گفت: 

چون مشکل در همسر تو نیست. 

مشکل اینجا است که وقتی انسان قلبــــــــی طمـــــع‌کار و چشــــــمانی هــــــــیز داشــــته باشــــــد و از شـــــرم  خداوند خالی باشد، محــــــــــــال است که چشمانش را به جز خــــــــــــاک گــــــــور چیزی دیگر پر کند….. 

آیا دوست داری دوباره همسرت زیباترین زن دنیا باشد؟ 
جــــــــــــوان گفت: آری.
?حکیم گفت: مراقب ?چشمانــــــــــت باش.. 

  

   الهـــــــــی العفـــــــــو?
harimemehr@

کلیدواژه ها: عاشق, همسر

موضوعات: خانواده, داستان
   چهارشنبه 30 خرداد 1397نظر دهید »

? ۱.تحریک حواس(شنیداری،دیداری،…)کودک؛بطورمثال مرتب صداهای مختلف بشنود.مثلاجغجغه های مختلفی که وجوددارد.

۲.خواب بیشتروارامتر

۳.خواندن کتاب برای کودک ازسه ماهگی

۴.فقدان صدای ناهنجار
     ?????

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e

کلیدواژه ها: تحریک, ذهن, کودک

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 29 خرداد 13971 نظر »

​????????

اولین مهارت این هست که بتوانید از تکنیک هدیه دادن استفاده کنید. نیاز نیست که هدیه بزرگ باشد، یا حتما آن را خرید کرده باشید، گاهی یک نوشته چند خطی از ابراز محبت می‌تواند همسرتان را خوشحال و غافلگیر کند. از علاقه به همسرتان بنویسید. با ظرافت و غافلگیری می‌توانید صحنه زندگی را متفاوت کنید، تنوع بخشی باعث نشاط فزاینده در زندگی شماست.

هدیه دادن راهی است که زندگی را تنوع می‌بخشد.

با هدیه همسرتان را غافلگیر و هیجان‌زده

کنید!

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e


موضوعات: خانواده
   سه شنبه 29 خرداد 1397نظر دهید »

_کودک در 14 ماه اولِ زندگی باید خواسته هایش بلافاصله انجام شود. 
_تا دو سالگی تا جایِ ممکن زود انجام شود.
 اما بین دو تا پنج سالگی باید صبر را به کودک آموخت.
  کودک هر وقت چیزی خواست باید بگوییم:

 اول دستمو بشورم بعد بهت آب میدم 

اول به بابا زنگ بزنم بعد بهت بستنی بدم
 کودکانی که از دو سالگی صبر کردن را می آموزند یا یاد میگیرند لذت را برای پاداش بیشتر به تعویق بیاندازند در آینده بسیار موفقتراز سایر بچه ها هستند
    ??????

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e

کلیدواژه ها: صبر, کودک

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 28 خرداد 1397نظر دهید »

​آقایان مطلب زیر را جدی بگیرید ?
با انجام راهکار های زیر گله ها و بهانه همسر شما کم خواهد شد
✅ سه راه مختلف برای تغذیه روحی همسرتان :

روزی ۳دقیقه به همسر خود

۳ وعده غذای عشق دهید :

۱-  توجه 

۲-  عاطفه 

۳-  سپاسگزاری
? وعده اول صبح قبل از این که از تخت خود بیرون بیاید، به او لبخند بزنید.

? وعده دوم میان روز با گفتگوی تلفنی با همسرتان می باشد.

? وعده سوم قبل از این که بخوابید حتما از او بابت زحماتش تشکر کنید.
✅ در ضمن حتما میان وعده غذایی عشقی را یادتان نرود.

میان وعده عشق به شرح زیر است :
? وقتی از کنار او رد می شوید حتما زیبا از او استقبال کنید.

? یک تلفن فوری بزنید و بگویید دوستت دارم.

? او را تحسین کنید چقدر خوشگل شده ای

? با یک نگاه یا لبخند عشق خود را نشان دهید.

? یادداشتهای عاشقانه یا پیام عاشقانه به همسرتان بدهید.
✅ جملاتی که باعث احساس عشق در همسرتان میشود :
?دوستت دارم

?به تو احتیاج دارم

?از این که با تو هستم احساس خوشحالی میکنم

?تو تنها زن زیبای منی

?هیچ کس برای من مثل تو نمیشود

?نمی دانم بدون تو چکار میکردم

?تو جواب دعاهای منی

?تو خیلی خوبی

?تو مرا خوشبخت میکنی

?برای هر کاری که انجام میدهی متشکرم.

