?این قدرت تصمیم‌گیری، قدرت اراده و «قدرت انتخاب» است که انسان‌ها را برجسته می‌کند و استعدادهای آنها را شکوفا می‌کند. خانم‌ها باید این حرف‌ها را یاد بگیرند تا بدانند چطور بچه‌ها را تربیت کنند.
?یکی از مادرها پرسید: من چطوری موبایل بچه‌ام را چک کنم که ناراحت نشود؟ گفتم: نباید موبایل بچه‌ات را چک کنی! بچۀ شما باید بلد باشد (باید به او یاد داده باشی) که از حق انتخابش درست استفاده کند.
?تقوا یعنی اینکه یاد بگیریم از قدرت و حق انتخابمان سوءاستفاده نکنیم. تقوا یعنی رعایتِ یک ناظر پنهان؛ ناظری که فوری پاداش و جزا نمی‌دهد و یقۀ آدم را نمی‌گیرد بلکه به او قدرت و حق انتخاب داده است.
?وقتی این قدرت را به کسی دادیم و او احساس کرامت، شرافت و انسانیّت پیدا کرد، سوءاستفاده نکردن از قدرت را تمرین می‌کند. اما وقتی همیشه مجبورش کردیم، یک‌جایی که فرصتی پیدا کند، از زیر کار در می‌رود، خلاف می‌کند و کِیف می‌کند که همه را سرِ کار گذاشته است!
?اینکه یک کسی قدرت داشته باشد و خراب نشود، ارزش دارد. اوج زیبایی‌ها آنجاست که انسان قدرت دارد ولی می‌بخشد، یا قدرت دارد که خیانت کند، ولی خیانت نمی‌کند.

(استاد پناهیان)
harimemehr@


موضوعات: فضای مجازی
   شنبه 4 خرداد 1398نظر دهید »


یکی از بندهای ابلاغیه‌ی رهبر انقلاب درباره‌ی فضای مجازی، اشاره به اهمیت 《فرهنگ‌سازی، آموزش و افزایش آگاهی و مهارت‌های عمومی》 است. ایشان همچنین بارها به مناسبت‌های گوناگون بر استفاده درست از این فضا و پرهیز از تبعات منفی این حوزه اشاره داشته‌اند. به همین علت تحریریه‌ی سبک زندگی به مرور به انتشار مطالبی در حوزه سواد رسانه ای می‌پردازد. 
? هیچ‌کس نمی‌گوید من بی‌اخلاقم! برعکس؛ همه ادعای اخلاق‌مداری دارند و همدیگر را هم به رعایت اخلاق دعوت می‌کنند؛ در فضای مجازی هم اغلب افراد، ظاهرا اسوه انسانیت و الگوی شهروند بااخلاق هستند. اما آنچه در عمل دیده می‌شود، چیز دیگری است. متأسفانه در فضای مجازی، و خصوصا در بحث‌های سیاسی، بستری فراهم است که افراد به سادگی به يكديگر توهین کنند و تهمت بزنند. در حالی که اکنون، بیش از هر زمان دیگری، به حفظ وحدت ملی و اجتماعی نیاز داریم. پس بهتر است نکاتی را درباره اخلاق بحث کردن در فضای مجازی رعایت کنیم وبه این دلیل که بحث‌های شدید و چالش‌برانگیز، اکثرا در حوزه مسائل سیاسی در می‌گیرد، بیشتر توصیه‌ها را با نگاه به بایسته‌های بحث‌های سیاسی، بیان می‌کنیم:
? ۱) لجبازی نکنید
اگر در خیابان زمین بخورید، تا خانه سینه‌خیز می‌روید؟! خیر! برمی‌خیزید، لباس‌تان را می‌تکانید و خودتان را به مقصد می‌رسانید.

اگر از جایی به بعد، فهمیدید که حرف‌های طرف مقابل، صحیح و منطقی است، بپذیرید و از مواضع‌تان کوتاه بیایید؛ اينطور نباشد كه از درون قانع بشوید، اما در ظاهر بحث را ادامه بدهید و با لجبازی و تعصب، بر حرف خود پافشاری کنید. قصدتان از شرکت در بحث‌ها، تخریب طرف مقابل یا روکم‌کنی نباشد. ظرفیت پذیرش حرف حق را داشته باشید. تعصب کورکورانه، از عقل به دور است. طوری رفتار کنید که دیگران بتوانند به عنوان یک فرد منطقی، حتی با تفکرات سیاسی مخالف خودشان، با شما تبادل‌نظر کنند و از بحث با شما، بیاموزند و لذت ببرند.
? ٢) ادب را رعایت کنید
اختلاف‌نظرها نباید شما را به جدال‌های مجازی و جنگ کارکتری بکشاند. در فضای صلح و ادب، دیدگاه‌هایتان را با هم به اشتراک بگذارید. اگر اطلاعاتی با مدرک و سند دارید، برای همدیگر بفرستید، اما پایتان را از بحث‌های بی‌نتیجه و جدل‌های بی‌فایده بیرون بکشید. از حریم ادب خارج نشوید و سند و مدرک‌تان را همان‌جا روی میز بگذارید و ارائه آن را حتی به فردا موکول نکنید تا حرف و حدیثی پیش نیاید.
? ٣) مراقب ایمان‌تان باشید
همیشه حواس‌تان به ایمان‌تان باشد که در فضای مجازی و خصوصا بحث‌هایش به باد فنا نرود. قبل از گفتن یا به اشتراک گذاشتن هر مطلب، به این فکر کنید که علاوه بر این دنیا، در آخرت هم باید در موردش پاسخگو باشید. در طول بحث و تبادل‌نظر، اگر طرف مقابل عنان از کف داد و ناسزا گفت، او را به آرامش دعوت کنید؛ سزا نیست که لب به ناسزا بگشایید!
? ۴) آینده را فراموش نکنید
در بحث‌ها، خصوصا بحث‌های سیاسی، مراقب باشید که همه پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید. قرار نیست بعد از اتمام این بحث، دنیا هم تمام شود! پس طوری حرف بزنید که بتوانید بعدا توی چشم دیگران نگاه کنید. بقیه را هم به آرامش دعوت کنید و نگذارید کارشان در بحث‌های سیاسی به دعوا و قهر برسد. خانواده و دوستان‌تان را در بلبشوی فعالیت‌های مجازی (خصوصا بحث‌های سیاسی) از دست ندهید؛ بازگشت شما به سوی آنهاست! 

