? همان‌طور که می‌بینم سرگرمی‌های دیجیتال انگار دارد کودکی کردن را از نسل خردسال امروز می‌دزدد. وابستگی بچه‌های امروز به بازی‌های دیجیتال و موبایل و تبلت نتیجه‌ای جز، سرخوردگی شادی واقعی در درون بچه‌ها و عدم تخلیه انرژی در آن‌ها،  دوری از اجتماع و رشد مهارت‌های دستی در آن‌هاست. برای نجات از این تنگنا بهترین راه‌کار، دوستی بچه‌ها با کتاب‌خوانی و یا مفاهیمی است که از کتاب‌های خوب یاد می‌گیرند.
? قد کشیدن با کتاب

عادت به کتاب‌خوانی بچه‌ها را صبور و اهل فکر می‌کند و این ویژگی‌های اخلاقی، پای خیلی از صفت‌های خوب دیگر را هم در زندگی آینده آن‌ها باز می‌کنند. کتاب‌ها قدرت دارند تا رفتارهای تکانشی مثل عجول بودن و پرخاشگری را در بچه‌ها کم کنند. جالب‌تر اینکه بچه‌های کتاب‌خوان کم‌کم باورشان می‌شود که مثل شخصیت‌های کتاب‌هایشان فرد مهمی هستند، بنابراین عزت‌نفسشان بالا می‌رود  و انجام دادن کارهای بی‌ارزش را در حد خودشان نمی‌بینند. سخن رهبرمان هم در باب این موضوع خواندنی است:

? “قصه‌های خوب، سازنده‌ی شخصیت کودک است. همان قصه‌های قدیمی را که ما از مادر خودمان، از مادربزرگ و یا از پیرزن دیگری در کودکی شنیده‌ایم، امروز که مرور می‌کنیم، می‌بینیم در آن‌ها چقدر حکمت وجود دارد! ۱۳۷۷/۲/۲۳" 
⁉ کی؟ کجا؟ چطوری؟

با این راه‌کارهای ساده می‌توانید قدم‌های کوچک اما مهمی را در راستای تربیت کودکان با کتاب و کتاب‌خوانی بردارید:

?  شما در خانه کتابخانه دارید؟ حتی محل قرار دادن کتابخانه هم در خانه مهم است. محلی که زیاد دیده شود و به‌آسانی بشود از آن کتاب برداشت.

✅ تربیت با کتاب را از روزهای قبل از تولد و خریدهای سیسمونی شروع کنید. مأنوس بودن مادر باردار با کتاب ؛لذت کتاب‌خوانی را به فرزند هم منتقل می‌کند.
? صفر تا دوسالگی درست همان زمانی است که باید مفاهیم انواع کتاب‌ها را در گوش بچه‌ها زمزمه کرد زیرا در این سن کودک در حال ضبط و ذخیره لغات جدید است. ولی هرچه متن و شعر کوتاه‌تر، ریتم دار و تکراری باشد بهتر است. 

? دو تا چهارسالگی؛ که ویژگی استقلال‌ و جستجوگری در بچه‌ها گل می‌کند، همان زمانی است که کتاب‌ها هرچه بیشتر تصویر داشته باشند برای کودکان جذاب‌ترند. اجازه دهید متن کتاب‌ها ساده باشند تا بچه‌ها به کمک شما و  سؤال‌هایی که از شما می‌پرسند داستان‌ها را کشف کنند.

? چهارتا شش‌سالگی بهترین زمان است برای اینکه شما فرصت خرید کتاب را به بچه‌ها بدهید. در این سن شما وقت دارید تا از به کمک کتاب‌ها انواع روش‌های بازی، اجرای نمایش و ساخت کاردستی و …را با کودکتان یاد بگیرید. با این شیوه‌ها می‌توانید کتاب‌ را نزد بچه‌ها محبوب کنید اثرات مثبت آن را تا سال‌ها در ذهن بچه‌ها زنده نگه‌دارید.
❣ Khamenei_Reyhaneh@


موضوعات: کتاب
   شنبه 5 خرداد 1397نظر دهید »