         ??????

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e


موضوعات: خانواده
   یکشنبه 27 خرداد 1397نظر دهید »

​?آگاهی روانشناسی 

                                                                                                                                                                                                                                                                      ✅به جای شکایت درخواستت را بگو

☑️این یکی از مهمترین تکنیک های زوج درمانی است. اگر به یک زن بگویم اگر از شوهرت چیزی در دلت هست؛ بگو: چند ساعت حرف خواهد زد و انواع شکایات و انتقادات را خواهد گفت. اما اگر مجدداً به او بگوییم: شکایت نکن، فقط درخواستت رو بگو، خواهیم دید که فقط چند درخواست روشن و ساده بیشتر نخواهد داشت.
?ما از زوجین می خواهیم که در یک محیط مناسب بنشینند و ابتدا یکی از زوجین تمام درخواست های خود را بگویید و سپس بگوید حرفم تمام شد، حالا نظر خودت را درباره درخواست های من بگو.
?خیلی تکنیک ساده ای است. اما معجزه می کند. اگر زوجین بجای شکایت، انتقاد، سرزنش و تهدید که فقط باعث دوری از یکدیگر و کاهش عشق و علاقه می شود، فقط درخواست های روشن و کوتاه خود را بدون سرزنش و شکایت و زیر سئوال بردن شخصیت طرف مقاابل ارائه دهند، بهتر خواهد بود.
❇️مثال ارتباط نامناسب که فقط شکایت میکند
⬅️زن در آشپزخانه مشغول شستن ظرف هاست که مرد شروع میکند: خانم؛ گوش کن؛ تو اصلا برای من ارزش قائل نیستی، دائماً به من توهین میکنی، من میفهمم. دائما سر و صدا میکنی و غر میزنی، این یعنی اینکه من رو حساب نمیکنی، خسته شدم از دستت. اگه بچه نداشتم ولت میکردم و خودمو نجات میدادم. اینم شد زندگی، صبح تا شب اعصاب خوردی، بسه دیگه، خستم کردی، خدا منو لعنت کنه با این زن گرفتنم.
✅دقت فرمایید اولاً درخواست مرد روشن نیست، و دوما مدام با سرزنش و شکایت و تهدید، باعث می شود که زن نیز مقابله به مثل کند و شکایت و سرزنش و تهدید متقابل نماید و همچنین باعث کاهش علاقه زن به مرد می شود. یعنی مرد برای این سرو صدا راه انداخت که بگوید در خانه برای من ارزش قائل نیستی، اما نحوه شکایت و تهدید و سرزنش مرد باعث کاهش بیشتر ارزش او در نزد زن گردید.
❇️مثال ارتباط مناسب: ارائه درخواست بجای شکایت و سرزنش 
⬅️مرد در یک زمان و مکان مناسب می گوید: من یک سری خواسته از تو دارم، آنها را مطرح میکنم. وقتی که درخواست هایم تمام شد به تو میگویم حرفم تمام شد، آن وقت تو شروع به صحبت کن و نظرت را بگو: من دوست دارم وقتی به خانه می آیم به استقبالم بیایی و خوشحال ببینمت و وقتی من مطالعه میکنم یا اون سریال رو می بینم باهام شروع به حرف زدن نکنی و من را به حال خودم بگذاری. 
همچنین دوست دارم وقتی که تو از من کاری میخواهی با خواهش بگویی. مثلاً بگویی اگر امکان دارد آشغالها را دم در بگذار. یا خواهش میکنم بیا کمک بده و حالت دستوری و عتاب کردن نباشد. همچنین درخواست دارم که وقتی با من حرف میزنی صدایت را آرام کنی و تند تند و بلند و تهدید آمیز حرف نزنی و انگشت اشاره ات را به نشانه تهدید دائماً تکان ندهی. من در این مواقع  احساس بدی میکنم. حرفم تمام شد، حالا نظرت را بگو.

      ??????

