« راه های رشد معنوی خانم ها در ماه مبارک رمضاننماز را بشناسیم و بشناسانیم »

⏰ درماه رمضان به خاطر تغییراتی که در ساعات معمول روزانه بوجود می آید، مجبور به تغییراتی برای انجام کارهای روزانه مان می شویم. ما خانم‌ها چون وظیفه انجام کارهای خانه و آماده کردن سحری و افطاری برای خانواده را نیز داریم، گاهی برای تنظیم کارها با ساعات ماه رمضان و استراحت‌مان، سردرگم می‌شویم. برای نجات از این آشفتگی، بهتر است از ابتدای ماه، برنامه‌ای برای انجام کارها برای خودمان بچینیم.
? اگر روزها در خانه هستید و می‌توانید در طول روز بخوابید، می‌توانید تا سحر بیدار باشید و بخشی از کارهای منزل یا کارهای شخصی‌تان را در فاصله افطار تا سحر انجام دهید. در این مدت هم می‌توانید به فعالیت‌هایتان برسید و هم با خوردن آب و مواد غذایی، بدن‌تان را برای روزه‌داری تقویت کنید.
?‍♀ اگر خانمی شاغل هستید شاید فرصت کمتری برای استراحت داشته باشید اما با كمی برنامه ریزی می‌توانید به همه‌ی کارهایتان سامان بدهید. اینکه در ذهنتان ساعت خواب، تهییه غذا، امورات شخصی، عبادات و بقیه کارهایتان، منظم و طبقه بندی شده باشد، آسودگی خیال و عدم نگرانی و تشویش برایتان به همراه دارد.
?‍? اگر دانشجو هستید و فصل امتحاناتتان است، بهترین زمان برای درس خواندن، کمی بعد از افطار است که مواد غذایی به مغز رسیده و بدن کمی سبک شده است. بعد از سحر و بین الطلوعین نیز زمان خوبی برای یادگیری است. بهتر است برنامه خواب و استراحتتان را طوری بچینید که این ساعات بانشاط باشید و بتوانید درس‌هایتان را بخوانید. 
? قرائت قرآن روزانه‌تان را میتوانید تقسیم بندی کنید و بعد از هر نماز، چند صفحه‌ای از قرآن را بخوانید. اگر افطار تا سحر را بیدار می‌مانید، ساعات شب نیز زمان بسیار خوبی برای خواندن قرآن است.
? ازابتدای ماه، یک برنامه غذایی برای افطار و سحرهایتان بنویسید. این کار باعث می‌شود نیمی از سر درگمی و کلافگی‌تان برای تهیه غذای خانواده کم شود و ذهنتان منظم شود و آرامش بگیرد. اگر سحرها وعده‌ی پختنی استفاده می‌کنید، می‌توانید آخرشب آنرا طبخ کنید که تا سحر آرام بپزد و لازم نباشد سحرها، زمانی را برای گرم کردن غذا اختصاص دهید.
? برای مهمانی افطاری، از روزهای قبل دست به کار شوید. لیست موادی که برای تهیه مواد غذایی احتیاج دارید را آماده کنید و بعضی از مواد غذایی را از دو روز قبل بخرید. ظرف‌هایی که احتیاج دارید را از روز قبل آماده کنید. خانه را بعد از افطارِ روز قبل از مهمانی تمیز کنید. سوپ یا غذایی که میپزید را از صبح درست کنید تا بتوانید در طی روز ساعتی بخوابید تا در طول میزبانی سرزنده باشید. یک ساعت قبل اذان را به چیدن  بشقاب های نان و پنیر و چای و چیدن سفره اختصاص دهید.

❣ Khamenei_Reyhaneh@

کلیدواژه ها: برنامه ریزی, رمضان

موضوعات: مناسبتها
   چهارشنبه 2 خرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 40
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1094
  • 1 ماه قبل: 7052
  • کل بازدیدها: 195409
موس
موتور جستجوی امین