        «متأسفانه در آن زمان روحانیت لبنان با روحانیت مبارز ایران تفاوت داشت. او تنها کسی بود که تأکید می کرد روحانیون ایران افرادی روشن، انقلابی و مبارز هستند. با حرف هایش تصویری زیبا از علما و روحانیت ایران در ذهن مردم لبنان ایجاد کرده بود. دربارهٔ امام خمینی می گفت:″او امام الاکبر است! انقلابی را رهبری می کند که چهرهٔ منطقه را دگرگون خواهد کرد.″»

 

منبع: کتاب سید موسی صدر،نویسنده:امیرصادقی، ص۶۵


موضوعات: کتاب
   سه شنبه 10 بهمن 1396نظر دهید »

? کتاب #خاطرات_سفیر؛ کتابی که رهبر انقلاب توصیه‌ کردند خانم‌ها بخوانند

? معرفی کتاب «خاطرات سفیر»
? کتاب «خاطرات سفیر» به روایت خانم #نیلوفر_شادمهری با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند.

? خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هرچند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام.

? مواجهه‌ی او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و  دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».
� جزئیات کتاب و‌ معرفی نویسنده??

https://t.me/joinchat/AAAAADupWrY_EVEM-mvrB Q

   جمعه 6 بهمن 1396نظر دهید »


⁉️ چقدر تلاش شد تا نام حسين (ع) از بين برود. آن‏ها چه دشمنى با حسين عليه‏ السلام داشتند؟ نام حسين(ع) با زندگى آن‏ها چه مى ‏كرد كه حاضر شدند انسان‏هايى را بكشند براى اين كه ديگر مردم به زيارت امام حسين(ع) نروند؟ حاضر شدند آب بر قبر حسين(ع) ببندند تا آثارى از قبر حسين(ع) باقى نماند. روى قبر مطهر زراعت كنند، آن را شخم بزنند، بذر بپاشند كه معلوم نشود اين جا كجا بوده است. چرا اين گونه بوده است؟

⁉️ چرا امروز هم به صورت مدرن با نام سيدالشهداء(ع) دشمنى مى ‏كنند؟ اين‏ها كه به اصطلاحِ خودشان، خود را #روشنفكر_دينى مى‏ دانند (بهتر است بگوييم بى‏ دينان تاريك فكر! چون نه از دين بهره‏ اى دارند و نه از فكر روشن اثرى) اين دشمنى كه اين‏ها با نام حسين(ع) مى‏ كنند چه دشمنى است؟

✅ جوابش روشن است: حسين(ع) چراغ هدايت است. او نمى‏ گذارد فضا تاريك شود تا مردم به گمراهى بيفتند. او راه را روشن مى‏ كند، وظيفه مردم را روشن مى‏ كند كه چه بايد بكنند، چگونه از دين خود حمايت كنند، نمى گذارد مردم به بهانه تساهل و تسامح، بى غيرت شوند. او مى‏ گويد «هيهات منا الذلة»

✅با اين مكتب چه كنند؟ او را تطميع كنند؟ بگويند به تو پول مى‏ دهيم؟ مگر #حسين (ع) پول قبول كرد؟ مگر حسين(ع) رياست پذيرفت؟ اگر بگويند تو را مى‏ كشيم، خوب، خودش آماده شهادت شد، اطفالش را هم به كشتن داد. بالاتر از سياهى كه رنگى نيست.

✅ اگر كسى پيرو حسين(ع) شد، نه از آن تطميع‏ها اثر مى‏ پذيرد، نه از اين تهديدها مى‏ هراسد. حتما به خاطر داريد كه در جريان نهضت، جوان‏ها سينه‏ شان را باز مى‏ كردند و به ارتشى‏ هاى #پهلوى مى‏ گفتند بزن! از كشته شدن باک نداشتند و اين رمز پيروزى بود. اگر كسى از مرگ نترسيد پیروز است.

#آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا


#هیهات_مناالذله #شهادت #مصباح_الهدی
mesbahyazdi_books@


موضوعات: مناسبتها, کتاب
   دوشنبه 8 آبان 1396نظر دهید »

 

✅ كارهاى الهى معمولاً بدون اسباب ظاهرى نيست؛ اين كه گاهى بدون اسباب ظاهرى كارى انجام مى‏ گيرد، استثناء است.