❣️ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: فضای مجازی
   چهارشنبه 19 دی 1397نظر دهید »

نمایش مکرّر نیمه‌عریانی و ارتباط ‌های خارج از چارچوب شرع و در یک کلام، گناه?
?شبکه‌های ماهواره‌ای ?فارسی‌زبان با حسّاسیت‌های دینی و ملّی ایرانیان، آشنا هستند. از همین رو، به صراحت و به طور مستقیم، عریانی را تبلیغ نمی‌کنند؛ امّا نمایش مکرّر زنان نیمه‌عریان، قبح بی‌حجابی را در نزد مخاطب، فرو ریخته و او را در همان مسیری قرار می‌دهد که غرب? می‌خواهد.
? نشانۀ موفّقیت این شیوه را می‌توان در خانواده‌هایی که اهل دیدن این شبکه‌ها? هستند، به وضوح مشاهده کرد. کافی است نوع پوشش این خانواده‌ها را قبل از ارتباط با ماهواره و پس از آن، مقایسه کنید.  

بسیاری از این شبکه‌ها به جهت آشنایی با همین حسّاسیت‌ها، در به نمایش گذاشتن صحنه‌های بسیار مستهجن?، احتیاط می‌کنند و حتّی یک بار هم چنین صحنه‌هایی را پخش نمی‌کنند؛ امّا ارتباط میان زنان و مردان و دختران و پسران???? را در سطوح دیگری که از نظر آنان قابل پخش است، به نمایش می‌گذارند.
?در برخی از خانواده‌هایی که مشتری شبکه‌های ماهواره‌ای? هستند، در ابتدا دیدن صحنه‌های نیمه‌عریان یک زن یا ارتباط دو جنس مخالف در جمع خانواده، از قبح خاصّی برخوردار بوده؛ امّا پس از تکرار، این صحنه‌ها به ظاهر برای تمام اعضای خانواده، عادی می‌شود و دیگر کسی از دیگری به هنگام تماشای این صحنه‌ها خجالت نمی‌کشد?.
?یکی از اصلی‌ترین شعارهای نوشته و نانوشتۀ غرب ?برای تسلّط بر جوامع اسلامی، این است: «ما دو سلاح در دست داریم: شراب و زن». در فیلم‌ها ?و سریال‌های ?این شبکه‌ها، مِی‌خوارگی و مستی انسان❌، به وفور نمایش داده می‌شود تا این عمل، جزئی از زندگی انسان، معرّفی و قبح آن ریخته شود.
?زشت دانستن یک عمل در هر جامعه???، سدّی محکم در برابر ارتکاب آن در سطح جامعه است. هیچ قانونی نمی‌تواند به این اندازه در برابر یک عمل زشت?، مانع ایجاد کند. وقتی هم که زشتی یک عمل از میان رفت، به این راحتی با قانون و بخش‌نامه⚖ نمی‌شود در برابر آن، سدّی ایجاد نمود.
?بشقاب‌های سفره پشت باممان، ص 90-91

https://sapp.ir/abbasivaladi

   پنجشنبه 29 آذر 1397نظر دهید »

1⃣ ساعت مشخصی را صرف فضای مجازی کنید: برخی از ما عادت کرده‌ایم در هر جایی به اینترنت وصل باشیم. هم اینترنت گوشی‌مان فعال است هم محل کارمان اینترنت دارد و هم در خانه، آنلاین هستیم. ضروری نیست که 24ساعته برخط باشیم. هر کس باید نیاز خود را تعیین کند و براساس آن، زمان مشخصی را صرف فضای مجازی کند.
2⃣ به فضاهای مورد نیاز وارد شوید: عادت کرده‌ایم در همه شبکه های اجتماعی عضو شویم و صفحات مختلف و متنوعی را دنبال کنیم! برای مثال در چند کانال خبری عضو هستیم؛ این در حالی است که بسیاری از آنها خبرهای یکسانی را منتشر می‌کنند. کانال‌هایی را انتخاب کنید که به آنها احتیاج دارید. نیاز خبری، نیاز همه انسان‌ها است؛ اما اگر این نیاز با عضویت در یک کانال برطرف می‌شود، عضو‌یت در کانال دوم اسراف در انرژی و زمان شما است. 
3⃣ همه چیز را نخوانید:  لازم نیست به همه پیام‌ها و مطالبی که به اشتراک گذاشته می‌شود، توجه کنید. اگر بخواهید همه پیام‌ها را بخوانید، زمان بسیار زیادی از شما گرفته می‌شود. اگر وارد یک سایت یا خبرگزاری می‌شوید، به حوزه‌ای که در آن نیاز خبری دارید، واردشوید. با مطالعه تمام مطالب سایت، که عموم آنها تاثیر مثبتی بر داده های شما نمی گذارند، وقت خود را هدر ندهید.
4⃣ به خانواده برگردیم: چه بسیار بی‌توجهی‌هایی که به خانواده صورت گرفته است فقط برای اینکه سرمان در گوشی‌هایمان بوده است. باید ساعات مشخصی از روز را صرف خانواده کنیم. گوشی تلفن همراه را کنار بگذارید و با خانواده صحبت کنید. امروزه زمان زیادی از وقتمان را صرف گفتگو با افراد مجازی می‌کنیم و افراد حقیقی زندگی خود را فراموش می‌کنیم.
5⃣ دروازه‌بانی کنیم: دروازه‌بان مراقب است هر کسی از دروازه شهر عبور نکند. درواقع، کار دروازه‌بان گزینشگری است. نقش اصلی ما در فضای مجازی نیز همین است. اصلا ویژگی فضای مجازی اینست که انسان در آن گزینشگر و انتخابگر است. برخی از ما در برابر فضای مجازی کاملا منفعل هستیم. رژیم مصرف این مسئله را می‌طلبد که فرد دست به انتخاب بزند و چیزهایی را انتخاب کند و طبعا برخی چیزهای دیگر را واپس زند.
6⃣ به فکر جایگزین باشیم: شاید این بهترین راه باشد! همه چیز ما در فضای مجازی وارد شده است. اما این تصور که برای برطرف‌کردن نیازهایمان حتما باید به اینترنت وصل شویم، غلط است.

