? همه‌ی ما خانم‌ها خودمان می‌دانیم تا چه اندازه در مدیریت مصرف خانواده اثرگذار هستیم و چگونه می‌توانیم با کمی تفکر، برنامه‌ریزی و خلاقیت از بالا رفتن هزینه‌ها و اسراف جلوگیری کنیم.

? این روزها کمبود آب مسئله‌ و دغدغه‌ی همه‌ ماست. اما اینکه به‌غیراز راه‌کارهای کلیشه‌ای و تکراری از چه راه‌هایی می‌توانیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم، موضوع این یادداشت است:

? ذهنیت‌تان را در مورد نظافت منزل تغییر دهید. بسیاری از مواردی که در خانه‌تان نیاز به نظافت دارند، بدون شستشو و با دستمال و شوینده‌ها نیز تمیز و پاک می‌شوند. مثل تمیز کردن روشویی یا سینک ظرف‌شویی که با یک دستمال و کمی مواد پاک‌کننده به‌راحتی تمیز می‌شوند.

♨️ زمانی که نیاز به آب گرم دارید و شیر آب را باز می‌گذارید تا آب گرم شود، یک کاسه یا تشت زیر شیر آب قرار دهید و از آب جمع‌آوری‌شده برای شستشوی سرویس‌های بهداشتی، سبزی و میوه یا آبیاری گلدان‌ها استفاده کنید.

? با قرار دادن یک بطری آب‌معدنی در مخزن‌های آب (فلاش تانک‌ها)، حجم آب درون آن‌ها را کم کنید.

? اگر در شهر محل زندگی شما باران زیادی می‌بارد، بارانی که از ناودان‌ها سرازیر می‌شود را در ظرف یا تشتی جهت شستن ماشین، آبیاری باغچه و گلدان‌ها جمع‌آوری کنید.

? آب باقی‌مانده در قمقمه بچه‌ها یا لیوان را دور نریزید و از آن استفاده کنید.

? به همسرتان کمک کنید تا ماشینش را با دستمال و یک سطل آب ( آبی که یک‌بار استفاده‌شده مانند آبی که با آن میوه و سبزی شسته‌اید) و شیشه‌شور تمیز کند.

? تا حد امکان بالکن، پارکینگ و حیاط را نشویید و به جارو و تی زدن اکتفا کنید اما اگر کولرگازی دارید، از آب بازیافتی آن جهت شستن ماشین، بالکن، پارکینگ و حیاط استفاده کنید.

? یک خروجی آب از روشویی به مخزن سیفون توالت وصل کنید تا آب شرب و تصفیه‌شده، مستقیم خرج سیفون توالت نشود.

? به‌جای اینکه شیر آب ظرف‌شویی را باز بگذارید تا آب داغ شود و چربی ظروف را بگیرد، از آب داغ باقی‌مانده در کتری و سماور استفاده کنید و آن را روی ظروف کثیف بریزید.

? لیوان مخصوص به خودتان را داشته باشید. در این حالت کمتر نیاز به شستشوی لیوان‌ها دارید.

✅ از شیرهای استاندارد که تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف آب دارند،برای حمام و آشپزخانه استفاده کنید.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: صرفه جویی
   سه شنبه 2 مرداد 1397نظر دهید »
جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 91
  • دیروز: 190
  • 7 روز قبل: 516
  • 1 ماه قبل: 8771
  • کل بازدیدها: 188606
موس
موتور جستجوی امین