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e


موضوعات: خانواده
   یکشنبه 27 خرداد 1397نظر دهید »

?به عقاید کودک خود در انتخاب دوست، احترام بگذارید. او را هرگز به دوستی با کودک دیگر وا ندارید. به او القا نکنید که در دوستیابی ناتوان است و به او نقش بیعرضه ندهید. 
? ارتباط خود را با نزدیکان بیشتر کنید تا فرصت بیشتری برای انتخاب دوستان متناسب با روحیاتش به دست آورد. 
?همه یا برخی از هم کلاسی هایش را به مناسبتهایی به منزل خود دعوت کنید. 
? او را به شرکت در برنامه های جنبی مدرسه و فعالیت های گروهی چون روزنامهی دیواری، اجرای مراسم، تئاتر و… و حضور در اردوها تشویق کنید. 
?ثبت نام کودک در کلاسهای ورزشی، هنری و… میتواند زمینهساز دوستیابی او شود؛ البته به سلامت محیط این گونه کلاسها توجه داشته باشید. 
?دعوت از یکی از همسالان نزدیکان برای تعطیلات آخر هفته در منزل شما یامسافرت کوتاه مدت، ممکن است کودک را به او علاقهمند کند و با او دوست شود. 
?در صورت ناسازگاری با دوست، حساسیت نشان ندهید. این روحیه کودکان بین 4 تا 8 ساله است که با دوست خود ارتباط یک طرفه برقرار، و به راحتی قهر میکنند. این کودکان، امروز دوستان گرمابه و گلستان، و فردا دشمنان خونی اند. آنان به تأثیر رفتارشان بر دوست چندان اهمیت نمیدهند و دوستی را رابطهای دامنه دار نمیبینند. 
?برای ایجاد سازگاری، بکوشید خودتان الگوی خوبی باشید و با دوستانتان بیدلیل قطع رابطه نکنید. خوردنی بیشتری را در اختیار فرزندتان بگذارید تا با دوست خود به صورت مشترک استفاده کند. 
?با بیانی نرم و در موقعیتهای عاطفی برخورد خوب با دوست را به او بیاموزید، و ارزش دوست خوب را برایش تبیین کنید تا بداند که انسان بدون دوست، غریب است.

       ??????

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e

کلیدواژه ها: انتخاب دوست, کودک

موضوعات: خانواده
   شنبه 26 خرداد 1397نظر دهید »

1) شناخت شخصیت نوجوان

مشکل اغلب والدین آشنا نبودن با ویژگی‌های دوران نوجوانی است. 

به همین دلیل رفتارهای ناخوشایند نوجوان را غیرطبیعی می‌پنداریم و همین امر سبب بروز عکس‌العمل‌های نادرست در ما شده و به تیرگی روابط با نوجوان می‌انجامد.

2) استفاده از روش تغافل

یکی از موثرترین روش‌های تربیتی در این دوره، روش تغافل یا نادیده گرفتن است. 

یعنی باید مسایل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهیم یا ا ورا به لحاظ رفتارهایش دایم بازخواست نکنیم.

3) راهنمایی به جای دستور دادن

در برخورد با مسایل نوجوان از خودش کمک بگیرید و به او نشان دهید که نخستین مسئول حل مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام کند.

 والدین تنها وظیفه راهنمایی دارند و باید او را از عواقب کارش باخبر کنند.
     ??????

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e


موضوعات: خانواده
   جمعه 25 خرداد 1397نظر دهید »

“مــراقب ظاهـر خـود باشید….”
✅آنچه مردان می‌بینند، برایشان بسیار مهم است و در آنها کشش یا دافعه ایجاد می‌کند?❤️
? در حالی‌که خانم‌ها با مغز خود عشق می‌ورزند مردان از طریق آنچه می‌بینند مجذوب می‌شوند??
✅پس، بسیار مهم است که خود را برای همسر خود سرحال و جذاب نگه دارید??
?بعد از ازدواج شما یک مسئولیت مهم دارید که نباید با خودخواهی از زیر آن شانه خالی کنید?
? باید خود را آراسته کنید، باید از نظر بدنی متناسب باشید از پوست و موی خود مراقبت کنید و از نظر روحی فردی پر انرژی باشید?
✅ همه‌ی این کارها نه تنها به دوام زندگی زناشویی شما کمک می‌کند بلکه سبب اعتماد به نفس بالای شما می‌شود
http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e


موضوعات: خانواده
   چهارشنبه 23 خرداد 1397نظر دهید »

