« نجات مورچه از آبشاخ دار »

​?چهار اصل برای تولید یک پیام رسانه ای 
?مرحله نهایی در سواد رسانه‌ای تولید پیام است. برای تولید یک پیام رسانه‌ای خوب باید قواعد و اصول آن را بشناسیم.
? در این زمینه قاعده‌ای وجود دارد که به قاعده 4S مشهور است:

1️⃣  . کوتاه_بودن (Short):
? یکی از اصولی که در پیام‌های رسانه‌ای به‌خصوص در رسانه‌های جدید باید به آن دقت کرد ایجاز است.
? مخاطب حوصله کش آمدن مطالب را ندارد. البته باید به خاطر داشت که کوتاهی نسبی است و بسته به شرایط و موقعیت، متفاوت می‌شود.

2️⃣ .جذابیت (Sweet):
? یک پیام رسانه‌ای برای اینکه بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند باید جذاب باشد.
? هرقدر پیام برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد، بیش‌ازپیش به آن دقت می‌کند و به همین واسطه احتمال تأثیر پیام در مخاطب افزایش پیدا می‌کند.

3️⃣ .سادگی (Simple):
? حواسمان باشد که یک پیام رسانه‌ای تنها زمانی می‌تواند تأثیر داشته باشد که مخاطب آن را درک کند. 
? درصورتی‌ که این فهم و درک شکل نگیرد، پیام رسانه‌ای در رسالت خود ناموفق بوده است و نمی‌توان آن را یک پیام خوب دانست.

4️⃣. سرعت (Soon):
? باید سریع به سراغ اصل مطلب رفت.
? مقدمه نباید آن‌قدر طولانی باشد که از اصل مطلب غافل شد. باید به نیاز مخاطب توجه کرد و خود را جای او گذاشت.

??

https://t.me/faranou

کلیدواژه ها: پیام رسانه ای

موضوعات: فضای مجازی
   یکشنبه 20 اسفند 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 80
  • دیروز: 127
  • 7 روز قبل: 601
  • 1 ماه قبل: 6377
  • کل بازدیدها: 194315
موس
موتور جستجوی امین