« عذاب نمی شود کسی که...اگر انسان معنای «الله اکبر» را باور داشته باشد همه چیز در مقابل او حقیر است »

​? یک شب و روز خاطره‌انگیز بسازیم

❇️ یک پدر و مادر آگاه از هر فرصتی برای تربیت فرزندان خود استفاده می‌کنند. شرکت در راهپیمایی روز ٢٢بهمن یکی از آن فرصت‌های خوب تربیتی‌ست که با کمی برنامه‌ریزی می‌تواند اثر دوچندانی بر ایجاد روحیه انقلابی در کودکان و نوجوانان ما داشته باشد.

?از شعرهای جذاب انقلاب کمک بگیرید. شعرهای انقلابی که اغلب با آهنگ‌های شورانگیز همراه است؛ می‌توانند اولین منفذ برای ورود و طرح مساله در ذهن کودک شما باشد. هر کدام از سرودهای مد نظرتان را می‌توانید روی تبلت، موبایل یا لپ‌تاپ به راحتی دانلود کنید و اجازه دهید در فضای خانه نوای آن پخش شود. زمانی که کودک ببیند شما نیز با سرود همراهی می‌کنید و آن را می خوانید، بیشتر برایش جذاب می‌شود. http://khl.ink/uw016

?اجازه بدهید فرزند شما درون مفاهیم ماجرا غرق شود. برای تعریف مفهوم “انقلاب چیست” عجله نکنید. اگر کودک شما به شعرها علاقه نشان داد اجازه بدهید درون آن ها غرق شود. برای اینکه چراغ اول را روشن کنید، معنای یکی از کلمات کلیدی شعرهای انقلاب را از او بپرسید. احتمالا با جواب “نمی‌دانم” روبه رو می‌شوید و می‌توانید به سادگی و در حد فهم او معنای کلماتی مانند شهید، شاه، لاله و… بیان کنید. حالا بعد از این، شما باید منتظر باشید تا معنا و مفهوم تک تک کلمه‌هایی که خوانده می‌شود را دست کم برای یک بار معنا کنید.

?جسم او را آماده کنید. حالا فکر کودک شما برای حضور در راه‌پیمایی آماده است. می‌توانید جسم او را هم آماده کنید و برای فردا صبح او انگیزه ایجاد نمایید. تهیه یک کاردستی کوچک مانند یک دست‌نوشته یا تهیه پرچم سه رنگ کشور با کاغذ رنگی و چسب یا حتی ساده تر با نقاشی روی یک صفحه از دفتر نقاشی، او را برای حضور در راهپیمایی آماده نمایید. سعی کنید امشب هم مانند شب‌های دیگر زود بخوابانیدش تا فردا صبح سخت بیدار نشود. حتما صبحانه را در خانه به او بدهید تا گرسنگی در مسیر راهپیمایی او را اذیت نکند و تجربه ناخوشایندی برایش نسازد. حتی می‌توانید چند لقمه و یک بطری آب کوچک همراه خود داشته باشید تا اگر گشنگی و تشنگی به او غالب شد شما جوابی برای آن‌ها داشته باشید.

?لحظه موعود. راه بیافتید و منتظر شنیدن شعارها از زبان شیرین دلبندتان باشید. این تغییر آوایی شعارها قند زیادی را در دل شما آب می‌کند مثلا وقتی به جای مرگ بر آمریکا می‌گوید: بَگ بَگ آمریکا!

 

❣️ khamenei_reyhaneh@


موضوعات: مناسبتها
   شنبه 21 بهمن 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 505
  • دیروز: 1078
  • 7 روز قبل: 3068
  • 1 ماه قبل: 9146
  • کل بازدیدها: 198115
موس
موتور جستجوی امین