« مژده ای دل نور چشم مرتضی آمدمصطفي را سوز داغت ماند عمري بر جگر »

​☕ فرهنگ افطاری ساده را احیا کنیم

⁉ وقتی افراد فامیل درگیر افطاری‌های مجلل شده‌اند، چگونه باید برای جا انداختن فرهنگ افطاری ساده تلاش کنیم؟
✅ در افطاری دادن و سایر عبادت‌ها یک اصل اساسی، این است که در نظر داشته باشیم کار را برای خدا انجام می‌دهیم و نیت‌مان خالص، برای خدا باشد. در این صورت، دیگر نیازی نیست نگران باشیم که بقیه چه می‌گویند؛ ما فقط باید کار درست را انجام بدهیم. اگر در فامیل و دوستان و اقوام شما رسم افطاری ساده در حال كمرنگ شدن است و تجملات و اسراف در افطاری‌ها خودنمایی می‌كند، بیایید كمر همت ببندیم و برای جلوگیری از رواج فرهنگ افطاری‌های مجلل همه تلاش خودمان را بكنیم. 
1⃣ به وظیفه خودتان عمل كنید

اصل افطاری را دریابید و تا می‌توانید حواشی و  اقلام اضافی را کنار بگذارید. ممکن است ناچار باشید در امر افطاری ساده، پیش‌قدم و پیشرو باشید و از بین بستگان و دوستان‌تان، کسی به این شیوه متمایل نشده باشد؛ اشکالی ندارد. هر کاری یک «اولین بار» و «اولین نفر» لازم دارد. از حرف و حدیث‌ها نترسید و با اعتماد به نفس و آگاهی از دلایل این انتخاب، در حلقه آشنایان خود، اولین باشید!
2⃣ دیگران را هم دعوت کنید

با کسانی که ظرفیت برگزاری این‌گونه مراسم افطاری را دارند، حرف بزنید و آنها را با خود همراه کنید. دلایل خود را برایشان شرح دهید و از آنها بخواهید نظرشان را بگویند. تصمیم بگیرید که با کمک یكدیگر، از ایده افطاری ساده در جمع دوستان یا بستگان، دفاع کنید.
3⃣ به یكدیگر کمک کنید

در ماه رمضان، روحیه کمک به انسان‌ها و تعاون، در میان مردم تقویت می‌شود. می‌توانید با مشورت و هم‌فکری کسانی که با خود همراه کرده‌اید، درباره پخت تعدادی از غذاهای ساده از قبل با هم به توافق برسید. غذاهای پرخرج و پر زحمت را فراموش کنید و هر کدام از شما، یکی از آنها را برای مراسم افطار خود انتخاب کنید. در روز موعود، قبل از افطار، به منزل میزبان بروید و برای تدارک سفره و غذا، به او کمک کنید.
4⃣ مابقی هزینه را انفاق کنید

اگر افطاری‌های مسرفانه و پرخرج در فامیل شما باب شده است، آشکارا و نهان، اعلام کنید که مایلید مراسم افطاری را برای بستگان و کسانی که واقعا نیازی به این افطاری ندارند، ساده برگزار کنید و مابقی مبلغی را که برای افطاری در نظر گرفته‌اید، به افراد مستحق بدهید تا به جلوگیری از رواج فرهنگ افطاری‌های مجلل كمكی كرده باشید.

❣ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: مناسبتها
   دوشنبه 7 خرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 115
  • دیروز: 112
  • 7 روز قبل: 1155
  • 1 ماه قبل: 6937
  • کل بازدیدها: 195209
موس
موتور جستجوی امین