✅ تصادفى نبوده كه شيعيان اين طور علاقه‏ مند شدند. حتى اهل تسنن و حتى بت پرستان هم بركات و آثارى از اين كار ديده‏ اند.

✅ ولى شايد مهم‏تر از همه، توصيه‏هايى بوده است كه پيشاپيش از طرف خود پيغمبر اكرمو از طرف ائمه و اهل بيت عليهم‏السلام،بر زيارت، بزرگداشت و عزادارى، گريستن و برپا كردن مراسم ماتم صادر و بر آنها تأكيد شده است.

✅ تأكيدهاى عجيب، كه يك سلام دادن براى سيدالشهداء(ع)ثواب حج و عمره دارد. سلامى كه از حضور قلب و از صدق دل انجام بگيرد مى‏ تواند ثواب حج مستحب داشته باشد. آن قدر ثواب در فضيلت زيارت سيدالشهداء(ع)وارد شده است كه كتاب‏ها از اين قبيل مطالب پر شده است.

✅ رفتارى را كه خود ائمه اطهار عليهم‏السلام در بزرگداشت اين مراسم داشته‏ اند مورد توجه قرار دهيد. مثلاً به كسانى كه مرثيه مى‏ گفتند و شعر مى‏ سرودند، صله ‏هاى فراوان مى‏ دادند و از آن‏ها بسيار تمجيد مى‏ كردند و به آنان احترام مى‏ گذاشتند.

✅ در ايام عزادارى در بيوت خود مراسم عزادارى تشكيل مى ‏دادند، شاعرى را دعوت مى‏ كردند، مى ‏آمد مرثيه مى‏ خواند. هم سفارش‏هاى زبانى و هم سيره عملى و هم ذكر آن همه ثواب‏ها براى زيارت و بزرگداشت عزادارى

✅ و بالأخره آن عشقى كه خدا در دل‏هاى پاك مؤمنان قرار داده، اين حادثه را به صورت حادثه منحصر به فردى در تاريخ بشر درآورده است.

 

#آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا۲


#عزاداری #زیارت #روضه

mesbahyazdi_books@


موضوعات: مناسبتها, کتاب
   یکشنبه 7 آبان 1396نظر دهید »

 

 

آيه مباهله و شأن نزول آن


نزول آيه مباهله در شأن اهل بيت عليهم السلام
خداوند متعال در سوره آل عمران مى فرمايد:
(إِنَّ مَثَلَ عيسى عِنْدَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُراب ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ * الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرينَ * فَمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَأَبْناءَكُمْ وَنِساءَنا وَنِساءَكُمْ وَأَنْفُسَنا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْكاذِبينَ * إِنَّ هذا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَما مِنْ إِله إِلاَّ اللّهُ وَإِنَّ اللّهَ لَهُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ * فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللّهَ عَليمٌ بِالْمُفْسِدينَ);1
به راستى كه مَثَل عيسى در نزد خدا، هم چون آدم است كه او را از خاك آفريد، به او فرمود: «باش!» او هم فورى شد.
حق از جانب پروردگار توست; بنابراين، از ترديد كنندگان مباش! هر گاه بعد از علم و دانشى كه به تو رسيده، باز كسانى با تو به محاجه و ستيز برخيزند، به آن ها بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما هم فرزندان خود را; ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را; ما نفس هاى خود را دعوت كنيم، شما هم نفس هاى خود; آن گاه مباهله كنيم و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.
در شأن نزول اين آيه آمده است: پيامبر خدا صلى الله عليه وآله به همراه على، فاطمه، حسن و حسين عليهم السلام به نزد مسيحيان رفت تا با آن ها مباهله كند.


1 . سوره آل عمران: آيه هاى 60 و 61.

منبع : سایت آیت الله سید علی حسینی میلانی

   جمعه 24 شهریور 1396نظر دهید »
جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 36
  • دیروز: 62
  • 7 روز قبل: 415
  • 1 ماه قبل: 6146
  • کل بازدیدها: 193976
موس
موتور جستجوی امین