​خانوما، آقایون 
❌پا توی کفش خانواده ها نکنید❌
?اولین قانونی که شما و همسرتان در تلخ‌ترین لحظات زندگی مشترک‌تان باید به آن پایبند باشید، قانون منع توهین است. نه شما و نه شریک زندگی‌تان، حتی در بدترین لحظات و در اوج عصبانیت هم حق ندارید به خانواده هم توهین کنید و از بدگویی به خانواده هم به عنوان راهی برای کنترل شریک زندگی یا انتقام گرفتن از او استفاده کنید. 
?اگر همسرتان با شما بد حرف زده، چرا باید همه حرف‌های ناخوشایندی که مادرش قبلا به شما زده بود را به رخش بکشید و در آخر هم بگویید «تو هم بچه همان مادری!»، مگر در همه روزهایی که شریک زندگی‌تان خوشایند‌ترین جملات را در مقابل‌تان به زبان می‌آورد به او یادآوری می‌کنید که خوب حرف زدن و مهربانی کردن را از چه کسی یاد گرفته است؟ پس به‌خاطر عصبانیت، حرفی را نزنید که حرمت ها را از بین ببرد و شکافی را میان شما ایجاد کند که بعدا از پس ترمیم کردنش برنیایید

http://eitaa.com/joinchat/2179137539C711860fc9e

کلیدواژه ها: خانواده, همسر

موضوعات: خانواده
   چهارشنبه 23 خرداد 1397نظر دهید »

​??شیوه صحیح انتقاد از همسر :
?زمان انتقاد :

زمانی انتقاد کنیم که همسر ، آمادگی روحی و ذهنی لازم برای شنیدن انتقاد را داشته باشد.
?مکان انتقاد :

هیچگاه در جمع ، انتقاد ، نکنیم
?زبان انتقاد:

با رویی گشاده و گفتاری دوستانه و لحنی مهربانانه ، انتقاد کنیم
?شکل انتقاد :

تا حد ممکن انتقادها را به صورت غیرمستقیم بگوییم.
?میزان انتقاد:

انتقادات زیاد موجب می شود که همسر مان احساس کند ما فردی عیب جوییم و فقط به دنبال نقص های او می گردیم.
?گفتن خوبی ها در کنار انتقاد :

باید ، پیش و پس هر عیبی ، خوبی های همسرمان را هم به او یادآوری کنیم.
?قالب انتقاد:

گاهی می توان در قالب یک نامه یا پیامک ، انتقاد کنیم.
?نیت انتقاد:

انتقاد ، تنها و تنها باید برای اصلاح عیب همسر ، بیان شود.
?حفظ حریم خصوصی در انتقاد :

نباید انتقاد از یک فرد را به کسی دیگر به جز خود او گفت.
?عیب جویی،ممنوع :

انتقاد به معنای ذرّه بین به دست گرفتن و به دنبال عیبهای همسر گشتن ، نیست.
زمینه سازی برای شنیدن و پذیرش انتقاد :

الف : یکی از موضوعات جلسات گفتگو با همسرمان را ، انتقاد ، قرار دهیم.

ب : پیش از انتقاد از همسر ، از خودمان انتقاد کنیم.

ج : سعی کنیم خود به آنچه که از همسر مان می خواهیم ، عمل کنیم.

د : سخنان مقدماتی برای ورود به انتقاد ، خیلی مهم است.

http://eitaa.com/joinchat

کلیدواژه ها: انتقاد, همسر

موضوعات: خانواده
   سه شنبه 22 خرداد 1397نظر دهید »

✨امـام علی(علیه السلام)می فرماید:
در هر حال با همسر خود مدارا و ملاطفت

و خوش رفتاری کن ؛ تا زندگے ات

بر تو گوارا باشـد.
?وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۱۱۰
harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده
   سه شنبه 22 خرداد 1397نظر دهید »

? لطفاً برای سه ماه با شوهر خود رفتارهای زیر را انجام دهید واگر نتیجه مثبت و سازنده بود، این مطلب را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید تا تجربه شما را عمل کنند تا انشاالله شاهد زندگانی بهتره خود و دیگران باشیم!
? شوهرخود را هرآنگونه که هست، بپذیرید.
? از او به هیچ عنوان ایراد نگیرید. حتی زمانی که کارش ایراد دارد!
? با جملات و کلماتی محبت‌آمیز او را تشویق و تحسین کنید.
? همواره او را تأیید کنید؛ به گونه‌ای که تصور کند بهترین شوهر دنیاست!!!
? قبل از آمدن از سر کار آماده استقبال از او باشید و با روی باز و خندان به اسقبالش بروید و با جملات عاطفی ورود اورا به خانه، خوش آمد بگویید…
? موقع سر کار رفتن با کلماتی مثبت و عاطفی و در صورت امکان با آغوشی گرم او را بدرقه نمایید.
? پیش دیگران از او تعریف کنید و شایستگی‌های او را به رخ دیگران بکشید.
? در کارهای اداری و یا بازار او را تشویق کنید و در مشکلات او را روحیه بدهید.
? تصمیم‌گیری نهایی را به او واگذار کنید و اگر نظری دارید به صورت پیشنهاد مطرح نمایید ولی بگذارید او تصمیم بگیرد.
harimemehr@

