« مرثیه ای در وصف حال امیرالمومنین علی (ع) در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)سلاح اشک »

? ایام فاطمیه زمان مناسبی است تا به کمک آن بتوانید اتفاقات مربوط به شهادت بانوي بزرگ اسلام و شخصیت‌ ايشان را به خوبی در ذهن کودک خود تثبیت كنید.

✅آموزش غیر مستقیم تلاش كنید دست به دامان آموزش مستقیم و صریح نشوید. اجازه بدهید کودکان‌تان  سوال هایشان را طرح کنند و به سراغ شما بیایند. اما چگونه؟! شما می‌توانید در این ایام و به مناسبت روزهای شهادت حضرت زهرا س با نصب یک پرچم مشکی در گوشه‌ای از منزل‌تان، ذهن بچه‌ها را جهت دهی کنید. حتی می‌توانید درباره محل نصب پرچم از آن‌ها مشورت بگیرید یا در حین نصب از کمک‌های آن‌ها استفاده کنید. با اين كار شما بچه ها كنجكاو مي شوند و به سرعت وارد مرحله سوال و پرسش از شما می شوند.

✅داستان بگویید  بهتر است اتفاقات مربوط به ایام فاطمیه را از زاویه دید بچه‌ها براي‌شان تعریف کنید. به عنوان مثال می‌توانید داستان را این طور تعریف کنید که دو پسر کوچک و دو خواهرشان در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کردند، یک روز صدای فریاد شنیدند و بوی دود… احتیاجی نیست وارد جزییات سخت واقعه شوید یک داستان کوتاه دو یا سه خطی می‌تواند مفاهیم پایه مد نظر شما را به ذهن کودک منتقل کند.

  ✅حلوا با طعم بازی نذری دادن و عطراگین شدن فضای خانه با پخت نذری از دیگر عوامل تاثیرگذار در خاطر کودک است. بچه‌ها شیفته آرد بازی هستند. به سن و سال خاصی هم ربط ندارد. الک کردن آرد حلوای نذری را به فرزندان‌تان بسپارید. مطمئن باشید بیشتر از شما برای این کار انرژی صرف مي‌كنند. قسمت مورد علاقه بعدی‌ برای بچه‌ها تزیین حلوا است. ظرف‌های تقریبا سرد شده حلوا را به آن‌ها بسپارید و حساسیت به خرج ندهید، نتیجه زیبا و کودکانه خواهد شد. اجازه بدهید بچه‌‌ها نذری ها را خودشان به دست همسایه‌ها برسانند. این بازخورد خوب هنگام تحویل دادن نذری، تاثیر به سزایی در ترغیب آن‌ها برای ادامه این فعالیت‌ها دارد.

 

❣️ عضویت در ریحانه??

https://t.me/joinchat/AAAAADupWrY_EVEM-mvrBQ

کلیدواژه ها: ایام عزاداری, بچه

موضوعات: مناسبتها, خانواده
   دوشنبه 30 بهمن 1396


فرم در حال بارگذاری ...

جستجو
حدیث
دوست قرآنی" href="http:/doostqurani.ir/">دوست قرآنی
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
اوقات شرعی




آمار
  • امروز: 421
  • دیروز: 1078
  • 7 روز قبل: 3068
  • 1 ماه قبل: 9146
  • کل بازدیدها: 198115
موس
موتور جستجوی امین