« فرزندان روح اللهدعای ناباروری و طلب فرزند »

1⃣ منقبت اول: آفرينش حضرت فاطمه زهراعلیها السلام قبل از خلقت ديگران، همانند پدر و همسر و فرزندانش؛ آن انوار مقدسى كه پيش از آفرينش كليه عوالم علوى و سفلى، و خلقت بشر، در پيشگاه عرش عظمت حق تبارك و تعالى، در حال تسبيح و تقديس و تهليل و تكبير خداى يكتا بوده، و در عبادت استاد و آموزگار جبرئيل و ساير فرشتگان بوده‌اند.
2⃣ منقبت دوم: آفرينش حضرت زهراعلیها السلام از نور عظمت حضرت حق تبارك و تعالى، همان نور واحدى كه حضرت رسول اكرم صل الله و علیه و آله و حضرت على‌بن ابي‌طالب علیه السلام نيز از آن آفريده شده‌اند، و مايه خلقت فاطمه علیها السلام يك سوم همان نور بوده است. و هو نور مخزون مكنون فى على‌الله. نورى نهفته در خزينه علم خداى، نور قدس، نور جلال، نور كمال، و نور كبريايى الهى.
3⃣ منقبت سوم: حضرت فاطمه علیها السلام، همتاى پدر و همسر و فرزندانش، سبب آفرينش آسمان‌ها و زمين، بهشت و دوزخ، عرش و كرسى و فرشتگان، و انس و جن بوده است. وجود مقدس حضرت زهراعلیها السلام، يكى از پنج‌تن است، همان كسانى كه علت آفرينش جهان، و آدم و آدميان بوده‌اند. اگر آن‌ها نبودند انبيا و اولياي صديقين و شهداء ملك و ملكوت زمين‌ها و آسمان‌ها، نار و نور، بهشت و دوزخ، و ساير مخلوقات جهان به‌وجود نمى‌آمدند.
4⃣ منقبت چهارم: توسل انبيا است به حضرت فاطمه علیها السلام و نام‌هاى او، همتاى پدر و همسر و فرزندانش، و تمسك به اوست كه وسيله نجات انبيا و اوصيا و ساير افراد بشر از مشكلات بوده است. « من امن بها فقد نجى و من لم‌يومن بها فقد هلك» هر كس كه به او ايمان آورد، همانا رستگار شد، و هركس به او اعتقاد نداشت به تحقيق هلاك گرديد.
5⃣ منقبت پنجم: اشتراك حضرت فاطمه علیها السلام با پيامبراكرم صل الله و علیه و آله و اميرالمؤمنين و حسنين علیهم السلام در مقام عصمت و طهارت، كه او نيز عصمت‌الله و مورد خطاب آيه تطهير مى‌باشد.
6⃣ منقبت ششم: حضرت فاطمه علیها السلام، در مقام ركن‌بودن نسبت به اميرالمؤمنين علیه السلام با پيامبر ‌اكرم صل الله و علیه و آله همسان و همتا بوده است، و اين منقبت منحصر است به رسول‌خداصل الله و علیه و آله و حضرت صديقه طاهره علیها السلام.
7⃣ منقبت هفتم: در آن هنگام كه حضرت زهراعلیها السلام از حضرت خديجه علیها السلام ولادت يافت، فرشتگان ميلاد او را به يكديگر بشارت مى‌دادند و تهنيت مى‌گفتند، چنان‌كه در تولد پيامبراكرمصل الله و علیه و آله و ائمه اطهارعلیهم السلام نيز ملائك مقدم مباركشان را به يكديگر مژده مى‌دادند، و بايد اين‌چنين باشد، زيرا حضرت فاطمه علیها السلام يكى از اسباب آفرينش و علة‌العلل بوده است، و فرشتگان نيز همانند ساير موجودات در سايه خلقت او و از يمن وجودش آفريده شده‌اند.
8⃣ منقبت هشتم: ورود پنج‌تن علیهم السلام به بهشت قبل‌از همه، در حالى‌كه حضرت فاطمه علیها السلام در پيشاپيش پدر و همسر و فرزندانش، نخستين كسى است كه وارد بهشت مى‌شود.
9⃣ منقبت نهم: در روز قيامت منبري از نور برپا مى‌شود كه پيامبر اكرمصل الله و علیه و آله بر آن جلوس مى‌نمايد، در حالى كه جبرئيل و انبيا و اوليا گرد آمده‌اند خداوند تبارك و تعالى مقام و منزلت حضرت زهراعلیها السلام و پدر و همسر و فرزندان معصومش را به اهل محشر معرفى مى‌فرمايد، و هنگام ورود حضرت فاطمه علیها السلام به صحنه محشر، از جانب حضرت حق تبارك و تعالى ندا مى‌شود:  «يا اهل‌المحشر غضوا ابصاركم حتى تجوز فاطمه»؛اى اهل محشر نگاهتان را فرو افكنيد، تا فاطمه علیها السلام عبور نمايد
? منقبت دهم: بزرگ‌ترين مقام شفاعت را در روز قيامت حضرت صديقه علیها السلام همسان با پيامبراكرم صل الله و علیه و آله و اميرالمؤمنين علیه السلام حائز مى‌باشد، بلكه مى‌توان گفت آن‌حضرت را در اين رتبه و مقام امتيازاتى است مخصوص به خود و بي‌نظير. 
علامه امينی (ره)

? ofogh_howzah@

   یکشنبه 7 بهمن 1397


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 84
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1990
  • 1 ماه قبل: 8068
  • کل بازدیدها: 197037
موس
موتور جستجوی امین