کلیدواژه ها: جذب شوهر

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 21 خرداد 1397نظر دهید »

? از به کار بردن کلمات قضاوت آمیز و اصطلاحات دوپهلو خودداری کنید. این کلمات احساس ارزشمندی فرد را مورد حمله قرار داده و به آن لطمه می‌زنند؛ بنابراین در رابطه‌ بین زن و شوهرهای صمیمی جایی ندارند.
? از برچسب زدن‌های کلی بپرهیزید. کلماتی مانند “کودن، دیوانه، خودخواه، تنبل، بی‌مصرف،شیطان و .
? از پیام‌های «تو» سرزنشگر و اتهام‌آمیز، پرهیز کنید. «تو هیچ‌وقت به‌موقع به خانه نمی‌آیی … 
? از پرداختن به گذشته‌های خیلی دور پرهیز کنید. ارتباط سالم بر موضوع کنونی متمرکز است، ولی ارتباط ناسالم بیشتر به مسائل گذشته می‌پردازد.
? از مقایسه‌های منفی خودداری کنید. 
? از تهدید کردن بپرهیزید. 
? به‌جای حمله کردن با احساساتتان، آن‌ها را توصیف کنید. 
? زبان بدن باز و پذیرنده داشته باشید.

????
harimemehr@

کلیدواژه ها: روابط زناشویی, مهارت

موضوعات: خانواده
   یکشنبه 20 خرداد 1397نظر دهید »

1.  بگو مگو کردن و سر و کله زدن با کودک.

2.  بکار بردن واژه هایی مثل فوری ، همین الان و..

3.  قولی که به کودک می دهید را اجرا نکنید.

4.  مجازاتی بگذارید که قادر به اجرای آن نیستید.

5.  مجازاتی را که گفته اید اعمال نکنید.

6.  توقع زیادی از کودک .

7.  بی احترامی به کودک .

8.  رفتار خشن .
harimemehr@


موضوعات: خانواده
   جمعه 18 خرداد 1397نظر دهید »

​پیامبر اکرم (ص):
بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند.
harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده, حجاب
   پنجشنبه 17 خرداد 1397نظر دهید »