harime_haura@

کلیدواژه ها: فضای مجازی

موضوعات: فضای مجازی
   سه شنبه 16 مرداد 1397نظر دهید »

?«یتیمِ اینترنتی» کودکانی هستند که والدینشان در فضای مجازی غرق شده و فرصت تعامل با آنها را ندارند.
?این کودکان به شدت احساس تنهایی می کنند!

?جدی بگیریم…
       ?????

    harimemehr@

   یکشنبه 3 تیر 1397نظر دهید »

?باید روح وحدت را حفظ کرد
?رهبر انقلاب، صبح امروز:

?یک مسئله‌ی مهم دیگر هم مسئله‌ی وحدت ملی اجتماعی مردم است.

?امروز متأسفانه در فضاهای مجازی، توهین، اهانت و تهمت زدن به یکدیگر از سوی جمعی رایج شده است.

?مسلماً این جمع، جمع زیادی نیستند لکن کارشان به فضای عمومی کشور ضربه می‌زند. این‌ها گناه کبیره است، بایستی روح وحدت را حفظ کرد. بایستی اختلافات را بگذارند برای یک‌وقت دیگر. همه باید دست به دست هم دهند و در یک جهت برای کار و رونق در کشور فعالیت کنند.

?این حرف‌های تبلیغاتی دشمن را هم که در واقع جنگ روانی او برای تضعیف روحیه‌ی ملت است، ما خواهش می‌کنیم در مطبوعات و تریبون‌ها و رسانه‌ها تکرار نکنند.

گاهی یک نفر در داخل، همان حرف دروغ دشمن را به‌خاطر رضایت دشمن یا به‌خاطر عدم تحلیل درست از مسائل بیان می‌کند. این‌ها را رها کنیم.

?ان‌شاءالله آینده‌ی کشور با این روحیه‌ی حرکت معنویت و احساس استقلالی که در این مردم هست، به لطف الهی از امروز بارها و بارها بهتر خواهد بود. ۹۷/۳/۲۵

Khamenei_ir@

   جمعه 25 خرداد 1397نظر دهید »

?در پاسخ به این سوال باید گفت دو مرحله باید قبل از اقدام به خرید طی شود. ابتدا از خودتان درباره آمادگی فرزندتان برای در اختیار داشتن این امکان سوال کنید و دوم تعیین شروط استفاده از آن برای فرزندتان. پس قبل از اجرای تصمیمتان این دو مرحله را سپری کنید.
?سوالاتی که باید برای آنها پاسخ مناسب داشته باشید:
- آیا فرزند شما احساس مسوولیت پذیری دارد؟ آیا فرزند شما در زندگی روزمره نیاز به دسترسی سریع به دوستانش از طریق شبکه های اجتماعی دارد یا خیر؟ آیا فکر می کنید که فرزندتان استفاده مسوولیت پذیرانه ای از موبایل خواهد داشت مثل استفاده نکردن از موبایل در حین درس یا حتی در مدرسه یا اینکه موجب مزاحمت با موبایل و تبلت  برای دیگران نخواهد داشت؟ آیا اگر برای فرزندتان محدودیت برای صحبت با موبایل و تبلت با دوستانشان بگذارید به آن عمل می کند؟

حال از خودتان بپرسید با این شرایط آیا فرزندم در سن مناسبی برای استفده از موبایل است؟ آیا نسبت به آسیب های استفاده از موبایل و تبلت اطلاعات کافی دارد؟ آیا آگاهی های لازم را به او داده ام؟ اگر جواب نه است  پس هنوز برای خرید موبایل و تبلت اقدام نکنید چون بعد از خرید موبایل و تبلت برای کودک دیگر به سختی می توان این جعبه کوچک جادویی را از او پس گرفت. 
harimemehr@

   شنبه 12 خرداد 1397نظر دهید »

​⏰چند توصیه در مورد وضع قوانین رسانه ای برای استفاده رسانه ها در تابستان:
1⃣ مراقب باشید قوانینی که وضع کردید به آن پایبند باشید.

قطعا این کار سختی خواهد بود اما وظیفه والدین همین است و صلاح فرزندان در صلابت در اجرای قوانین.
2⃣ انعطلاف پذیر باشید 

بنا به شرایط و رشد بچه ها قوانین رو بروز کنید 
 

3⃣ قوانین رو متناسب با سن بچه ها تعیین کنید و دقت کنید قوانین برای هر سن و شرایطی متفاوت خواهد بود 

برای همین ما قانون ثابتی رو به شما توصیه نمیکنیم. دقت کتید قوانین بزرگسالان با کودکان متفاوت است اما در حین استفاده مشترک به قوانین کودکان عمل کنیپ 
4⃣  مکان هایی رو مشخص کنید که در اون استفاده از ابزارهای دیجیتالی خوشایند نیست مثل سفره غذا و یا رختخواب و یا دورهمی های فامیلی و … 

تا بچه ها متوجه شوند هر جایی نباید از رسانه ها استفاده کرد .
5⃣ زمان ها آزاد رسانه ای 

برخی مواقع مثل دورهمی های دوستان یا بعد از انجام تکالیف محدودیت ها رو بردارید تا بچه ها درک کنند تفاوت بین سال تحصیلی و تابستان رو 
6⃣ تلاش کنید بچه ها از پلتفرم های متفاوت استفاده کند 

