« بهترین مردم سرچشمه مشکلات »

​‌

? یک جهاد آرام

? اهمیت شیر مادر برای تغذیه نوزاد، این‌روزها با تحقیقات گسترده دانشگاهی نیز ثابت شده‌است. تا آن‌جا که هفته‌ای را در همه جهان برای تبلیغ و تشویق مادران از سمت سازمان‌های بین‌المللی اختصاص داده‌اند. حال آن‌که در فرهنگ و دین ما مصادیق بسیاری برای اهمیت دادن به این موضوع آمده است. مانند آیاتی که در قرآن آمده یا احادیثی که پاداش‌های بزرگی هم‌چون ثواب جهاد در راه خدا را برای مادرانِ شیرده یادآوری كرده‌اند. دوران شیردهی نقطه روشن رابطه میان مادر و کودک است. نقطه‌ای که آرامش را به جسم و روح مادر و کودک هدیه می‌دهد. مرور نکات زیر می‌تواند اهمیت این موضوع را در ذهن‌‌مان پر‌رنگ‌تر از قبل کند:

? فواید شیردهی برای نوزاد

شیر مادر طبیعی‌ترین مواد مورد نیاز کودک را مطابق با سیستم گوارشی حساس نوزاد در اختیار او قرار می‌دهد، همین‌طور درصد بالای لاکتوز در شیر مادر باعث رشد مغز نوزاد می‌شود. شیر مادر خاصیت ایمنی‌زایی برای کودک دارد و این خاصیت نه تنها در روزهای ابتدایی بلکه تا دو سالگی نیز همراه او خواهد بود و سیستم ایمنی كودك را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

??? فواید شیردهی برای مادر

آن روی سکه فواید شیردهی، امتیازاتی است که در طی این مسیر به مادر داده می‌شود. افسردگی بعد از زایمان از شایع‌ترین اتفاقات روحی برای زنان است. حس مثبت برطرف نمودن نیاز‌های اساسی فرزند، ارتباط پوستی و تماس عاطفی در این میان می‌توانند روح حساس یک زن را سامان دهند. کاهش وزن از طریق شیردهی یکی از دیگر از نکات مثبت برای مادر است که او را از رژیم‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا نجات می‌دهد. سرعت بخشیدن به بهبود شرایط جسمی زن از دیگر امتیازات شیردهی است.

? یک بیمه طولانی مدت

شیردهی و فواید آن محدود به همان دوران نوزادی تا دوسالگی نمی‌شود بلکه تحقیقات علمی نشان داده اغلب مادرانی که دوره شیردهی داشته‌اند، از ابتلا به برخی سرطان‌ها و دیابت نوع دو در امان بوده‌اند. از طرفی کودکان دریافت کننده شیر مادر در بزرگسالی از IQ  بالایی برخوردار بوده‌اند. بسیاری از خصائص نیکو در لحظات شیردهی از طریق مادر به کودک منتقل می‌شود. به همین علت است که در متون دینی تاکید بر ذهن و قلب پاک مادر می‌شود و از او دعوت می‌کنند تا با وضو و رو به قبله کودک خود را شیر دهد.

❣️ Khamenei_Reyhaneh@

کلیدواژه ها: شیردهی, مادر, نوزاد

موضوعات: مناسبتها, خانواده
   چهارشنبه 10 مرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 86
  • دیروز: 560
  • 7 روز قبل: 1842
  • 1 ماه قبل: 7999
  • کل بازدیدها: 196415
موس
موتور جستجوی امین