❣ با الگوگرفتن از امام علی (ع) روحیه‌ی دستگیری از فقرا و نیازمندان را در فرزندان خود پرورش دهید
? این روزها که ایام شهادت مولای متقیان امام علی (ع) است، خیلی از والدین از تک تک ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت برای تربیت بچه‌ها کمک می‌گیرند چرا که نسل شیعه باید شبیه امام خود باشد. یکی از بارزترین ویژگی‌های حضرت علی ع کمک به نیازمندان و فقرا بود. اما چگونه می‌توانید دغدغه‌‌ی دستگیری از نیازمندان را در کودکان و نوجوانان خود پرورش دهید؟
???? بزرگترها الگوی عملی برای بچه‌ها هستند. اگر شما فرزندی دارید یا کودک خردسالی در اطرافتان هست، بدانید آنچه که خودتان در زندگی انجام می‌دهید و به آن عمل می‌کنید، فرزندان هم به آن پایبند می‌شود. پس سعی کنید در درجه اول، خودتان دست به خیر باشید.
? یک کار خیر با هدف و هیجان‌انگیز برای فرزندتان تعریف کنید و از او بخواهید خودش را برای مشارکت در آن کار آماده کند. مثلا می‌توانید بگوئید “عیدفطر می‌خواهیم به مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست برویم و برایشان کتاب ببریم، تا آن روز میتوانی از بین کتاب‌هایت آنهایی را که برای هدیه دادن مناسب هستند انتخاب کنی و یا قسمتی از پول توجیبی‌ات را برای خرید کتاب کنار بگذاری”
? در انتخاب کاری که می‌خواهید انجام دهید، از فرزندانتان هم‌فکری بگیرید. بگذارید فکر کند و هرآنچه از نظرش کار خیر تعریف می‌شود را بگوید و بعد با مشارکت هم، یکی را انتخاب کنید. می‌توانید برای روشن شدن ذهنش، چند نمونه از کارهای خیر را برایش مثال بزنید. مثل کمک به همسایگان سالمند، درس دادن به بچه‌هایی که در درس‌ها ضعیف هستند و توان مالی خوبی ندارند، کمک به برگزاری افطاری‌های ساده در محله و مسجد و کمک مالی به انسان‌های نیازمند.
? اکثر نوجوانان به فعالیت‌های گروهی علاقه خاصی دارند. اگر بتوانید با مشارکت دوستان فرزندتان، گروه‌هایی برای کمک به فقرا تشکیل دهید و برای هرکدام هدفی تعین کنید، برگ برنده را برده‌اید. مثلا بگوئید می‌خواهیم شب قدر برای خانواده‌های نیازمند افطاری تهیه کنیم. گروهی را مسئول جمع‌آوری پول و کمک‌های مردمی کنید. گروهی نقش تهیه کننده مواد اولیه را بر عهده بگیرند. و به گروهی دیگر مسئولیت پخش و توزیع‌ مواد غذایی را بدهید. 
? نوجوانان را ترغیب کنید که از پول‌های خودشان برای مشارکت در کار خیر استفاده کنند. این عمل اگر تداوم داشته باشد، باعث می‌شود کنار گذاشتن بخشی از پول برای رفع نیازِ نیازمندان در وجود فرزندان‌تان که جوانان آینده هستند، درونی شود و با آن انس بگیرند.
? خواندن کتاب‌ها و داستان‌هایی با موضوع نیکوکاری و احسان از زندگی و سیره‌ی ائمه بزرگوارمان، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند در تشویق فرزند شما به انجام کارهای خیر موثر باشد. با پرس و جو از دوستان اهل مطالعه یا با جستجو در اینترنت، می‌توانید با این دست کتاب‌ها آشنا شوید و تهیه کنید.
? Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: مناسبتها, خانواده
   چهارشنبه 16 خرداد 1397نظر دهید »

??? حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام: از پروردگار خود نه فرزندانی زیبارو خواستم و نه فرزندانی خوش قد و قامت، بلکه…

? khamenei_reyhaneh@


موضوعات: حدیث, خانواده
   چهارشنبه 16 خرداد 1397نظر دهید »

1- جملات عاشقانه بنویس و بذار تو جیب پیرهن یا شلوارش که تو محل کارش ببینه 
2-اگه بدش نمیاد  کادو بگیر با پیک موتوری بفرست محل کار 
3- روی یه برگه نقاشی بکش و توش بنویس دوستت دارم 
4- قبل از اینکه بره حموم توی یه برگه بنویس: دوستت دارم یا عاشقتم یا…….. بعد بزن رو آینه حموم یا بذار تو جعبه ریش  تراشش 
5- گل بذار لای حوله حمومش یا پیرهنش بعد بگو بره ورداره 
6- از عکسای  دوره نامزدی تا عقد و عروسی و ماه عسل و زندگی مشترک یه کلیپ بساز و یه سرود عاشقانه بزار روش. روز 

سالگرد ازدواج بهش هدیه بده.
7- همیشه به همسرت بگو حموم که میره لباساشو نبره. این که صدا بزنه  براش ببری و یه دونه یه دونه بدی دستش کار 

لذت بخشیه. همین کارای کوچیک آدما رو به هم نزدیک میکنه. گاهی هم اذیتش کن و بدون اینکه یه لباسی رو بهش  بدی البته یه لباس خاص!!! فرار کن

harimemehr@


موضوعات: خانواده
   سه شنبه 15 خرداد 1397نظر دهید »

? امام خمینی رحمةالله‌علیه: خواهران من، فرزندانی تحویل جامعه بدهید که برای اسلام مفید باشند.
? Khamenei_Reyhaneh@

   دوشنبه 14 خرداد 1397نظر دهید »

​اميرمؤمنان امام علی عليه السلام فرمودند:
? بهترين زنان شما پنج دسته اند.

