« همسرتان یک درخت نیست! وقتی خوشگلی ولی... »

​? سفر به وقت تابستان

⁉️آیا می‌دانید چگونه می‌توانیم هزینه‌های سفر را کم و کم‌تر کنیم؟
❇️سفرکردن یکی از را‌ه‌های تجدید قوای جسمی و روحی‌ست و همانطور که می‌دانیم خداوند متعال نیز در قرآن به ما توصیه می‌کند که در زمین سفر کنیم. اما خیلی از ما تصور می‌کنیم سفر رفتن جز با صرف هزینه‌های گزاف ممکن نیست. بنابراین یا کلا قید مسافرت رفتن را می‌زنیم و حسرت می‌خوریم و یا اینکه به گونه‌ای سفر می‌رویم که تا ماه‌ها بعد از سفر درگیر هزینه‌های آن سفر هستیم. اما آیا تا به حال به عنوان خانم خانه ذهن خودتان را به چالش کشیده‌اید که چگونه می‌توانید یک سفر کم‌هزینه و شاد را مدیریت کنید و خانواده‌تان را به چنین سفری مهمان کنید؟ ما برخی از راه‌کارهای عملی چنین سفری را به شما یادآوری می‌کنیم:

❇️یک نقطه نزدیک را انتخاب کنید

به کمک سایت‌ها، گشت و گذار آنلاین داشته باشید و نزدیک‌ترین نقطه‌ای که امکان سفر برای خانواده شما در آن وجود دارد را انتخاب نمایید. به کمک هدف سفرتان، مقصد‌ها را غربال نمایید تا به گزینه‌های ایده‌آل نزدیک شوید. ممکن است هدف سفر شما طبیعت گردی، سفر به اماکن مذهبی و زیارتی و یا بازدید از شهرها و روستاهای تاریخی باشد. همه این‌ها می‌توانند انتخاب شما را هدف‌مند کنند.
❇️خوردنی‌های سفر را خودتان تامیین کنید

یک قابلمه کوچک و تابه و ادویه‌های اصلی را از آشپزخانه بردارید. مقداری روغن را در شیشه‌ای کوچک بریزید و چند پیمانه برنج. همه این‌ها می‌توانند نیاز خوراک شما را در سفر مرتفع سازند. با داشتن این امکانات می‌توانید از محصولات محلی هر منطقه خرید کنید و با دستپخت خوب خودتان، خانواده را از هزینه‌ی رستوران رفتن نجات بدهید. 
❇️به فکر یک محل اسکان کم‌هزینه باشید 

سفر کوتاه حتی برای دو روز هم احتیاج به محل اسکان ساده‌ای دارد. لازم نیست حتما به هتل‌ بروید. می‌توانید از امکانات اسکان در مدارس استفاده کنید و یا خانه‌های کم هزینه‌ روستایی اجاره کنید. حتی می‌توانید چند روز زندگی در چادرهای مسافرتی و در پارک‌ها را تجربه کنید. 
❇️مطالعه قبل از سفر داشته باشید

قبل از اینکه بار و بنه مخصوص خود را جمع آوری کنید، به ابعاد مختلفی که در مقصد وجود دارد بپردازید. همه‌ محل‌هایی که می‌شود از آن‌ها بازدید کرد، غذاهای محلی، آداب و رسوم خاص و… را بررسی و یادداشت کنید. این‌ها فرصت‌ها نابی هستند که می‌توانند برای فرزندان تجربه بدیع و جالبی باشند. حتی درباره پیشینه تاریخی، مذهبی و سیاسی شهر مطالعاتی داشته باشید و در طی مسیر آن‌ها را برای بچه‌ها و هم‌سفران‌تان بازگو کنید. 
❇️دسته جمعی به سفر بروید

یکی از راه‌های کم کردن هزینه‌های سفر این است که با چند خانواده به صورت دسته‌جمعی به مسافرت بروید. در این صورت هزینه‌ی خورد و خوراک و اسکان‌تان بین خانواده‌ها تقسیم می‌شود. اگر حلقه ارتباطی خوبی دارید؛ می توانید با دوستان یا اقوام خود سفر دسته‌جمعی خوبی را تجربه کنید. به خصوص اگر بخواهید سفرهایی مانند کمپ زدن در طبیعت را تجربه کنید با حضور افراد بیشتر احساس امنیت بیشتر هم خواهید داشت.

❣khamenei_reyhaneh@

کلیدواژه ها: تابستان, هزینه سفر
   سه شنبه 9 مرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 246
  • دیروز: 127
  • 7 روز قبل: 601
  • 1 ماه قبل: 6377
  • کل بازدیدها: 194315
موس
موتور جستجوی امین