« چند نکته در مورد تنبیه کودکنکاتی ساده در مورد امنیت wi-fi های خانگی »

​? روغن مالی و ماساژ در روایات:

? امام صادق علیه السلام:  وقتى روغن را به كف دست می ريزى بگو: بار خدايا؛ من زينت دنيا و آخرت از تو می طلبم، و از زشتی ها و خواری هاى دنيا و آخرت بتو پناه می برم.

 ? امام صادق علیه السلام:روغن پوست را نرم و عقل را زياد می كند و مجارى آب بدن را پاك می سازد و آلودگى تن را از بين می برد        و رنگ پوست را روشن می کند.  

? امام صادق علیه السلام: هر كس مسلمانى را روغن مالى كند خداوند او را به هر مويى در قيامت نورى بخشد.

? امام صادق علیه السلام: روغن بدحالى را از بين می برد.

? امام صادق علیه السلام: روغن بنفشه بهترين روغن‏ ها است.

  ? پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله در وصيت خود به حضرت على علیه السلام  فرمود: یا على؛ روغن زيتون بخور و آن را به خود بمال كه هر كس روغن زيتون بخورد و بر بدن بمالد شيطان تا چهل روز به او نزديك نخواهد شد.

  ? امام على علیه السلام: روغن بنفشه به خود بماليد كه در تابستان خنك و در زمستان گرم است.

  ? امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: برترى روغن بنفشه بر ديگر روغن‏ ها مثل برترى اسلام است بر ديگر اديان.

  ? حضرت صادق علیه السلام: برترى بنفشه بر ديگر روغن‏ ها مثل برترى من است بر سایر انسان ها يك روز در ميان روغن مالى كنيد و بطور طاق سرمه بكشيد.

 ? رسول الله صلی الله علیه و آله: زيتون بخوريد و روغن آن را به خود بماليد براستی كه زيتون از درخت مباركه است.

   ? امام صادق علیه السلام: زيتون بادها را طرد می كند و آب را زياد می گرداند. كسی كه می خواهد باد سر را از خود دور كند لازم است گاهی با روغن زیتون، حقنه ( شياف و يا تنقيه ) كند و بر بدن خود بمالد…

? امام رضا علیه السلام: هر کس می خواهد؛ سودا را بسوزاند فصد کند و نوره بمالد هر كس می خواهد؛ باد سرد را براندازد، با روغن زیتون حقنه‏ کند و بدن را با آب گرم ماساژ دهد.

? امام رضا علیه السلام: در  ماه نیسان، خوردن كباب و گوشتى كه با سركه به عمل بيايد و گوشت شكار مفيد است عمل مجامعت در اين ماه مناسب است، ماليدن (ماساژ) بدن در حمام بوسيله روغن نيكو است و آب ناشتا خوردن در اين ماه خوب نيست بوئيدن رياحين، گل ها و گیاهان خوشبو بسيار پسنديده است.

? امام رضا علیه السلام: اول روز به حمام رفتن و ماساژ بدن با روغن و آنچه با آن مناسبت دارد سودمند است، از شيرينى و خوردن ماهى تازه با ماست بايد دورى جست.

? امام رضا علیه السلام: تيغ را در محل حجامت بايد با مدارا و نرمى كشيد و قبل از زدن تيغ بهتر آن است كه با روغن محل را ماساژ دهند همچنين موقع فصد اين ملاحظات بايد به كار رود.

? امام رضا علیه السلام: حقنه كند و بر بدن خود روغن بمالد با حوله آب گرم تن خود را ماساژ دهد در آب گرمى كه داروهاى گرم در آن ريخته باشد زياد مكث كند.  

 

?️?️ ماساژ با روغن های معطر؛

? امام رضا علیه السلام: بهترين درمان طبيعى و مفيد، ماساژ با روغن است، روغن شب بو و زيتون و گل‏ سرخ مفيدترين مايعى است كه در ماساژ به كار می رود.

?️ ماساژ استخوان ها را تقویت می كند جريان خون را تسريع می نمايد  در مورد تصلب شرائين و فشار خون بسيار مفيد است.

?️ ماساژ عمل تعريق را آسان می سازد و با ازدياد ترشح غدد بدن، سمومات را بيشتر خارج می كند. ماساژ اعصاب را از سكون و تحريك افراطى هر دو آسوده می كند، در بدن توليد حرارت می نمايد.

?️ماساژ روى شكم بهترين وسيله معالجه سوء هاضمه و بعضى از انواع اسهال ها است. معده و روده‏ ها را نيرومند می كند عمل هضم را تسهيل می نمايد و امتلاء را برطرف مي سازد.

?️ ماساژ بايد در هواى آزاد و نسبتا گرم و در حالى كه بيمار كاملا استراحت كرده باشد انجام گيرد.

  ?️ ماساژ خصوصاً با آب گرم، بهترين وسيله‏ اى است كه رگها را نرم و جريان خون را آسان می كند بنابراين براى كسانى كه به خشكى پوست و سختى عروق مبتلا هستند مفيدترين درمان است.

? حضرت رضا علیه السلام فرمود: خوب خوراكی است روغن زيتون؛ انسان را خوشبو می كند و بلغم را می برد و رنگ صورت را صفا می دهد و عصب را تقويت می نمايد و دردهای دائمی را از بين می برد و خشم و غضب را فرو می نشاند.

?️ حجامت خون را از رگهاى باريك روى تن می گيرد و به همين جهت براى جمع آورى خون حجامت عمل تكميد (ماساژ با آب گرم) كار را آسان می كند.

 

teb12414@

   پنجشنبه 24 اسفند 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 137
  • دیروز: 258
  • 7 روز قبل: 757
  • 1 ماه قبل: 6586
  • کل بازدیدها: 194573
موس
موتور جستجوی امین