 

گفتند:آن پنج دسته كدامند؟
حضرت فرمودند:
? زنان ساده و بى آلايش،
? زنان دل رحم و خوش خو،
? زنان همدل و همراه،
? زنى كه چون شوهرش به خشم آيد تا او را خشنود نسازد، خواب به چشمش نيايد،
? و زنى كه در نبود شوهرش از او دفاع كند.
✅ چنين زنى كارگزارى از كارگزاران خداوند است و كارگزار خدا هرگز خيانت نمى ورزد.
?کافی

????

harimemehr@


موضوعات: حدیث, خانواده
   دوشنبه 14 خرداد 1397نظر دهید »

​یکی از شاخه های رشدی کودکان پرورش اعتماد به نفس است
یکی از بهترین راههای پرورش اعتماد به نفس این است که گوش شنوای فرزندانمان باشیم، بگذاریم با امنیت خاطر در مقابل ما کوشش و خطا کنند برای موفقیتها تشویق شوند و اصلاح خطاها را آموزش ببینند. مطمئنا هر کودکی که این آرامش را در کانون گرم خانواده دارد در جامعه هم بسیار موفق تر است.

harimemehr@

کلیدواژه ها: اعتماد به نفس, کودک

موضوعات: خانواده
   دوشنبه 14 خرداد 1397نظر دهید »


یکی از راه های دروغگو بار آوردن فرزند، برخورد خشن و ترساندن اوست؛ با برخورد صحیح و مهربانانه در برابر اشتباهات فرزند خود، او را راستگو، با گذشت و مسئولیت پذیر در مقابل اشتباهاتش کنید.
harimemehr@

کلیدواژه ها: دروغگو, فرزند

موضوعات: خانواده
   یکشنبه 13 خرداد 1397نظر دهید »

?در پاسخ به این سوال باید گفت دو مرحله باید قبل از اقدام به خرید طی شود. ابتدا از خودتان درباره آمادگی فرزندتان برای در اختیار داشتن این امکان سوال کنید و دوم تعیین شروط استفاده از آن برای فرزندتان. پس قبل از اجرای تصمیمتان این دو مرحله را سپری کنید.
?سوالاتی که باید برای آنها پاسخ مناسب داشته باشید:
- آیا فرزند شما احساس مسوولیت پذیری دارد؟ آیا فرزند شما در زندگی روزمره نیاز به دسترسی سریع به دوستانش از طریق شبکه های اجتماعی دارد یا خیر؟ آیا فکر می کنید که فرزندتان استفاده مسوولیت پذیرانه ای از موبایل خواهد داشت مثل استفاده نکردن از موبایل در حین درس یا حتی در مدرسه یا اینکه موجب مزاحمت با موبایل و تبلت  برای دیگران نخواهد داشت؟ آیا اگر برای فرزندتان محدودیت برای صحبت با موبایل و تبلت با دوستانشان بگذارید به آن عمل می کند؟

حال از خودتان بپرسید با این شرایط آیا فرزندم در سن مناسبی برای استفده از موبایل است؟ آیا نسبت به آسیب های استفاده از موبایل و تبلت اطلاعات کافی دارد؟ آیا آگاهی های لازم را به او داده ام؟ اگر جواب نه است  پس هنوز برای خرید موبایل و تبلت اقدام نکنید چون بعد از خرید موبایل و تبلت برای کودک دیگر به سختی می توان این جعبه کوچک جادویی را از او پس گرفت. 
harimemehr@

   شنبه 12 خرداد 1397نظر دهید »

تغییر نیمكره مغز مرد 20 دقیقه زمان می‌خواهد:

☺️خانم‌ها می‌توانند همزمان از هر دو نیمكره استفاده كنند اما این برای شاغلی مردان ممكن نیست. 

?آنها یا از نیمكره راست یا از نیمكره چپ‌شان استفاده می‌كنند و همین موضوع سبب اختلاف می‌شود.
 مردها برای اینكه از یك نیمكره به بعدی بروند بین 20 تا 25 دقیقه زمان نیاز دارند. 
? فرض كنید مردی بعد از یك روز شلوغ كاری به خانه می‌رسد. 

ترافیك سرسام‌آور…دود و خستگی و. . . 