از وسواس به یک بازی خاص جلوگیری کنید و کمک کنید بچه ها از تمام رسانه ها متعادل استفاده کنند تلویزیون ، رایانه،تبلت،کنسول بازی و …
7⃣  از رسانه و بازی ای که کودک شما دوست دارد مطلع شوید و پیش از بازی او بازی کنید و پیش از نمایش برای او خود شما مشاهده کنید تا بتوانید قدرت نظارت محتوایی خودتون را بالا ببرید و فاصله دیجیتالی با کودک تون نداشته باشید
8⃣ با کودکتان در مورد نگرانی هایتان در مورد اثرات منفی زیاده روی استفاده از رسانه ها و اتلاف زمان با ارزش و همچنین دیگر خطرات رسانه ها از جمله خشونت و محتوای غیر اخلاقی و حواس پرتی صحبت کنید 
9⃣ دقت داشته باشید در صورتی که از رسانه مشروط و محدود استفاده شود نه تنها. دیگه ضرری ندارند بلکه فواید بسیاری میتونن برای ارتقای مهارت های کودک شما داشته باشند پس تلاشتون رو برای این مهم دوچندان کنید 
صدیق میرزایی

پژوهشگر و مدرس رسانه های نوین
brouz_bashid@

   جمعه 11 خرداد 1397نظر دهید »


دنیای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چه شکلی خواهد بود؟!

تحول خرید در آینده نزدیک

https://t.me/faranou

   جمعه 10 فروردین 1397نظر دهید »


⚠ به‌نظر شما این تصویر چیست؟!

⚡ این گراف از افزونهٔ nodexl گرفته شده و شبکهٔ روابط یک کاربر یکی از شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد… این افزونه توسط تیمی از چهار دانشگاه معتبر جهان، به‌صورت اُپن‌سورس، طراحی شده و با داده‌کاوی بر روی اطلاعات آشکار شما در شبکه‌های اجتماعی به شما می‌گوید مثلاً در یک‌سال گذشته:

1⃣ با چه کسانی ارتباط داشته‌اید؟

2⃣ با کدام‌ها روابط‌تان صمیمی‌تر بوده؟!

3⃣ کدام کاربران با شما تضاد فکری و دشمنی دارند!؟

4⃣ دوستانِ دشمنان‌تان چه کسانی هستند؟!

5⃣ و… و… و…

? تصور کنید همین‌اندازه از اطلاعات شما دست کسی باشد که قصد آسیب‌زدن به شما را دارد… چه خواهد شد؟
https://t.me/faranou


موضوعات: فضای مجازی
   سه شنبه 29 اسفند 1396نظر دهید »

??بدون شرح
https://t.me/faranou

   دوشنبه 28 اسفند 1396نظر دهید »

​اعتیادموبایلی

? تحقیقات نشان داده مردهاخیلی بهترمیتونن بیخوابی وبینظمی درزمان خوابیدن روتحمل کنن

بیخوابی درخانمهاباعث استرس،فشار خون وحمله ی قلبی میشه.بدن زنهابه خواب بیشتری احتیاج دارند

faranou@


موضوعات: فضای مجازی
   یکشنبه 27 اسفند 1396نظر دهید »


 برداشت از شما
واقعیتی که باید با شرمساری بیان کرد☹️

https://t.me/faranou

کلیدواژه ها: خانواده, واقعیتی تلخ
   شنبه 26 اسفند 1396نظر دهید »

?بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان در رده سنی 18 تا 29 سال قرار دارند..
https://t.me/faranou


موضوعات: فضای مجازی
   شنبه 26 اسفند 1396نظر دهید »


 نظر سنجی دانشگاه مریلند در مورد استفاده ایرانیان از رسانه ها

https://t.me/faranou


موضوعات: فضای مجازی
   جمعه 25 اسفند 1396نظر دهید »

?تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر 
تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر، قالب های ارائه هدفمند اطلاعات است که با هدف گیری ضمیر ناخودآگاه، ذهن مخاطب را به مسیر دلخواه سردمداران یک رسانه سوق می دهد.
*تخریب با تمسک به هزینه فرصت: در این روش با تمسک به مزایای از دست رفته و معایب به دست آمده در مورد یک انتخاب قضاوت می شود.
* تمرکز بر وجه مثبت یا منفی واقعه: در این ترفند بدون قضاوت در مورد یک تصمیم یا واقعه، صرفاً برای تخریب یا تقویب یک موضع، بر وجه مثبت یا منفی آن تمرکز می شود.
*مقصرنمایی: در بسیاری مواقع به یک مدیر یا دولت صرفاً با استناد به اینکه حادثه ای در زمان یا در زیر مجموعه ی او رخ داده حمله می شود و این در حالی است که مدیر یا دولت مذکور یا اساساً ارتباطی به آن رخداد نداشته یا با وجود تلاش ها، به دلیل موانع پیش رو توفق نیافته است. تفاوت این مورد با دو مورد قبل در این است که در “مقصر نمایی” اولاً تمرکز خبری بر “عامل” یک حادثه یا وضعیت است و ثانیاً نامطلوب بودن یک وضعیت مفروض بوده و به کار برنده این ترفند تنها درصدد تعیین مقصر است.
*حرکت از پله دوم: بیان واقعه از میانه ماجرا؛ شروع روایت از یک واقعه بدون بیان ریشه و رعایت سلسه علت و معلولی آن.
* دروغ بزرگ: دروغ بزرگتر عموماً باورپذیرتر است و ذکر جزئیات، آن را واقعی تر جلوه می دهد.
*دروغ اساسی: دروغی راهبردی که با طرح آن، از ذکر پی در پی دیگر دروغ ها بی نیاز می شویم.
*دروغ گفته ها و دروغ ناگفته ها: ابتدا در تفاوت دروغ و فریب باید گفت که اگرچه هر دروغی تلاشی برای فریب است، اما هر طرح فریبی الزاماً در حیطه دروغ نمی گنجد. چنانکه اگر کسی به جای ذکر ارائه عدد دقیق کشته شدگان یک حادثه، عامداً و در غیر مواردی که دسترسی به آمار دقیق وجود ندارد، حاصل جمع افراد کشته و زخمی را یکجا ارائه دهد، هر چند رقم مذکور مصداق فریب خواهد بود اما مسلماً غلط و دروغ نیست.
♨️راهکارهاي مقابله: شناخت هویت منبع، توجه به سابقه یک منبع، شناخت ترفندها و تکنیک های عملیات روانی، سندیت شناسی، مطابقت سند با مستند، عدم اکتفاء به تیتر اخبار، رجوع به منابع مقابل، مطابقت پاسخ با موضوع، توجه به ملزومات خبر، تفکیک خبر به اقرار و ادعا.
♨️مخاطب هوشمند در دام تکنیک های رسانه ای نمی افتد و قدرت تجزیه و تحلیل پیام ها را پیدا کرده است.
manoresane@

