« چگونه باید در این روزها به آرامش روانی شوهرتان کمک کنید؟پاسخ دادن به حس کنجکاوی کودکان »

​یکی از چیزهایی که در از پوشک گرفتن خیلی مهمه و ما مادرها ذهنمون درگیر میشه اینه که چه موقعی بچه رو از پوشک بگیریم؟

یکی از مسائلی که اکثر مادرها با آن درگیرن اینه که بچه ها تقریباً در سن دوازده ماهگی ۱۳ ماهگی ۱۴ ماهگی شروع می‌کنن وقتی که پوشاک خودشان را خیس میکنن به پدر یا مادرشان میگن که پوشکم رو بکن، که خیس شده و من جیش کردم. این رو مادرها اشتباه می‌گیرن، که خب پس بچه من آمادگی داره که از پوشک بگیرمش و کنترل ادرارش رو به دست آورده. خیلی‌ها در این مواقع بچه خودشان از پوشک می‌گیرن. این موقع موقع درستی نیست.

ما دو مرحله داریم برای از پوشک گرفتن. یه مرحله از پوشک گرفتن ، مقدمه مرحله اصلیه. تو این قسمت کودک ما درسته وقتی ادرار میکنه و یا پوشاکش خیس میکنه به ما اطلاع می‌دهد. اما این به این معنی نیست که کنترل ادرارش را به دست آورده، این به این معنی است که وقتی خودش را خیس کرد و کارش را کرد و تمام شد متوجه میشه من جیش کردم. این قسمت آگاهی کودکه یعنی آگاه میشه از کاری که کرده باخبر میشه از کاری که انجام داده. این به این معنی کنترل نیست. کنترل بعد از این مرحله اتفاق می‌افته. پس این مرحله پیش آگاهی برای از پوشک گرفتنه. این به این معنی نیست که بچه من الان آماده از پوشک گرفتنه و من باید از پوشک بگیرمش. این نکته مهمیه و خیلی مادرها این را اشتباه می گیرن و ما شاهد این هستیم که خیلی از مامان ها تو این مرحله میان میگن بچه من وقتی پوشاکش رو خیس میکنه و یا مدفوع میکنه میاد به من میگه من را عوض کن و یا میره خودش پوشکش رو میاره و یا خودش میره توی دستشویی میشینه و میگه بچه من الان آماده است و من می خوام از پوشک بگیرمش. پس باید بدونیم این مرحله مرحله پیش آمادگی و اصلا ربطی به کنترل ادرار ندارد این خبر دار می شه از کاری که انجام میده و این مرحله خیلی خوبیه و یکی از نشانه ها اینه که بچه داره روند طبیعی رشدش رو میگذرونه اتفاقا همین مرحله است.

داره به ما اعلام می‌کنه که من دارم اون مرحله رشد خودم را به درستی طی می کنم. از همین موقع که این اتفاق می افته تا موقعی که کودک کنترل ادرارش رو به دست میاره باید عرض کنم که یه چیزی حدود ده دوازده ماه طول میکشه.

https://t.me/mavaddat


موضوعات: خانواده
   پنجشنبه 24 اسفند 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 7
  • دیروز: 62
  • 7 روز قبل: 415
  • 1 ماه قبل: 6146
  • کل بازدیدها: 193976
موس
موتور جستجوی امین