?وقتی وارد خانه می‌شود نیمه راست مغزش كاملا تعطیل است؛
 یعنی آقایان با احساس‌شان وارد خانه نمی‌شوند، با منطق‌شان وارد می‌شوند. 
در این شرایط نمی‌توانند به پیام‌های احساسی پاسخ دهند. 20 تا 25 دقیقه وقت لازم دارند تا به آرامی نیمه راست مغزشان فعال شود.
harimemehr@


موضوعات: خانواده
   جمعه 11 خرداد 1397نظر دهید »

​⏰چند توصیه در مورد وضع قوانین رسانه ای برای استفاده رسانه ها در تابستان:
1⃣ مراقب باشید قوانینی که وضع کردید به آن پایبند باشید.

قطعا این کار سختی خواهد بود اما وظیفه والدین همین است و صلاح فرزندان در صلابت در اجرای قوانین.
2⃣ انعطلاف پذیر باشید 

بنا به شرایط و رشد بچه ها قوانین رو بروز کنید 
 

3⃣ قوانین رو متناسب با سن بچه ها تعیین کنید و دقت کنید قوانین برای هر سن و شرایطی متفاوت خواهد بود 

برای همین ما قانون ثابتی رو به شما توصیه نمیکنیم. دقت کتید قوانین بزرگسالان با کودکان متفاوت است اما در حین استفاده مشترک به قوانین کودکان عمل کنیپ 
4⃣  مکان هایی رو مشخص کنید که در اون استفاده از ابزارهای دیجیتالی خوشایند نیست مثل سفره غذا و یا رختخواب و یا دورهمی های فامیلی و … 

تا بچه ها متوجه شوند هر جایی نباید از رسانه ها استفاده کرد .
5⃣ زمان ها آزاد رسانه ای 

برخی مواقع مثل دورهمی های دوستان یا بعد از انجام تکالیف محدودیت ها رو بردارید تا بچه ها درک کنند تفاوت بین سال تحصیلی و تابستان رو 
6⃣ تلاش کنید بچه ها از پلتفرم های متفاوت استفاده کند 

از وسواس به یک بازی خاص جلوگیری کنید و کمک کنید بچه ها از تمام رسانه ها متعادل استفاده کنند تلویزیون ، رایانه،تبلت،کنسول بازی و …
7⃣  از رسانه و بازی ای که کودک شما دوست دارد مطلع شوید و پیش از بازی او بازی کنید و پیش از نمایش برای او خود شما مشاهده کنید تا بتوانید قدرت نظارت محتوایی خودتون را بالا ببرید و فاصله دیجیتالی با کودک تون نداشته باشید
8⃣ با کودکتان در مورد نگرانی هایتان در مورد اثرات منفی زیاده روی استفاده از رسانه ها و اتلاف زمان با ارزش و همچنین دیگر خطرات رسانه ها از جمله خشونت و محتوای غیر اخلاقی و حواس پرتی صحبت کنید 
9⃣ دقت داشته باشید در صورتی که از رسانه مشروط و محدود استفاده شود نه تنها. دیگه ضرری ندارند بلکه فواید بسیاری میتونن برای ارتقای مهارت های کودک شما داشته باشند پس تلاشتون رو برای این مهم دوچندان کنید 
صدیق میرزایی

پژوهشگر و مدرس رسانه های نوین
brouz_bashid@

   جمعه 11 خرداد 1397نظر دهید »

? نظر رهبرانقلاب درباره‌ی تناسب بین فعالیت‌های خانوادگی و اجتماعی زنان
❇️ رهبرانقلاب: در صدر اسلام، زن در میدان جنگ، علاوه بر بستن زخم مجروحان حتی گاهی با نقاب شمشیر هم میزد!

? درعین‌حال در داخل خانه، فرزندان خود را هم در آغوش میگرفت، تربیت اسلامی هم میکرد، حجاب خود را هم حفظ میکرد؛ چون اینها منافاتی با هم ندارد.

? بعضی می گویند چون فعالیت اجتماعی اجازه نمی دهد به خانه و شوهر و فرزند برسیم، پس فعالیت اجتماعی نباید بکنیم.

? بعضی می گویند چون خانه و شوهر و فرزند، اجازه نمیدهد فعالیت اجتماعی بکنیم، پس شوهر و فرزند را باید رها کنیم.

? هر دو غلط است. نه این را به خاطر آن، نه آن را به خاطر این، نباید از دست داد. ۷۵/۱۲/۲۰ 

❣ khamenei_reyhaneh@

   جمعه 4 خرداد 1397نظر دهید »

1 2

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 95
  • دیروز: 59
  • 7 روز قبل: 429
  • 1 ماه قبل: 9108
  • کل بازدیدها: 188416
موس
موتور جستجوی امین