https://t.me/faranou


موضوعات: فضای مجازی
   جمعه 25 اسفند 1396نظر دهید »

​ 1-توان خروجی دستگاه خود را به حداقل برسانید ؛اینکار علاوه بر حفظ سلامتی افراد خانواده باعث می شود از دریافت سیگنال افراد غریبه خارج از محوطه خانه جلوگیری شود.

2-برای دستگاه مودم بیسیم خود یک اسم غیرقابل حدس و طولانی انتخاب کنید و SSID خود را مخفی کنید.

3-از پروتکل امنیتی WPA ver 2 استفاده نمایید و روش encryption آن را برروی AES بگذارید.

4-از رمز عبور پیچیده و طولانی و دارای حروف کوچک و بزرگ و علائم خاص استفاده کنید و اگر مودم شما کاراکترهای space را قبول می کند در ابتدا و انتهای رمز عبور خود استفاده کنید.

5-از سیستم MAC Filtering استفاده کنید تا جلوی نفوذ MAC address های غریبه گرفته شود.

6-امکان WPS را غیر فعال کنید . این قابلیت بخصوص در اکثر مودمهای مورد استفاده در کشورمان (مثل TP-Link ) فعال می باشد.

7-پروتکل SNMP را در مودم خود غیر فعال کنید.

8-امکان پیکربندی از طریق WAN را در مودم خود غیر فعال کنید.

9-آی پی آدرس پیش فرض مودم را تغییر دهید.

10-آخرین نسخه Firmware را استفاده کنید.

11-برای پیکربندی مودم خود از کابل استفاده کتید.

12-امکان DHCP را در مودم خود غیر فعال کنید.

13-امکان print server را در مودم خود غیرفعال کنید.

14-رمز عبور Device Login خود را تغییر دهید.

15-امکان پیکربندی از روی یک آی پی خاص را روی دستگاه خود فعال کنید.

 

faranou@

کلیدواژه ها: امنیت, مودم, وای فای, پروتکل

موضوعات: فضای مجازی
   پنجشنبه 24 اسفند 1396نظر دهید »

آیت‌الله جوادی آملی:

?وقتی انتقال اطلاعات، متعلق به اندیشه است و تمام افکار، عکس‌ها، حرف‌ها، و حتی تمام اهانت‌ها در آن می‌آید، بنابراین مجازی معنا ندارد و این فضا، فضای حقیقی است.

?مبارزه با اراجیف منتشر شده در این فضا بسیار مشکل است.

?آمریکا در جنوب کشور ما و در همین کشورهای یک‌وجبی که شیوخ بی‌عقل خلیج فارس آن را اداره می‌کنند، پایگاه نظامی دارد.

?اینها هم همسایه‌های دیوار به دیوار ما هستند. بنابراین ما باید حواسمان جمع باشد. 

?شرایط مانند میدان مین است.

 

https://t.me/faranou

   چهارشنبه 23 اسفند 1396نظر دهید »


☀️ مولا امیرالمومنین علی(علیه السلام):
? بپرهیزید كه عمر خود را براى چيزى هدردهيد كه برايتان[خیری]باقى نمى ماند؛زيرا عمرهاى ازدست رفته برنمى گردد.
?غررالحكم، ح ۲۶۱۸
https://t.me/faranou


موضوعات: حدیث, فضای مجازی
   دوشنبه 21 اسفند 1396نظر دهید »

​?چهار اصل برای تولید یک پیام رسانه ای 
?مرحله نهایی در سواد رسانه‌ای تولید پیام است. برای تولید یک پیام رسانه‌ای خوب باید قواعد و اصول آن را بشناسیم.
? در این زمینه قاعده‌ای وجود دارد که به قاعده 4S مشهور است:

1️⃣  . کوتاه_بودن (Short):
? یکی از اصولی که در پیام‌های رسانه‌ای به‌خصوص در رسانه‌های جدید باید به آن دقت کرد ایجاز است.
? مخاطب حوصله کش آمدن مطالب را ندارد. البته باید به خاطر داشت که کوتاهی نسبی است و بسته به شرایط و موقعیت، متفاوت می‌شود.

2️⃣ .جذابیت (Sweet):
? یک پیام رسانه‌ای برای اینکه بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند باید جذاب باشد.
? هرقدر پیام برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد، بیش‌ازپیش به آن دقت می‌کند و به همین واسطه احتمال تأثیر پیام در مخاطب افزایش پیدا می‌کند.

3️⃣ .سادگی (Simple):
? حواسمان باشد که یک پیام رسانه‌ای تنها زمانی می‌تواند تأثیر داشته باشد که مخاطب آن را درک کند. 
? درصورتی‌ که این فهم و درک شکل نگیرد، پیام رسانه‌ای در رسالت خود ناموفق بوده است و نمی‌توان آن را یک پیام خوب دانست.

