« هزارتوی بقای قانون اسلحه‌‌سالاری در آمریکاقوانین پیشنهادی برای والدین  »

? بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف که سال گذشته انجام شده بود، ظهر امروز در همایشی در دانشگاه صنعتی شریف، منتشر شد.
?رهبرانقلاب: مسئله‌ علم را جدّی بگیرید. تلاش علمی در دانشگاه‌ نبایستی متوقّف بشود. این مدالها، علاوه بر ارزش مادّی، ارزش معنوی هم دارد. لذا من این هدیه شما رامفتخرانه میپذیرم امّا بعد آنها را به خود شما برمیگردانم. دلم میخواهد که شما این نمادها را در خانه و محلّ کارتان نگه دارید. 
?اگر تعهّد دینی و انقلابی نباشد، پیشرفت علمی به تنهایی‌ یک کشور را خوشبخت نمیکند. اگر بخواهیم کشور، ملّت، جامعه‌ بشری به سعادت برسد، راهش این است که آرمانهای دینی و الهی را برتر از همه‌ آرمانها قرار بدهیم؛ این در اقتصاد،کار علمی، اداره‌ی کشور، گزینش مدیران کشوری و در حرکت فکری خود ما هم باید اثر بگذارد.
?حوادث گوناگون، انسان را دچار تغییرات فکری میکند؛ گاهی انحرافها و زاویه‌ها خیلی ریز شروع میشود، لکن وقتی ادامه پیدا میکند، این فاصله از خطّ مستقیم و اصلی مدام زیاد میشود. آن کسانی که توانستند کارهای بزرگ را در این مملکت انجام بدهند که یکی از آنها مسئله‌ی انقلاب و یکی مسئله‌ی دفاع مقدّس است ناشی از ایستادگی و ثبات بوده. آنهایی که یک روز این‌جوری‌اند، یک روز آن‌جوری‌اند، تلوتلو میخورند، به تعبیر امیرالمؤمنین مثل یک شتری که بارش را روی پشتش سست بسته‌اند و همین‌طور که راه میرود این بار از این‌طرف می‌افتد یا از آن‌طرف می‌افتد؛ طبعاً نمیتواند مستقیم راه برود؛ از این باید ترسید و پرهیز کرد.
?جنبش دانشجویی را دوجور میشود معنا کرد: یکی به این معنا که انسان علیه همه‌ی آرمانها حرف بزند و شعار بدهد و مشت گره کند؛ یکی اینکه در خدمت آرمانها حرکت بکند: حرکت جوانانه و جهادانه. در علم هم باید جهادی عمل کرد. ۹۵/۱۰/۱۳‌
khamenei_ir@

   یکشنبه 13 اسفند 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 4
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1094
  • 1 ماه قبل: 7052
  • کل بازدیدها: 195409
موس
موتور جستجوی امین