« مبارزه فکری و سیاسی امام باقر علیه السلام قرائت ده سوره مانعی برای ده حالت »

​? یک چالش دوست‌داشتنی

⁉️ اوقات فراغت بچه‌ها در روزهای‌ تابستان همه‌ی زمان مادرها را پر می‌کند. راه رویارویی با این چالش چیست؟
? یک مادر حرفه‌ای باشید

 از همین لحظه و همین الان تصمیم بگیرید در تفکرات خودتان تغییر ایجاد کنید و از تعطیلی بچه‌ها در تابستان دیگر شاکی نباشید. بنابراین نیت کنید و توسل کنید تا خداوند هم در این تغییر روحیه به شما کمک کند.

? از تسبیحات حضرت زهرا برای تقویت روحیه خودتان کمک بگیرید و از مداومت بر آن غافل نشوید.

? با مادرهایی که دغدغه‌ی شما را دارند و در اطراف‌تان هستند هم‌فکری کنید و از آن‌ها #مشورت بگیرید و راه‌کارهای ‌آن‌ها را نیز بشنوید.

? به این نکته فکر کنید که این تعطیلات تابستانی بچه‌ها هم مثل همه‌ی روزهای دیگر خواهد گذشت و حتی ممکن است بعدها #حسرت این گذر زمان را بخورید. 
✅ یک بازی دو سر برد

? اگر برای کودک زیر هفت سال‌تان خوب وقت بگذارید و با او بازی کنید، چند ساعتی او شما را رها می‌کند و از شدت لجبازی‌اش کم می‌شود. 

? اگر با کودکی که در هفت سال دوم است؛ زمان بگذارید و کار مشترکی هم‌چون کار‌های هنری، ورزشی، انجام کارهای خانه، ساختن کاردستی  و…. انجام بدهید و یا حتی بخشی از کارهای جدی خودتان را به او بسپرید، علاوه بر اینکه کودک را سرگرم می‌کنید و حس مسئولیت‌پذیری را در او رشد می‌دهید، او را مطیع و فرمان‌بردار خود نیز تربیت می‌کنید. 

? نوجوان ها اما به طعم استقلال نیاز دارند. پس بخشی از کارهای مهم خانه و روزمره‌ی خودتان را به آنها بسپارید. مثلا آنها می‌توانند خرید خانه را انجام بدهند، مسئولیت بخشی از کارهای کامپیوتری و مجازی شما را داشته باشند و یا حتی مدیریت میزبانی یک مهمانی را به عهده بگیرند. با همین برنامه‌ریزی‌های ساده نوجوان‌تان پخته‌تر و عاقل‌تر خواهد شد و اوقات فراغت مفیدتری را پشت سر خواهد گذاشت.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 25 مرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 46
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1094
  • 1 ماه قبل: 7052
  • کل بازدیدها: 195409
موس
موتور جستجوی امین