4️⃣. سرعت (Soon):
? باید سریع به سراغ اصل مطلب رفت.
? مقدمه نباید آن‌قدر طولانی باشد که از اصل مطلب غافل شد. باید به نیاز مخاطب توجه کرد و خود را جای او گذاشت.

??

https://t.me/faranou

کلیدواژه ها: پیام رسانه ای

موضوعات: فضای مجازی
   یکشنبه 20 اسفند 1396نظر دهید »

در مواجهه با برخی حرف‌ها مراقب باشید شاخ در نیاورید! ?

faranou@

کلیدواژه ها: تبلیغات, شاخ دار
   یکشنبه 20 اسفند 1396نظر دهید »

توصیه های کلی مشاورین به والدین در خصوص استفاده کودکان از ابزار رسانه ای 

faranou@

   شنبه 19 اسفند 1396نظر دهید »

جناب آقای پهلوانیان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در اختتامیه دومین فراخوان بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی که در شهر یزد برگزار شد به بیان مطالبی درباره رسانه پرداختند. ایشان بیان کردند: هدایت به دو شیوه است: ۱. ارادة الطریق (نشان دادن راه). ۲. ایصال الی المطلوب (دستم بگرفت و پا به پام رفت) آیا رسانه ها فقط ارادة الطریق است؛ یعنی فقط یکسری اطلاعات در اختیار ما می گذارد یا اینکه ایصال الی المطلوب هم می کنند؟  هر رسانه جدا از اینکه چه مطلبی را منتشر و منتقل می کند، یک تعریف دارد و یک اثر. مبلغ دین باید از فضای مجازی استفاده کند ولی نباید تسلیم قواعد فضای مجازی شود.  غرقه گردیم و نگردیم به آب آلوده

   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »


در اختتامیه دومین فراخوان بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی، جناب آقای دکتر موسوی به بیان امنیت کاربردی در فضای مجازی با رویکرد والدین پرداختند.

ایشان بیان نمودند: والدین فکر می کنند که اطلاعاتشان ارزش سرقت کردن را ندارد؛ در حالیکه شماره مخاطبین ما،تصاویر و فیلمهای موجود در موبایل و … دارایی های ما هستند.

ایشان راهکارهایی برای داشتن امنیت در فضای مجازی بیان نمودند: بهترین رمز، ترکیبی از عدد و حروف و کاراکتر است. رمز گوشی موبایل،کارت های اعتباری،حساب ها بانکی،ایمیل و … باید با هم متفاوت باشد. در غیر اینصورت با کشف رمز عبور یکی از حساب ها سایر حساب ها نیز در معرض خطر قرار می گیرند.

   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »

 

در مراسم اختتامیه دومین فراخوان بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی،مورخ پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶،مصادف با میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) از برگزیدگان این فراخوان با حضور آیت الله ناصری امام جمعه محترم یزد، تجلیل شد‌

   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »

جناب آقای دکتر طائی زاده، رئیس دفتر فناوری و اطلاعات حوزهای علمیه در مراسم اختتامیه دومین فراخوان باز آفرینی محتوای دینی در فضای مجازی، به بیان مطالبی درباره جنگ نرم،اهمیت شبکه های اجتماعی،راه های موفقیت در  فضای مجازی،بازآفرینی نقش حوزه های علمیه در فضای مجازی و … پرداختند.

   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »

حجت الاسلام کارگر در مراسم اختتامیه دومین فراخوان بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی بیان نمودند: گاهی افرادی القا می کنند که اسلام دین غم است و دین شادی نیست؛ ولی اینطور نیست. 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس مومنی را شاد نماید مرا شاد کرده است و هر کس مرا شاد کند خدا را شاد کرده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استاد یزد در ادامه فرمود: اسلام نه تنها مخالف شادی نیست بلکه به آن دستور هم نداده است. اسلام مخالف مجالس لهو و لعب و مجالس گناه است.

ایشان در ادامه آماری از وبلاک ها و تعداد مطالب در فصل پاییز و زمستان استان یزد ارائه دادند.

   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »

جناب آقای جلیلی صفت رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران کشور،در اختتامیه دومین فراخواخوان بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی ،به تشریح این فراخوان پرداخته و بیان نمودند که: ۳۶۰۰۰ هزار نفر از سراسر کشور در این فراخوان شرکت نموده و ۴۰۰ نفر به مرحله داوری راه یافتند.

این فراخوان شامل ارائه محتوای تولیدی دینی با موضوع: “سبک زندگی دینی و روایت‌گری زن مسلمان در فضای مجازی” در قالب وبلاگ نوشت، کوتاه نوشت و پستهای منتشره در شبکه های اجتماعی نوشت،بود.

   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »

اعتیاد آوری گوشی‌های هوشمند برای کودکان به قدری بالاست که هر بار دادن گوشی هوشمند به آنها برابر با دادن یک گرم کوکائین به آنهاست!

   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »

? در نوامبر ۲۰۱۶ پژوهش‌گران دانشگاه استنفورد هشدار دادند که :
? بسیاری از دانشجویان آمریکا توانایی تشخیص “گزارش‌خبری"، “مقاله فنی” و “آگهی خبری” را از هم ندارند.
? این کمبود #سواد_رسانه‌ای می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد.
? اگر می‌خواهید توانایی خود را در تشخیص خبر درست از شایعه و خبرهای ساختگی تقویت کنید باید این ۵ پرسش را در هنگام خواندن خبر از خود بپرسید. 
1️⃣  خبر را چه کسی نوشته است؟
? در خبر درست همیشه نامی واقعی از یک خبرنگار یا روزنامه‌نگار واقعی، که قابل پیگیری باشد به عنوان مرجع و منبع خبر گفته می‌شود ولی در خبرهای ساختگی، شایعه یا تبلیغاتی، چنین چیزی وجود ندارد.
? وقتی نام نویسنده یا گوینده‌  را در خبر می‌بینید حتما بیوگرافی او را نیز دنبال کنید.
? این‌گونه در می‌یابید که آیا این “گزارش خبری”  است و یک خبرنگار به قصد اطلاع رسانی آن را نوشته است یا یک “مقاله‌ی فنی” است که یک کارشناس مطلع از موضوع خبر، آنرا نوشته است و یا اینکه چیز دیگری از قبیل تبلیغات، شایعه و یا خبر ساختگی است!

2️⃣  خبر چه چیزی می‌خواهد بگوید؟ 
? خبر واقعی وقتی درباره موضوعی جنجالی باشد معمولا آنرا به نقل از منابع واقعیِ معتبر که قابل پیگیری باشند، می‌گوید.
? در حالی‌که خبر ساختگی منبع دروغین، آدرس اینترنتی ساختگی، عنوان کلی غیر قابل پیگیری، و یا با استناد به مطالب مشابه غلط انداز دیگر می‌گوید که با اندکی کندوکاو و ژرف‌نگری، نادرستی آن قابل تشخیص است.

3️⃣  خبر چه زمانی منتشر شده است؟
? حتما به تاریخ انتشار خبر دقت کنید اگر به کلمه‌های “خبر فوری” در خبر بر می‌خورید بیشتر دقت کنید زیرا احتمال ساختگی بودن یا تبلیغاتی بودن آن بیشتر است. 

4️⃣ خبر در کجا منتشر شده؟  
? خبر درست و مهم، حتما در خبرگزاری‌ها و سایت‌های مشهورِ دارای اعتبار نیز منتشر می‌شود.
? اگر خبر را برای نخستین باردر شبکه‌های اجتماعی می‌بینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را بیازمایید.

5️⃣  از خواندن خبر چه احساسی به شما دست می‌دهد؟
? خبر ساختگی مثل همه‌ی تبلیغات دیگر برای برانگیختن احساس شما طراحی شده است.
? پس اگر با خواندن خبری بسیار ناراحت شدید، دِرَنگ کنید و نفس عمیقی بکشید.
? ادعایی که در خبر وجوددارد را دست کم درسه خبرگزاری ویارسانه‌ی معتبر تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید که خبر را ساختگی یا واقعی به حساب آورید.
? نباید همه چیزرازود باور کرد.هیچ چیزی بهتراز تفکرانتقادی در روبرو شدن با خبر نیست.
? اگر ۵ پرسش بالا را در خواندن خبرها رعایت کنید به تدریج سواد رسانه‌ای خود را افزایش می‌دهید.
? در هر صورت اینها تکنیک‌های اولیه‌ی تشخیص خبر درست از نادرست هستند برای افزایش بیشتر توانایی‌های خود در این زمینه، باید منابع مرتبط را مطالعه نمایید.
faranou@


موضوعات: فضای مجازی
   پنجشنبه 17 اسفند 1396نظر دهید »

افزايش طول عمر باترى 

ترفند های زیر را دنبال کنید :  

1- غیر فعال کردن ضبط فیلم با کیفیت 4k  

شما همشیه نیاز ندارین فیلم با کیفیت 4k ضبط کنید، پس بهتره در صورت نیاز آن را فعال کنید چون هم مصرف باطری بیشتر و هم حجم بیشتری از حافظه را اشغال می کند.  

Settings » Photos & Camera » Record Video - select : 720p HD or 1080P HD option for 30 fps 

 

2- خاموش کردن background refresh 

بسیاری از برنامه ها در پس زمینه همچنان فعال هستن و در حال تازه شدن هستن که باطری شما را تخلیه می کنند . برای غیر فعال کردن به مسیر زیر بروید .  

 Settings » General» Background App Refresh - Background App Refresh - Disable 

 

3- غیر فعال سازی عکس های متحرک پس زمینه  

به مسیر زیر بروید و به جای انتخاب پس زمینه های دینامیک یا لایو از استیل انتخاب کنید :  

Settings » Wallpaper » Choose New Wallpaper - Stills 

 

4- فعال سازی تنظیم نور صحفه گوشی به صورت خودکار 

برای اینکه نور صحفه شما نسبت محیط به طور خودکار تنظیم شود به مسیر  زیر بروید: 

Settings » Display & Brightness » Auto-Brightness - ON 

 

5- غیر فعال کردن افکت های حرکتی 

خیلی از افکت های باز بسته شدن برنامه ها و سویچ کردن برنامه ها رو میتونید غیر فعال کنید هم سرعت گوشی بالا میره هم مصرف باطری کم میشه به مسیر زیر رفته و Reduce Motion را روشن کنید .  

Settings » General » Accessibility » Reduce Motion  - ON  

 

6- غیر فعال کردن سرویس لوکیشن  

حتما از کارایی های این سرویس با خبر هستید پس توصیه میکنیم این سرویس را غیر فعال و در صورت نیاز از آن استفاده کنید .  

Settings » Privacy » Location Services - Off 

 

7- غیر فعال فعال کردن دریافت ایمیل های جدید به صورت اتوماتیک .  

با توجه به این که بسیاری از کاربران نیاز مداوم به چک کردن ایمیل خود ندارند توصیه میکنیم این گزینه را غیر فعال و به صورت دستی ایمیل خود را چک کنید .  

Settings » Mail, Contacts, Calendars » Fetch New Data - Manually  

 

8- غیر فعال کردن دانلود خودکار  

دانلود موزیک ، اپ ، کتاب و آپدیت اپ ها را به صورت دستی انجام دهید و داتولد خودکار آنها را خاموش کنید :  

Settings » App and iTunes Stores » Automatic Downloads - Off 

 

9- خاموش کردن “Hey Siri”  

سرویس صدا کردن سیری را از مسیر زیر خاموش کنید : 

Settings » General » Siri » Allow “Hey Siri” - Off 

 

10- غیر فعال کردن پیشنهادات سیری  

وقتی یه چیزی توی گوشیتون سرچ میکنید سیری به شما پیشنهاد هایی میده که به شما کمک کند . پیشنهاد میکنم پیشنهادات سیری را جدی نگیرید و آن را خاموش کنید .  

Settings » General » Spotlight Search » Siri Suggestions - Off

faranou@


موضوعات: فضای مجازی
   چهارشنبه 16 اسفند 1396نظر دهید »


اعتیادبه سلفی
faranou@

کلیدواژه ها: سلفی, مرگ و میر

موضوعات: فضای مجازی
   چهارشنبه 16 اسفند 1396نظر دهید »


چهار راهکار ساده که گرفتار ویروس‌نشویم

farananou@

کلیدواژه ها: ویروس

موضوعات: فضای مجازی
   سه شنبه 15 اسفند 1396نظر دهید »

Online_Game  بازی آنلاین چیست ؟
بازی آنلاین در اصطلاح به معنی بازی های شبکه ای هستند که از ساختار شبکه های کامپیوتری فراتر رفته و وارد بعد جدیدی به نام بعد اینترنتی یا شبکه جهانی اینترنت شده اند.
 در گذشته برای ارتباط بین دو کامپیوتر یا چند کامپیوتر برای انجام بازی انلاین از کابل های سخت افزاری سیمی جهت ایجاد ارتباط بین دو کامپیوتر استفاده میشد ( شایان ذکر است هر بازی که از حالت تک بازیکنی و BOT خارج شد و به حالت چند بازیکنی تبدیل شد بازی انلاین محسوب میشود) که در نوع خود یک پیشرفت بسیار بزرگ در صنعت بازی محسوب می شد چون بازی از محیط BOT یا همان ROBOT خارج شده و طرف مقابل در بازی به جای یک شخص مجازی یک شخص حقیقی قرار می گرفت بعدها با گسترش شبکه جهانی (از حالت سیمی سخت افزاری به حالت بیسیم و مودم ) تبدیل شد.
 بازی های انلاین نیز در این زمینه تغییراتی از قبیل نحوه اجرا شدن روی شبکه جهانی گرفته تا نوع تکنولوژی ساخت بازی ها و نحوه جذب بازیکن ها و موارد بسیار زیاد دیگر که در ادامه توضیح داده خواهد شد چون این نوع بازی ها که در ابتدا در ساختار شبکه ای سیمی بوده اند حال دیگر سرکارشان با یک مخاطب یا چند مخاطب نیست بلکه با هزاران یا میلیون ها مخاطب می باشد و باید کیفیت خدماتشان با گذشته متفاوت باشد چون در اینجا بحث نوع بازی نیست بلکه کیفیت بازی میباشد. 
faranou@


موضوعات: فضای مجازی
   دوشنبه 14 اسفند 1396نظر دهید »

در فضای مجازی نیز مانند دنیای حقیقی لزوم قانون گذاری، اجرا و مراقبت از اجرای قوانین وجود دارد.این قضیه در خانواده ها نیز می تواند الگوی خوبی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی باشد. لازم به ذکر است اجرای قوانین در خانواده ها به شرطی اثربخش است که ابتدا بزرگترها آن ها را رعایت کنند.
برخی از این قوانین می تواند به صورت زیر باشد:

?مدت کلی تماشای تلویزیون را برای کودکان بیش از ۲ سال به ۱ الی ۲ ساعت در روز محدود کنید.

✳️از گذاشتن تلویزیون در اتاق کودکان خودداری کنید.

?استفاده از تبلت و گوشی برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.

✳️ساعت ۱۰ شب به بعد تلفن همراه در منزل ممنوع(مگر در مواقع ضروری)

?به پیام های دیروقت پاسخ ندهیم.

✳️گوشی حریم خصوصی نیست.

?عکس برداری بدون اجازه ممنوع

✳️جمعه روز بدون موبایل

?استفاده از اینترنت بدون نظارت والدین برای کودک و نوجوان ممنوع 

✳️در هنگام رانندگی کار با موبایل و مکالمه ممنوع

?هنگام تماس به آهستگی صحبت کنیم.

✳️بازی کردن ۲ ساعت قبل از خواب ممنوع

و…

faranou@

   یکشنبه 13 اسفند 1396نظر دهید »


یادمان باشد

فضای مجازی شاید “مجازی” باشد

اما هر کلیکش در پرونده اعمال “حقیقی مان” ثبت می شود!
نگذارید فضای مجازی، فضای معنوی دلتان را خراب کند!
faranou@


موضوعات: فضای مجازی
   یکشنبه 13 اسفند 1396نظر دهید »


قبلاً هم شلوار پاره مد بود!

هر دو تا رو هم دشمن پاره کرده!

یکی رو با جنگ سخت!

یکی رو با جنگ نرم!
faranou@

   یکشنبه 13 اسفند 1396نظر دهید »

faranou@

کلیدواژه ها: جستجو در گوگل

موضوعات: فضای مجازی
   شنبه 12 اسفند 1396نظر دهید »

  faranou

@

   شنبه 12 اسفند 1396نظر دهید »

 

اگه زیاد از موبایل استفاده میکنید حتما این ورزشهای?چشمی? رو انجام بدین

 

faranou@

کلیدواژه ها: موبایل, ورزش ها چشمی
   شنبه 5 اسفند 1396نظر دهید »

مقام معظم رهبری: در مسأله ی فضای مجازی اونی که از همه مهمتره مسأله شبکه ملی اطلاعات است.


موضوعات: کلیپ, فضای مجازی
   دوشنبه 30 بهمن 1396نظر دهید »

 

♥دوستی در فضای مجازی

کلیدواژه ها: دوست, فضای مجازی

موضوعات: کلیپ, فضای مجازی
   جمعه 20 بهمن 1396نظر دهید »

این هشدار را جدی بگیرید

 

 

 

کلیدواژه ها: فضای مجازی, کودکان

موضوعات: کلیپ, فضای مجازی
   پنجشنبه 12 بهمن 1396نظر دهید »
جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 228
  • دیروز: 200
  • 7 روز قبل: 1221
  • 1 ماه قبل: 7099
  • کل بازدیدها: 195409
موس
موتور جستجوی امین